Kevin Magnussen se s Renaultem připravuje na simulátoru na příští Velkou cenu Španělska. Jaké vzpomínky má na Barcelonu a proč je dobrou testovací tratí?
Co dělá Kevin?Kevin Magnussen: Po Rusku jsem trénoval a dobíjel své baterie. Počasí se zlepšuje, takže trénuji trochu venku. Slunka je více, a to je dobré. Je to příjemná změna poté, co jsem celou zimu trénoval uvnitř. Ve čtvrtek jsem byl tvarovat sedačku pro E20, s nímž jsem jezdil v pátek. Pak budu v pondělí před Barcelonou zpět na simulátoru.
Velké překvapení?KM: Je to dobrý okruh a my jsme tady jezdili už hodněkrát, takže ji všichni velmi dobře znají. Z tohoto hlediska to není tak vzrušující, protože tam často k žádným překvapením nedochází.
E20 vs R.S.16 - it's on!#LetsFilmTogether pic.twitter.com/Jl5EcTt44a
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) May 6, 2016V pátek 6. května Renault natáčel se svými vozy E20 a RS16 v Silverstone
Dobré závodění?KM: Může nabídnout opravdu dobré závodění, v některých letech ale závody byly celkem nudné. Pamatuji si, když Williams naposledy vyhrál, že šlo o skutečně vzrušující závod. V tomto ohledu se zde můžete setkat s překvapením.
Okruh.KM: Důvod, proč je Barcelona testovacím okruhem, je ten, že obsahuje téměř každý druh zatáček. Má šikany, rychlé zatáčky, pomalé zatáčky, tvrdé brzdné zóny, zatáčky, kde dáváte přednost rychlosti při nájezdu, a zatáčky, kde se musíte soustředit na výjezd. Má vše.
Jde o perfektní testovací trať, v každém případě ale má více rychlých než pomalých zatáček, proto potřebujete dobře vyvážené auto. S opotřebením pneumatik to může být trochu náročnější: opravdu tady nemůžete jezdit s těmi nejměkčími pneumatikami.
Dobré vzpomínky?KM: Vyhrál jsem tam šampionát Světové série Renault, takže na ní mám vždy dobré vzpomínky.
Španělsko.KM: S F1 vždy zamíříme do Španělska - koná se tam hodně předsezónních testů, ať už jde o Jerez či Barcelonu. Jde o zemi s dobrými závodními okruhy. Od fanoušků se nám vždy dostává skvělé podpory.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.