Šéf Red Bullu, Christian Horner, pro oficiální stránky týmu hovoří o pocitech po závodě v Monaku, budoucnosti i emocích, které v týmu panují.
Otázka: Bylo to pochopitelně frustrující nedělní odpoledne v Monaku. Uplynulo pár dní a jaká je tedy nálada v týmu?Christian Horner: No, ihned po závodě jsme se všichni samozřejmě cítili vyždímaně. Být tak blízko vítězství v Monaku a ztatit to v boxech kvůli špatné komunikaci bylo nesmírně zničující. Proběhla okamžitá analýza toho, co se stalo, proč tomu tak bylo a také preventivní opatření, aby se to již nikdy neopakovalo. Ale co se stalo, stalo se a naše soustředění se již zaměřilo na další závod v Montrealu, kde Daniel před dvěma lety slavil své první vítězství.
Co odhalily analýzy a jak se tým nyní posunul dál?ChH: Když se stane něco podobného, nikdy to není jen otázka jedné věci. Bylo to vyhrocení více faktorů, které se během závodu objevily. Maxova zastávka, která neproběhla, změna sad pneumatik... všechny věci dohromady nakonec znamenaly, že pneumatiky, které jsme mysleli, že jsou dostupné, najednou nebyly připraveny v garáži, ale v místě, kam není lehký přístup a vedlo to k tomu, že nebyly připraveny, když Daniel zajel do boxů. Ano, bylo to nesmírně frustrující, ale neexistuje jednoduchý bod, na který se může ukázat jako na viníka. Po závodě jsem řekl, že vyhráváme jako tým a také prohráváme jako tým. Je to otázka pochopení toho, co se pokazilo a týmové práce, abychom problém napravili a ujistili se, že se nebude opakovat. Hodně se to soupeří a často jste na hradě a to se stalo v Monaku. Nyní jednoduše musíme zajistit procedury, abychom byli schopni zareagovat na každou situaci.
Jak se cítí Daniel?ChH: Pochopitelně byl po závodě plný emocí a zdrcený poté, co předvedl fantastický výkon a nezvítězil. Nemůžete vrátit čas, ale můžete se připravit na to, co přijde. Je třetí v poháru jezdců, jede na místo, na které má skvělé vzpomínky a doufejme, že mu tam budeme schopni dát konkurenceschopný vůz.
Ani pro Maxe to nebyl lehký víkend. Jeho učební proces pokračuje.ChH: No, řekl bych, že Max měl skvělou první polovinu závodu, během které ukazoval progres. Faktem je, že chvíli před nehodou to vypadalo, že dojede v první šestce. To by v Monaku a při startu z boxové uličky bylo naprosto fantastické. Bohužel ho malá chyba v zatáčce číslo 3 stála hodně. Zatím zažil v pondělí po závodech s týmem dva zcela odlišné pocity. Euforii a depresi. Omluvil se týmu a jak říkáte, stále se učí. Jsem si jistý, že si z Monaka odvezl lekci a v budoucnu to využije.
Nedělní výsledek není tím, který si tým představoval, ale zároveň si z Monaka může odvést spoustu pozitiv, nemyslíte?ChH: Rozhodně. Za prvné Danielovy víkendové výkony byly ohromné, zajel zcela senzační pole position a v závodě měl dobrou rychlost během deště i za sucha. I po zastávce na to tlačil a snažil se najít cestu před Lewise a nikdy se nevzdal. Tým je také navnaděn tím, že máme konkurenceschopný vůz, že jsme získali pole position a v neděli měli auto, se kterým jsme mohli pořádně závodit. Opravdu, měli jsme čistě a férově porazit Mercedes, takže si z Monaka můžeme odvést spoustu pozitiv a sebejistoty. Navíc nový motor Renaultu dodal přesně to, co nám bylo řečeno a to znamená, že si můžeme více věřit i na okruzích, kde bude hrát pohonná jednotka větší roli. Vychutnáváme si vyhlídky na následující závody.
Jak velkým krokem vpřed je nový motor? Co týmu přináší?ChH: V Monte Carlu dodal přesně to, co nám bylo slíbeno, což znamená asi 0,2 s. To nám rozhodně pomohlo k zisku pole position. Takže klobouk dolů před všemi v továrně ve Viry, odvádějí nyní skvělou práci. Pohonná jednotka je lepší a lepší.
Takže jste spokojeni, že pokračujete ve spolupráci i v následujících dvou letech?ChH: Ve Viry v minulých šesti až devíti měsících proběhlo hodně tvrdé práce a restrukturalizace a začínáme vidět, že organizační změny přinášejí ovoce. Takže dává smysl prodloužit spolupráci, která dobře funguje.
Když porovnáme předsezónní očekávání s realitou, dá se vůbec popsat, jak se věci změnily? Od předpokládaných bojů s Williamsem až po to, že opět soupeříte na čele?ChH: Před startem sezóny jsme si mysleli, že Toro Rosso bude před námi, rozhodně jsme čekali, že tam bude Williams, Ferrari a Mercedes. Takže po šesti závodech mít tři pódiová umístění - třetí, druhé místo a vítězství a také to, že k tomu měly patřit další dvě výhry, to je mnohem víc, než v co jsme doufali. A myslím, že máme dobře nakročeno. Jsme devět bodů za Ferrari a je před námi ještě hodně dlouhá cesta.
A další pozitiva v Kanadě? Jak říkáte, vracíte se na místo, kde Daniel okusil výhru a Max pojede poprvé s novým motorem.ChH: Ano, Max si vyzkouší nový motor. Montreal je skvělý okruh a probíhají zde zajímavé závody. Danielova výhra je pamětihodná a těšíme se, že budeme pokračovat ve výkonech, které jsme ukázali v minulých závodech.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.