Zakladatel nápojového gigantu Red Bull a majitel stejnojmenné stáje v F1 se pro španělský magazín Marca rozpovídal o budoucnosti nejen jeho týmů.
Uvidíme brzy dalšího mistra světa ze stáje Red Bullu?Určitě, v současné době na tom pracujeme na plné obrátky.
Pořád přemýšlíte, že byste opustil Formuli 1?Abych pravdu řekl, nikdy jsem o tom reálně nepřemýšlel. Samozřejmě tu byly okolnosti, za kterých by se o tom dalo přemýšlet. Týkalo se to třeba situace ohledně dodavatelů pohonných jednotek v loňském roce.
Je opravdu Max Verstappen novým Ayrtonem Sennou, jak tvrdí Helmut Marko?On dokáže vidět jeho talent, sílu na trati a na základě Maxových výkonů si to myslím i já. Ano, Max na to má, ale bude záležet, jestli se dokáže i nadále zlepšovat. Nikdo neví, co bude za pár let. My Maxovi ale věříme.
Mohl by v budoucnosti být kandidátem na titul mistra světa i Carlos Sainz?Ano, proč by nemohl? Carlos je prostě sportovec tělem i duší a má své osobní charisma i talent. Problém je, že Max a Daniel jsou oba skvělí piloti a monopost Toro Rosso není schopen konkurovat Mercedesu. Myslím si, že další rok v naší juniorce bude pro Carlose přínosný, jelikož očekáváme značné zlepšení vozu.
Kdybyste dostal možnost práce poradce pro Liberty Media, lákalo by vás to?Byla by to určitě výzva, ale již teď mám spousty práce a povinností, takže by se to dalo těžko skloubit dohromady.
Vy jste dokázal proslavit Rakousko díky vašemu energetickému nápoji. Máte politické ambice?Ne, vůbec, nikdy. Nedokážu si představit, že bych někdy dělal v politice. Já věřím v individualismus, soutěž a osobnosti.
V seriálu mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP sponzorujete Hondu. V příštím roce ale do šampionátu vstoupí rakouské KTM. Budete podporovat oba týmy?Ano, s KTM spolupracujeme již dvacet pět let. Je to velká společnost se skvělými lidmi a spoustou vynikajících inženýrů. Moc se těšíme, až se s nimi zapojíme do MotoGP.
Vaše značka se objevuje snad ve všech odvětvích motorsportu. Myslíte si, že patříte mezi důležité mecenáše? Jak by vypadal motorsport bez Red Bullu?Závodění je naší vášní. Jsme opravdu šťastní, že jsme v něm dokázali takhle uspět. Navíc můžeme podporovat talentované mladé závodníky. To děláme samozřejmě i v jiných sportovních odvětvích. Děláme, co můžeme.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.