Nadějný francouzský mladík Esteban Ocon vstoupí do světa pilotů F1 na závodní dráze už za několik dnů, bude debutovat při Grand Prix Belgie. Dá si tak předčasný dárek ke svým dvacátým narozeninám, které oslaví 17. září. Esteban Ocon se o svých pocitech zmiňuje v krátkém rozhovoru.
Estebane, od vašeho prvního startu vás dělí už jen něco více než týden. Předpokládal jste, že učiníte poslední krok směrem k F1 tak brzy ve své kariéře?
Esteban Ocon: Ne, ani zdání. Ale díky všem testům a mé letošní přípravě se na tento krok cítím dostatečně připraven. Hodně mi to pomohlo. Ale nikdy mě nenapadlo, že se nabídka objeví tak brzy. Proto jsem velice rád a na svůj první závodní víkend v Belgii se nesmírně těším.
Nejste tak trochu zklamaný, že kvůli tomu nedokončíte svou první sezónu v DTM?
EO: Ano, trochu mě to rmoutí, že mé dobrodružství v DTM nedotáhnu do závěru. Pořád jsem se co do výkonnosti posouval vzhůru a nabral mnoho zkušeností. Jsem stále rychlejší. Takže z tohoto hlediska je škoda, že nebudu schopen sezónu se svým týmem dokončit. Ale není možné sedět na dvou židlích ani jet dva šampionáty. Proto jsem se musel rozhodnout a volba padla na Formuli 1.
Strávil jste s přáteli dovolenou a začínáte se chystat na váš první závod v F1. Jak taková příprava probíhá a v čem se liší od té v DTM?
EO: Bylo příjemné si na dovolené s přáteli odpočinout. Pomohlo mi to také v tom, že jsem mohl myslet na jiné věci. Ale od chvíle, kdy byla oznámeno moje angažmá v týmu Manor, jsem se tvrdě začal připravovat. Ona samotná se až tak neliší od DTM, důkladně se jí věnuji, abych byl maximálně připraven na svůj debut. Před odjezdem do Spa budu mít schůzku s novým týmem a znovu projdeme společně všechny detaily.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.