Nepříliš vydařený vstup do sezóny, žádný bod a neúspěch Palmera v Bahrajnu, kde se jeho vůz porouchal ještě během zahřívacího kola. Technický ředitel Renaultu Nick Chester odpovídá na otázky týkající se vyhlídek na Grand Prix Číny.
Jakou výzvu pro vás představuje Shanghai International Circuit?Nick Chester: Je to zajímavý okruh, pokud jde o jeho strukturu. Co do nastavení jde o stejně citlivé prostředí jako u dvou prvních závodů, je tu ale rovněž hodně důležitý výkon, takže poměr mezi nastavením brzd, aerodynamiky a silou je nesmírně důležitý, ovšem každá složka má svůj aspekt. Velice rychlá první zatáčka přechází v úzké dvě následující, což pro piloty představuje možnost zvolit z mnoha jízdních stop.
Co se přihodilo Jolyonu Palmerovi v Bahrajnu?NCh: Selhala hydraulika čerpadla, což je poměrně vzácná porucha. Toto zařízení mělo za sebou jen něco málo přes desetinu plánované životnosti. Je obvyklé, že pokud podobný díl selže, je to buď velice brzy nebo až těsně před koncem garantovaného cyklu. S naším dodavatelem pracujeme na zjištění příčiny selhání a ujišťujeme se, že podobný komponent nezpůsobí další problém, dokkud nenajdeme pravou příčinu selhání. Pro Jolyona to byla velká škoda, že se nemohl zúčastnit závodu.
Jak vnímáte výkon Kevina Magnussena?NCh: Odvedl dobrou práci a skončil těsně za bodovanou desítkou, a to startoval z boxové uličky. Nevkročil do závodu špatnou nohou a strategie tří zastávek dobře zafungovala. Na superměkké směsi se vůz RS 16 choval velmi dobře. Nebýt oné penalizace, mohl Kevin startovat ze slibné pozice na roštu a určitě by body přivezl.
Jak výkonný je s ohledem na soupeře RS16?NCh: Co se týče závodní rychlosti, blíží se týmům ve středu pole, ostatně toho jste si mohli všimnout jak v Austrálii, tak v Bahrajnu. Proto musíme maximalizovat každou příležitost ke zvýšení výkonu, protože to může rozhodnout, zda skončíme na bodech nebo těsně mimo ně. Náš kvalifikační odstup se zhruba rovná tomu závodnímu, takže stále platí, že kromě zaměření pozornosti na tuto oblast je nutné se věnovat zvýšení celkového výkonu.
Jak jste se vyrovnali s novými pneumatikami a pravidlem jejich používání?NCh: Seznamujeme se s nimi a jak jak nejlépe využít přidelěné množství. Není žádným velkým překvapením, že většina soupeřů inklinuje k většímu využívání měkčích směsí než loni. Proto je i bohatší počet strategií, zvláště pro ty, kteří chtějí jet na méně zastávek a vsadí na středně tvrdou směs, jak jsme byli svědky v Bahrajnu. Jsou tu některé rozdíly, ale obecně se týmy posunuly o jednu směs níže.
Budete něco před třetím závodem měnit?NCh: Vyzkoušíme menší počet drobných aerodynamických obměn, ale bude potřeba ve větší míře adaptovat jak aerodynamiku, tak oblast motoru, abychom se dopracovali ke hmatatelnému kroku vpřed. Jsme v těsné blízkosti vozů před námi, takže ke slušnému zlepšení mnoho nepotřebujeme.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.