Finský pilot Williamsu se v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 rozpovídal o souboji Williamsu a Force Indie v poháru konstruktérů a došlo i na strategii pro Brazílii.
Valtteri, jste devět bodů za Force Indií v poháru konstruktérů. Je teď hlavním cílem Williamsu pro poslední dva závody dostat se před ně? Kdo má podle tebe výhodu?No, je pravda, že jsou teď před námi, ale když se podíváš na posledních několik závodů, tak to vždy bylo dost těsné. Ano, bude to ještě složité, ale rozhodně ne nemožné. Myslím si, že hlavně v Abu Zabí bychom nad nimi mohli dominovat.
Tady na Interlagos to až pozitivně nevidím. Tady je prostě chceme akorát dohnat a dorazit je v Abu Zabí (smích). Když se to ale takhle řekne, tak to zní jednoduše, ale ve skutečnosti to tak není. Prostě teď musíme zabrat.
São Paulo je známé svými dramatickými závody a těžko předvídatelnými podmínkami. Jste na to připraveni?Je třeba se přizpůsobit a mít dobrou strategii, abys mohl dobře reagovat na dění na trati. Když je tohle ošéfované, tak je možnost získat značnou výhodu. jsme si vědomi, že nepatříme mezi nejrychlejší týmy v mokru, ale s počasím přichází i zajímavé příležitosti, když se dobře přečte situace.
Jaké auto potřebuješ, abys tady byl konkurenceschopný na té nejvyšší úrovni?Je to pořád o tom samém - o přítlaku. na téhle trati je hned několik táhlých zatáček a tam nejvíce ztrácíme. Je tu ale i několik dobrých rovinek, což by mohlo pomoci. Loni jsem tu byl čtvrtý v kvalifikaci a pátý v závodě. S tímhle výsledkem bych byl letos určitě spokojený. Tahle sezóna byla pro nás náročnější. Ještě by se nám hodila lepší přilnavost kvůli výjezdům z pomalých zatáček.
Kdyby ses dostal do souboje s Lewisem nebo Nikem. Měnil bys nějak přístup v ohledu na jejich souboj o titul?Ani ne, je samozřejmě třeba používat hlavu a nedělat nějaké blbosti. Ale opravdu pochybuji, že bychom si to v neděli rozdali s Mercedesem.
Nico Rosberg má velkou šanci, že se stane mistrem světa. Očividně letos změnil svůj jezdecký styl a přístup. Zaznamenal jsi to nějak?Ano, měl báječnou sezónu, ale nemohu říct, že by se nějak drasticky změnil třeba jeho přístup. Můžu pouze hodnotit jeho výsledky a letos jezdil prostě čistě a velmi vyrovnaně.
Hodně toho teď slyšíme o rádiových komunikacích kvůli tomu, co se stalo v Mexiku. Řeší se, jestli by měly být vůbec veřejně vysílány. Co si o tom myslíš?Pro mnoho lidí jsou jezdci ve Formuli 1 jejich hrdinové. Měli bychom si tedy dávat bacha na to, co vlastně unikne ven do televize. Na druhou stranu k závodění prostě patří to vypětí a nějaká ta sprosťárna ti může ulétnout.
V autě si žiješ jako ve vlastním světě a úplně až tak neřešíš, co vlastně říkáš. Závodění je velmi emotivní sport a někteří z nás mají tendence dávat své pocity více najevo. Já jsem nikdy necítil potřebu něco řešit přes vysílačku, ničemu to nepomůže. Každej jsme ale jinej. Asi by bylo nejlepší nevysílat až tak velké množství týmové komunikace ven.
Takže ty v autě nenadáváš? Nebo si občas něco pro sebe řekneš, ale necháš rádio vypnuté?Občas si něco zařvu, ale do rádia nikdy.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.