Nepříliš vydařený vstup do sezóny, žádný bod a neúspěch Palmera v Bahrajnu, kde se jeho vůz porouchal ještě během zahřívacího kola. Technický ředitel Renaultu Nick Chester odpovídá na otázky týkající se vyhlídek na Grand Prix Číny.
Jakou výzvu pro vás představuje Shanghai International Circuit?Nick Chester: Je to zajímavý okruh, pokud jde o jeho strukturu. Co do nastavení jde o stejně citlivé prostředí jako u dvou prvních závodů, je tu ale rovněž hodně důležitý výkon, takže poměr mezi nastavením brzd, aerodynamiky a silou je nesmírně důležitý, ovšem každá složka má svůj aspekt. Velice rychlá první zatáčka přechází v úzké dvě následující, což pro piloty představuje možnost zvolit z mnoha jízdních stop.
Co se přihodilo Jolyonu Palmerovi v Bahrajnu?NCh: Selhala hydraulika čerpadla, což je poměrně vzácná porucha. Toto zařízení mělo za sebou jen něco málo přes desetinu plánované životnosti. Je obvyklé, že pokud podobný díl selže, je to buď velice brzy nebo až těsně před koncem garantovaného cyklu. S naším dodavatelem pracujeme na zjištění příčiny selhání a ujišťujeme se, že podobný komponent nezpůsobí další problém, dokkud nenajdeme pravou příčinu selhání. Pro Jolyona to byla velká škoda, že se nemohl zúčastnit závodu.
Jak vnímáte výkon Kevina Magnussena?NCh: Odvedl dobrou práci a skončil těsně za bodovanou desítkou, a to startoval z boxové uličky. Nevkročil do závodu špatnou nohou a strategie tří zastávek dobře zafungovala. Na superměkké směsi se vůz RS 16 choval velmi dobře. Nebýt oné penalizace, mohl Kevin startovat ze slibné pozice na roštu a určitě by body přivezl.
Jak výkonný je s ohledem na soupeře RS16?NCh: Co se týče závodní rychlosti, blíží se týmům ve středu pole, ostatně toho jste si mohli všimnout jak v Austrálii, tak v Bahrajnu. Proto musíme maximalizovat každou příležitost ke zvýšení výkonu, protože to může rozhodnout, zda skončíme na bodech nebo těsně mimo ně. Náš kvalifikační odstup se zhruba rovná tomu závodnímu, takže stále platí, že kromě zaměření pozornosti na tuto oblast je nutné se věnovat zvýšení celkového výkonu.
Jak jste se vyrovnali s novými pneumatikami a pravidlem jejich používání?NCh: Seznamujeme se s nimi a jak jak nejlépe využít přidelěné množství. Není žádným velkým překvapením, že většina soupeřů inklinuje k většímu využívání měkčích směsí než loni. Proto je i bohatší počet strategií, zvláště pro ty, kteří chtějí jet na méně zastávek a vsadí na středně tvrdou směs, jak jsme byli svědky v Bahrajnu. Jsou tu některé rozdíly, ale obecně se týmy posunuly o jednu směs níže.
Budete něco před třetím závodem měnit?NCh: Vyzkoušíme menší počet drobných aerodynamických obměn, ale bude potřeba ve větší míře adaptovat jak aerodynamiku, tak oblast motoru, abychom se dopracovali ke hmatatelnému kroku vpřed. Jsme v těsné blízkosti vozů před námi, takže ke slušnému zlepšení mnoho nepotřebujeme.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.