Finský pilot Williamsu se v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 rozpovídal o souboji Williamsu a Force Indie v poháru konstruktérů a došlo i na strategii pro Brazílii.
Valtteri, jste devět bodů za Force Indií v poháru konstruktérů. Je teď hlavním cílem Williamsu pro poslední dva závody dostat se před ně? Kdo má podle tebe výhodu?No, je pravda, že jsou teď před námi, ale když se podíváš na posledních několik závodů, tak to vždy bylo dost těsné. Ano, bude to ještě složité, ale rozhodně ne nemožné. Myslím si, že hlavně v Abu Zabí bychom nad nimi mohli dominovat.
Tady na Interlagos to až pozitivně nevidím. Tady je prostě chceme akorát dohnat a dorazit je v Abu Zabí (smích). Když se to ale takhle řekne, tak to zní jednoduše, ale ve skutečnosti to tak není. Prostě teď musíme zabrat.
São Paulo je známé svými dramatickými závody a těžko předvídatelnými podmínkami. Jste na to připraveni?Je třeba se přizpůsobit a mít dobrou strategii, abys mohl dobře reagovat na dění na trati. Když je tohle ošéfované, tak je možnost získat značnou výhodu. jsme si vědomi, že nepatříme mezi nejrychlejší týmy v mokru, ale s počasím přichází i zajímavé příležitosti, když se dobře přečte situace.
Jaké auto potřebuješ, abys tady byl konkurenceschopný na té nejvyšší úrovni?Je to pořád o tom samém - o přítlaku. na téhle trati je hned několik táhlých zatáček a tam nejvíce ztrácíme. Je tu ale i několik dobrých rovinek, což by mohlo pomoci. Loni jsem tu byl čtvrtý v kvalifikaci a pátý v závodě. S tímhle výsledkem bych byl letos určitě spokojený. Tahle sezóna byla pro nás náročnější. Ještě by se nám hodila lepší přilnavost kvůli výjezdům z pomalých zatáček.
Kdyby ses dostal do souboje s Lewisem nebo Nikem. Měnil bys nějak přístup v ohledu na jejich souboj o titul?Ani ne, je samozřejmě třeba používat hlavu a nedělat nějaké blbosti. Ale opravdu pochybuji, že bychom si to v neděli rozdali s Mercedesem.
Nico Rosberg má velkou šanci, že se stane mistrem světa. Očividně letos změnil svůj jezdecký styl a přístup. Zaznamenal jsi to nějak?Ano, měl báječnou sezónu, ale nemohu říct, že by se nějak drasticky změnil třeba jeho přístup. Můžu pouze hodnotit jeho výsledky a letos jezdil prostě čistě a velmi vyrovnaně.
Hodně toho teď slyšíme o rádiových komunikacích kvůli tomu, co se stalo v Mexiku. Řeší se, jestli by měly být vůbec veřejně vysílány. Co si o tom myslíš?Pro mnoho lidí jsou jezdci ve Formuli 1 jejich hrdinové. Měli bychom si tedy dávat bacha na to, co vlastně unikne ven do televize. Na druhou stranu k závodění prostě patří to vypětí a nějaká ta sprosťárna ti může ulétnout.
V autě si žiješ jako ve vlastním světě a úplně až tak neřešíš, co vlastně říkáš. Závodění je velmi emotivní sport a někteří z nás mají tendence dávat své pocity více najevo. Já jsem nikdy necítil potřebu něco řešit přes vysílačku, ničemu to nepomůže. Každej jsme ale jinej. Asi by bylo nejlepší nevysílat až tak velké množství týmové komunikace ven.
Takže ty v autě nenadáváš? Nebo si občas něco pro sebe řekneš, ale necháš rádio vypnuté?Občas si něco zařvu, ale do rádia nikdy.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.