Zakladatel nápojového gigantu Red Bull a majitel stejnojmenné stáje v F1 se pro španělský magazín Marca rozpovídal o budoucnosti nejen jeho týmů.
Uvidíme brzy dalšího mistra světa ze stáje Red Bullu?Určitě, v současné době na tom pracujeme na plné obrátky.
Pořád přemýšlíte, že byste opustil Formuli 1?Abych pravdu řekl, nikdy jsem o tom reálně nepřemýšlel. Samozřejmě tu byly okolnosti, za kterých by se o tom dalo přemýšlet. Týkalo se to třeba situace ohledně dodavatelů pohonných jednotek v loňském roce.
Je opravdu Max Verstappen novým Ayrtonem Sennou, jak tvrdí Helmut Marko?On dokáže vidět jeho talent, sílu na trati a na základě Maxových výkonů si to myslím i já. Ano, Max na to má, ale bude záležet, jestli se dokáže i nadále zlepšovat. Nikdo neví, co bude za pár let. My Maxovi ale věříme.
Mohl by v budoucnosti být kandidátem na titul mistra světa i Carlos Sainz?Ano, proč by nemohl? Carlos je prostě sportovec tělem i duší a má své osobní charisma i talent. Problém je, že Max a Daniel jsou oba skvělí piloti a monopost Toro Rosso není schopen konkurovat Mercedesu. Myslím si, že další rok v naší juniorce bude pro Carlose přínosný, jelikož očekáváme značné zlepšení vozu.
Kdybyste dostal možnost práce poradce pro Liberty Media, lákalo by vás to?Byla by to určitě výzva, ale již teď mám spousty práce a povinností, takže by se to dalo těžko skloubit dohromady.
Vy jste dokázal proslavit Rakousko díky vašemu energetickému nápoji. Máte politické ambice?Ne, vůbec, nikdy. Nedokážu si představit, že bych někdy dělal v politice. Já věřím v individualismus, soutěž a osobnosti.
V seriálu mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP sponzorujete Hondu. V příštím roce ale do šampionátu vstoupí rakouské KTM. Budete podporovat oba týmy?Ano, s KTM spolupracujeme již dvacet pět let. Je to velká společnost se skvělými lidmi a spoustou vynikajících inženýrů. Moc se těšíme, až se s nimi zapojíme do MotoGP.
Vaše značka se objevuje snad ve všech odvětvích motorsportu. Myslíte si, že patříte mezi důležité mecenáše? Jak by vypadal motorsport bez Red Bullu?Závodění je naší vášní. Jsme opravdu šťastní, že jsme v něm dokázali takhle uspět. Navíc můžeme podporovat talentované mladé závodníky. To děláme samozřejmě i v jiných sportovních odvětvích. Děláme, co můžeme.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.