Šéf Red Bullu, Christian Horner, pro oficiální stránky týmu hovoří o pocitech po závodě v Monaku, budoucnosti i emocích, které v týmu panují.
Otázka: Bylo to pochopitelně frustrující nedělní odpoledne v Monaku. Uplynulo pár dní a jaká je tedy nálada v týmu?Christian Horner: No, ihned po závodě jsme se všichni samozřejmě cítili vyždímaně. Být tak blízko vítězství v Monaku a ztatit to v boxech kvůli špatné komunikaci bylo nesmírně zničující. Proběhla okamžitá analýza toho, co se stalo, proč tomu tak bylo a také preventivní opatření, aby se to již nikdy neopakovalo. Ale co se stalo, stalo se a naše soustředění se již zaměřilo na další závod v Montrealu, kde Daniel před dvěma lety slavil své první vítězství.
Co odhalily analýzy a jak se tým nyní posunul dál?ChH: Když se stane něco podobného, nikdy to není jen otázka jedné věci. Bylo to vyhrocení více faktorů, které se během závodu objevily. Maxova zastávka, která neproběhla, změna sad pneumatik... všechny věci dohromady nakonec znamenaly, že pneumatiky, které jsme mysleli, že jsou dostupné, najednou nebyly připraveny v garáži, ale v místě, kam není lehký přístup a vedlo to k tomu, že nebyly připraveny, když Daniel zajel do boxů. Ano, bylo to nesmírně frustrující, ale neexistuje jednoduchý bod, na který se může ukázat jako na viníka. Po závodě jsem řekl, že vyhráváme jako tým a také prohráváme jako tým. Je to otázka pochopení toho, co se pokazilo a týmové práce, abychom problém napravili a ujistili se, že se nebude opakovat. Hodně se to soupeří a často jste na hradě a to se stalo v Monaku. Nyní jednoduše musíme zajistit procedury, abychom byli schopni zareagovat na každou situaci.
Jak se cítí Daniel?ChH: Pochopitelně byl po závodě plný emocí a zdrcený poté, co předvedl fantastický výkon a nezvítězil. Nemůžete vrátit čas, ale můžete se připravit na to, co přijde. Je třetí v poháru jezdců, jede na místo, na které má skvělé vzpomínky a doufejme, že mu tam budeme schopni dát konkurenceschopný vůz.
Ani pro Maxe to nebyl lehký víkend. Jeho učební proces pokračuje.ChH: No, řekl bych, že Max měl skvělou první polovinu závodu, během které ukazoval progres. Faktem je, že chvíli před nehodou to vypadalo, že dojede v první šestce. To by v Monaku a při startu z boxové uličky bylo naprosto fantastické. Bohužel ho malá chyba v zatáčce číslo 3 stála hodně. Zatím zažil v pondělí po závodech s týmem dva zcela odlišné pocity. Euforii a depresi. Omluvil se týmu a jak říkáte, stále se učí. Jsem si jistý, že si z Monaka odvezl lekci a v budoucnu to využije.
Nedělní výsledek není tím, který si tým představoval, ale zároveň si z Monaka může odvést spoustu pozitiv, nemyslíte?ChH: Rozhodně. Za prvné Danielovy víkendové výkony byly ohromné, zajel zcela senzační pole position a v závodě měl dobrou rychlost během deště i za sucha. I po zastávce na to tlačil a snažil se najít cestu před Lewise a nikdy se nevzdal. Tým je také navnaděn tím, že máme konkurenceschopný vůz, že jsme získali pole position a v neděli měli auto, se kterým jsme mohli pořádně závodit. Opravdu, měli jsme čistě a férově porazit Mercedes, takže si z Monaka můžeme odvést spoustu pozitiv a sebejistoty. Navíc nový motor Renaultu dodal přesně to, co nám bylo řečeno a to znamená, že si můžeme více věřit i na okruzích, kde bude hrát pohonná jednotka větší roli. Vychutnáváme si vyhlídky na následující závody.
Jak velkým krokem vpřed je nový motor? Co týmu přináší?ChH: V Monte Carlu dodal přesně to, co nám bylo slíbeno, což znamená asi 0,2 s. To nám rozhodně pomohlo k zisku pole position. Takže klobouk dolů před všemi v továrně ve Viry, odvádějí nyní skvělou práci. Pohonná jednotka je lepší a lepší.
Takže jste spokojeni, že pokračujete ve spolupráci i v následujících dvou letech?ChH: Ve Viry v minulých šesti až devíti měsících proběhlo hodně tvrdé práce a restrukturalizace a začínáme vidět, že organizační změny přinášejí ovoce. Takže dává smysl prodloužit spolupráci, která dobře funguje.
Když porovnáme předsezónní očekávání s realitou, dá se vůbec popsat, jak se věci změnily? Od předpokládaných bojů s Williamsem až po to, že opět soupeříte na čele?ChH: Před startem sezóny jsme si mysleli, že Toro Rosso bude před námi, rozhodně jsme čekali, že tam bude Williams, Ferrari a Mercedes. Takže po šesti závodech mít tři pódiová umístění - třetí, druhé místo a vítězství a také to, že k tomu měly patřit další dvě výhry, to je mnohem víc, než v co jsme doufali. A myslím, že máme dobře nakročeno. Jsme devět bodů za Ferrari a je před námi ještě hodně dlouhá cesta.
A další pozitiva v Kanadě? Jak říkáte, vracíte se na místo, kde Daniel okusil výhru a Max pojede poprvé s novým motorem.ChH: Ano, Max si vyzkouší nový motor. Montreal je skvělý okruh a probíhají zde zajímavé závody. Danielova výhra je pamětihodná a těšíme se, že budeme pokračovat ve výkonech, které jsme ukázali v minulých závodech.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.