Nadějný francouzský mladík Esteban Ocon vstoupí do světa pilotů F1 na závodní dráze už za několik dnů, bude debutovat při Grand Prix Belgie. Dá si tak předčasný dárek ke svým dvacátým narozeninám, které oslaví 17. září. Esteban Ocon se o svých pocitech zmiňuje v krátkém rozhovoru.
Estebane, od vašeho prvního startu vás dělí už jen něco více než týden. Předpokládal jste, že učiníte poslední krok směrem k F1 tak brzy ve své kariéře?
Esteban Ocon: Ne, ani zdání. Ale díky všem testům a mé letošní přípravě se na tento krok cítím dostatečně připraven. Hodně mi to pomohlo. Ale nikdy mě nenapadlo, že se nabídka objeví tak brzy. Proto jsem velice rád a na svůj první závodní víkend v Belgii se nesmírně těším.
Nejste tak trochu zklamaný, že kvůli tomu nedokončíte svou první sezónu v DTM?
EO: Ano, trochu mě to rmoutí, že mé dobrodružství v DTM nedotáhnu do závěru. Pořád jsem se co do výkonnosti posouval vzhůru a nabral mnoho zkušeností. Jsem stále rychlejší. Takže z tohoto hlediska je škoda, že nebudu schopen sezónu se svým týmem dokončit. Ale není možné sedět na dvou židlích ani jet dva šampionáty. Proto jsem se musel rozhodnout a volba padla na Formuli 1.
Strávil jste s přáteli dovolenou a začínáte se chystat na váš první závod v F1. Jak taková příprava probíhá a v čem se liší od té v DTM?
EO: Bylo příjemné si na dovolené s přáteli odpočinout. Pomohlo mi to také v tom, že jsem mohl myslet na jiné věci. Ale od chvíle, kdy byla oznámeno moje angažmá v týmu Manor, jsem se tvrdě začal připravovat. Ona samotná se až tak neliší od DTM, důkladně se jí věnuji, abych byl maximálně připraven na svůj debut. Před odjezdem do Spa budu mít schůzku s novým týmem a znovu projdeme společně všechny detaily.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.