Ještě na začátku února žádal závodní ředitel Renaultu Frédéric Vasseur časné úspěchy. Po třech závodech už je jeho přístup poněkud rozvážnější, ale rozhodně nemíní skládat zbraně. Před Ruskem se snaží tým vyburcovat a připomenout mu předsezónní plány.
Čína, třetí Grand Prix sezóny. Co se stalo?Frédéric Vasseur: Od začátku to pro nás byl těžký víkend. Potíže s Magnussenovým vozem pro nás znamenaly především ztrátu ohledně provozního času a z toho plynul negativní dopad na další působení na trati. Nepodařilo se nám nasbírat dost dat ohledně chování pneumatik, takže volba pneumatik pro závod byla obtížná. Před Soči čekáme mnohem lepší postavení na startu než v Číně.
Jaký je pracovní vztah s oběma piloty?FV: Pracuje se nám s nimi dobře, jde o pevný svazek. Stále čekáme na bezproblémový závod s oběma vozy. Kevin měl problém v Austrálii, kde navíc došlo k přerušení závodu, Jolyon v Bahrajnu vůbec neodstartoval. Čína byla vzato kolem a kolem velmi obtižným závodem. Potřebujeme kvalitní a bezproblémový víkend, aby bylo možné dosáhnout jasného a trvalého pokroku, o to také hodláme usilovat.
Co si myslíte o návratu ke starému formátu kvalifikace?FV: Jednoznačně ho uznávám! Myslím, že do poslední chvíle to bylo v Číně napínavé, takže také pozitivní. V žádném kvalifikačním formátu nebude nikdy pokaždé nějaká strhující akce, ale v Šanghaji se povedlo dobré představení. V každém sportu se vždy bude hledět, jak dosáhnout dalšího zlepšení, ale je také dobré vidět, že se umíme poučit z našich chyb.
Pokud nyní opustíme trať, jaké jsou další oblasti rozvoje týmu?FV: Musí se toho ještě hodně udělat, co není na první pohled vidět, stejně jako spoustu dobrých iniciativ už je hmatatelných. Jedním z nich coby dobrý příklad je přítomnost člena Renault Sport Academy Sun Jue Janga stejně jako rostoucí podpora Asijské formule Renault. Oznámili jsme nového partnera APL, který nám umožňuje se koncentrovat na lidskou výkonnost v týmu.
Měli jsme také tu čest představit nové hodinky Bell and Ross, které plně odpovídají týmovému image a cílům. Bylo položeno hodně dobrých základních kamenů. Pochopitelně nás s Akademií čeká ještě hodně práce, ale je to opravdu zajímavá a rovněž v mnoha ohledech prospěšná činnost.
Na co se tým nejvíc zaměří?FV: Zaměřujeme se na každý detail. Ve Viry je to především pohonná jednotka, v Enstone se zase podrobně zkoumá šasi. Otázka není na co se soustředíme v jedné oblasti, nýbrž zaměření na všechny detailně. Víme, že nás čeká spousta práce, víme, že to jsou naše cíle, proto jim jdeme naproti.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.