Zakladatel nápojového gigantu Red Bull a majitel stejnojmenné stáje v F1 se pro španělský magazín Marca rozpovídal o budoucnosti nejen jeho týmů.
Uvidíme brzy dalšího mistra světa ze stáje Red Bullu?Určitě, v současné době na tom pracujeme na plné obrátky.
Pořád přemýšlíte, že byste opustil Formuli 1?Abych pravdu řekl, nikdy jsem o tom reálně nepřemýšlel. Samozřejmě tu byly okolnosti, za kterých by se o tom dalo přemýšlet. Týkalo se to třeba situace ohledně dodavatelů pohonných jednotek v loňském roce.
Je opravdu Max Verstappen novým Ayrtonem Sennou, jak tvrdí Helmut Marko?On dokáže vidět jeho talent, sílu na trati a na základě Maxových výkonů si to myslím i já. Ano, Max na to má, ale bude záležet, jestli se dokáže i nadále zlepšovat. Nikdo neví, co bude za pár let. My Maxovi ale věříme.
Mohl by v budoucnosti být kandidátem na titul mistra světa i Carlos Sainz?Ano, proč by nemohl? Carlos je prostě sportovec tělem i duší a má své osobní charisma i talent. Problém je, že Max a Daniel jsou oba skvělí piloti a monopost Toro Rosso není schopen konkurovat Mercedesu. Myslím si, že další rok v naší juniorce bude pro Carlose přínosný, jelikož očekáváme značné zlepšení vozu.
Kdybyste dostal možnost práce poradce pro Liberty Media, lákalo by vás to?Byla by to určitě výzva, ale již teď mám spousty práce a povinností, takže by se to dalo těžko skloubit dohromady.
Vy jste dokázal proslavit Rakousko díky vašemu energetickému nápoji. Máte politické ambice?Ne, vůbec, nikdy. Nedokážu si představit, že bych někdy dělal v politice. Já věřím v individualismus, soutěž a osobnosti.
V seriálu mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP sponzorujete Hondu. V příštím roce ale do šampionátu vstoupí rakouské KTM. Budete podporovat oba týmy?Ano, s KTM spolupracujeme již dvacet pět let. Je to velká společnost se skvělými lidmi a spoustou vynikajících inženýrů. Moc se těšíme, až se s nimi zapojíme do MotoGP.
Vaše značka se objevuje snad ve všech odvětvích motorsportu. Myslíte si, že patříte mezi důležité mecenáše? Jak by vypadal motorsport bez Red Bullu?Závodění je naší vášní. Jsme opravdu šťastní, že jsme v něm dokázali takhle uspět. Navíc můžeme podporovat talentované mladé závodníky. To děláme samozřejmě i v jiných sportovních odvětvích. Děláme, co můžeme.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.