Kevin Magnussen se s Renaultem připravuje na simulátoru na příští Velkou cenu Španělska. Jaké vzpomínky má na Barcelonu a proč je dobrou testovací tratí?
Co dělá Kevin?Kevin Magnussen: Po Rusku jsem trénoval a dobíjel své baterie. Počasí se zlepšuje, takže trénuji trochu venku. Slunka je více, a to je dobré. Je to příjemná změna poté, co jsem celou zimu trénoval uvnitř. Ve čtvrtek jsem byl tvarovat sedačku pro E20, s nímž jsem jezdil v pátek. Pak budu v pondělí před Barcelonou zpět na simulátoru.
Velké překvapení?KM: Je to dobrý okruh a my jsme tady jezdili už hodněkrát, takže ji všichni velmi dobře znají. Z tohoto hlediska to není tak vzrušující, protože tam často k žádným překvapením nedochází.
E20 vs R.S.16 - it's on!#LetsFilmTogether pic.twitter.com/Jl5EcTt44a
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) May 6, 2016V pátek 6. května Renault natáčel se svými vozy E20 a RS16 v Silverstone
Dobré závodění?KM: Může nabídnout opravdu dobré závodění, v některých letech ale závody byly celkem nudné. Pamatuji si, když Williams naposledy vyhrál, že šlo o skutečně vzrušující závod. V tomto ohledu se zde můžete setkat s překvapením.
Okruh.KM: Důvod, proč je Barcelona testovacím okruhem, je ten, že obsahuje téměř každý druh zatáček. Má šikany, rychlé zatáčky, pomalé zatáčky, tvrdé brzdné zóny, zatáčky, kde dáváte přednost rychlosti při nájezdu, a zatáčky, kde se musíte soustředit na výjezd. Má vše.
Jde o perfektní testovací trať, v každém případě ale má více rychlých než pomalých zatáček, proto potřebujete dobře vyvážené auto. S opotřebením pneumatik to může být trochu náročnější: opravdu tady nemůžete jezdit s těmi nejměkčími pneumatikami.
Dobré vzpomínky?KM: Vyhrál jsem tam šampionát Světové série Renault, takže na ní mám vždy dobré vzpomínky.
Španělsko.KM: S F1 vždy zamíříme do Španělska - koná se tam hodně předsezónních testů, ať už jde o Jerez či Barcelonu. Jde o zemi s dobrými závodními okruhy. Od fanoušků se nám vždy dostává skvělé podpory.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.