Finský pilot Williamsu se v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 rozpovídal o souboji Williamsu a Force Indie v poháru konstruktérů a došlo i na strategii pro Brazílii.
Valtteri, jste devět bodů za Force Indií v poháru konstruktérů. Je teď hlavním cílem Williamsu pro poslední dva závody dostat se před ně? Kdo má podle tebe výhodu?No, je pravda, že jsou teď před námi, ale když se podíváš na posledních několik závodů, tak to vždy bylo dost těsné. Ano, bude to ještě složité, ale rozhodně ne nemožné. Myslím si, že hlavně v Abu Zabí bychom nad nimi mohli dominovat.
Tady na Interlagos to až pozitivně nevidím. Tady je prostě chceme akorát dohnat a dorazit je v Abu Zabí (smích). Když se to ale takhle řekne, tak to zní jednoduše, ale ve skutečnosti to tak není. Prostě teď musíme zabrat.
São Paulo je známé svými dramatickými závody a těžko předvídatelnými podmínkami. Jste na to připraveni?Je třeba se přizpůsobit a mít dobrou strategii, abys mohl dobře reagovat na dění na trati. Když je tohle ošéfované, tak je možnost získat značnou výhodu. jsme si vědomi, že nepatříme mezi nejrychlejší týmy v mokru, ale s počasím přichází i zajímavé příležitosti, když se dobře přečte situace.
Jaké auto potřebuješ, abys tady byl konkurenceschopný na té nejvyšší úrovni?Je to pořád o tom samém - o přítlaku. na téhle trati je hned několik táhlých zatáček a tam nejvíce ztrácíme. Je tu ale i několik dobrých rovinek, což by mohlo pomoci. Loni jsem tu byl čtvrtý v kvalifikaci a pátý v závodě. S tímhle výsledkem bych byl letos určitě spokojený. Tahle sezóna byla pro nás náročnější. Ještě by se nám hodila lepší přilnavost kvůli výjezdům z pomalých zatáček.
Kdyby ses dostal do souboje s Lewisem nebo Nikem. Měnil bys nějak přístup v ohledu na jejich souboj o titul?Ani ne, je samozřejmě třeba používat hlavu a nedělat nějaké blbosti. Ale opravdu pochybuji, že bychom si to v neděli rozdali s Mercedesem.
Nico Rosberg má velkou šanci, že se stane mistrem světa. Očividně letos změnil svůj jezdecký styl a přístup. Zaznamenal jsi to nějak?Ano, měl báječnou sezónu, ale nemohu říct, že by se nějak drasticky změnil třeba jeho přístup. Můžu pouze hodnotit jeho výsledky a letos jezdil prostě čistě a velmi vyrovnaně.
Hodně toho teď slyšíme o rádiových komunikacích kvůli tomu, co se stalo v Mexiku. Řeší se, jestli by měly být vůbec veřejně vysílány. Co si o tom myslíš?Pro mnoho lidí jsou jezdci ve Formuli 1 jejich hrdinové. Měli bychom si tedy dávat bacha na to, co vlastně unikne ven do televize. Na druhou stranu k závodění prostě patří to vypětí a nějaká ta sprosťárna ti může ulétnout.
V autě si žiješ jako ve vlastním světě a úplně až tak neřešíš, co vlastně říkáš. Závodění je velmi emotivní sport a někteří z nás mají tendence dávat své pocity více najevo. Já jsem nikdy necítil potřebu něco řešit přes vysílačku, ničemu to nepomůže. Každej jsme ale jinej. Asi by bylo nejlepší nevysílat až tak velké množství týmové komunikace ven.
Takže ty v autě nenadáváš? Nebo si občas něco pro sebe řekneš, ale necháš rádio vypnuté?Občas si něco zařvu, ale do rádia nikdy.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.