Nadějný francouzský mladík Esteban Ocon vstoupí do světa pilotů F1 na závodní dráze už za několik dnů, bude debutovat při Grand Prix Belgie. Dá si tak předčasný dárek ke svým dvacátým narozeninám, které oslaví 17. září. Esteban Ocon se o svých pocitech zmiňuje v krátkém rozhovoru.
Estebane, od vašeho prvního startu vás dělí už jen něco více než týden. Předpokládal jste, že učiníte poslední krok směrem k F1 tak brzy ve své kariéře?
Esteban Ocon: Ne, ani zdání. Ale díky všem testům a mé letošní přípravě se na tento krok cítím dostatečně připraven. Hodně mi to pomohlo. Ale nikdy mě nenapadlo, že se nabídka objeví tak brzy. Proto jsem velice rád a na svůj první závodní víkend v Belgii se nesmírně těším.
Nejste tak trochu zklamaný, že kvůli tomu nedokončíte svou první sezónu v DTM?
EO: Ano, trochu mě to rmoutí, že mé dobrodružství v DTM nedotáhnu do závěru. Pořád jsem se co do výkonnosti posouval vzhůru a nabral mnoho zkušeností. Jsem stále rychlejší. Takže z tohoto hlediska je škoda, že nebudu schopen sezónu se svým týmem dokončit. Ale není možné sedět na dvou židlích ani jet dva šampionáty. Proto jsem se musel rozhodnout a volba padla na Formuli 1.
Strávil jste s přáteli dovolenou a začínáte se chystat na váš první závod v F1. Jak taková příprava probíhá a v čem se liší od té v DTM?
EO: Bylo příjemné si na dovolené s přáteli odpočinout. Pomohlo mi to také v tom, že jsem mohl myslet na jiné věci. Ale od chvíle, kdy byla oznámeno moje angažmá v týmu Manor, jsem se tvrdě začal připravovat. Ona samotná se až tak neliší od DTM, důkladně se jí věnuji, abych byl maximálně připraven na svůj debut. Před odjezdem do Spa budu mít schůzku s novým týmem a znovu projdeme společně všechny detaily.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.