Kevin Magnussen se s Renaultem připravuje na simulátoru na příští Velkou cenu Španělska. Jaké vzpomínky má na Barcelonu a proč je dobrou testovací tratí?
Co dělá Kevin?Kevin Magnussen: Po Rusku jsem trénoval a dobíjel své baterie. Počasí se zlepšuje, takže trénuji trochu venku. Slunka je více, a to je dobré. Je to příjemná změna poté, co jsem celou zimu trénoval uvnitř. Ve čtvrtek jsem byl tvarovat sedačku pro E20, s nímž jsem jezdil v pátek. Pak budu v pondělí před Barcelonou zpět na simulátoru.
Velké překvapení?KM: Je to dobrý okruh a my jsme tady jezdili už hodněkrát, takže ji všichni velmi dobře znají. Z tohoto hlediska to není tak vzrušující, protože tam často k žádným překvapením nedochází.
E20 vs R.S.16 - it's on!#LetsFilmTogether pic.twitter.com/Jl5EcTt44a
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) May 6, 2016V pátek 6. května Renault natáčel se svými vozy E20 a RS16 v Silverstone
Dobré závodění?KM: Může nabídnout opravdu dobré závodění, v některých letech ale závody byly celkem nudné. Pamatuji si, když Williams naposledy vyhrál, že šlo o skutečně vzrušující závod. V tomto ohledu se zde můžete setkat s překvapením.
Okruh.KM: Důvod, proč je Barcelona testovacím okruhem, je ten, že obsahuje téměř každý druh zatáček. Má šikany, rychlé zatáčky, pomalé zatáčky, tvrdé brzdné zóny, zatáčky, kde dáváte přednost rychlosti při nájezdu, a zatáčky, kde se musíte soustředit na výjezd. Má vše.
Jde o perfektní testovací trať, v každém případě ale má více rychlých než pomalých zatáček, proto potřebujete dobře vyvážené auto. S opotřebením pneumatik to může být trochu náročnější: opravdu tady nemůžete jezdit s těmi nejměkčími pneumatikami.
Dobré vzpomínky?KM: Vyhrál jsem tam šampionát Světové série Renault, takže na ní mám vždy dobré vzpomínky.
Španělsko.KM: S F1 vždy zamíříme do Španělska - koná se tam hodně předsezónních testů, ať už jde o Jerez či Barcelonu. Jde o zemi s dobrými závodními okruhy. Od fanoušků se nám vždy dostává skvělé podpory.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.