Ještě na začátku února žádal závodní ředitel Renaultu Frédéric Vasseur časné úspěchy. Po třech závodech už je jeho přístup poněkud rozvážnější, ale rozhodně nemíní skládat zbraně. Před Ruskem se snaží tým vyburcovat a připomenout mu předsezónní plány.
Čína, třetí Grand Prix sezóny. Co se stalo?Frédéric Vasseur: Od začátku to pro nás byl těžký víkend. Potíže s Magnussenovým vozem pro nás znamenaly především ztrátu ohledně provozního času a z toho plynul negativní dopad na další působení na trati. Nepodařilo se nám nasbírat dost dat ohledně chování pneumatik, takže volba pneumatik pro závod byla obtížná. Před Soči čekáme mnohem lepší postavení na startu než v Číně.
Jaký je pracovní vztah s oběma piloty?FV: Pracuje se nám s nimi dobře, jde o pevný svazek. Stále čekáme na bezproblémový závod s oběma vozy. Kevin měl problém v Austrálii, kde navíc došlo k přerušení závodu, Jolyon v Bahrajnu vůbec neodstartoval. Čína byla vzato kolem a kolem velmi obtižným závodem. Potřebujeme kvalitní a bezproblémový víkend, aby bylo možné dosáhnout jasného a trvalého pokroku, o to také hodláme usilovat.
Co si myslíte o návratu ke starému formátu kvalifikace?FV: Jednoznačně ho uznávám! Myslím, že do poslední chvíle to bylo v Číně napínavé, takže také pozitivní. V žádném kvalifikačním formátu nebude nikdy pokaždé nějaká strhující akce, ale v Šanghaji se povedlo dobré představení. V každém sportu se vždy bude hledět, jak dosáhnout dalšího zlepšení, ale je také dobré vidět, že se umíme poučit z našich chyb.
Pokud nyní opustíme trať, jaké jsou další oblasti rozvoje týmu?FV: Musí se toho ještě hodně udělat, co není na první pohled vidět, stejně jako spoustu dobrých iniciativ už je hmatatelných. Jedním z nich coby dobrý příklad je přítomnost člena Renault Sport Academy Sun Jue Janga stejně jako rostoucí podpora Asijské formule Renault. Oznámili jsme nového partnera APL, který nám umožňuje se koncentrovat na lidskou výkonnost v týmu.
Měli jsme také tu čest představit nové hodinky Bell and Ross, které plně odpovídají týmovému image a cílům. Bylo položeno hodně dobrých základních kamenů. Pochopitelně nás s Akademií čeká ještě hodně práce, ale je to opravdu zajímavá a rovněž v mnoha ohledech prospěšná činnost.
Na co se tým nejvíc zaměří?FV: Zaměřujeme se na každý detail. Ve Viry je to především pohonná jednotka, v Enstone se zase podrobně zkoumá šasi. Otázka není na co se soustředíme v jedné oblasti, nýbrž zaměření na všechny detailně. Víme, že nás čeká spousta práce, víme, že to jsou naše cíle, proto jim jdeme naproti.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.