Nico Hülkenberg v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 hodnotí předsezónní testy i nadcházející ročník závodů Formule 1.
Nico, během třetího dne prvního testování jsi zajel nejrychlejší čas, ale řekl jsi, že to nemá být bráno příliš vážně. Nyní je testování za námi, jak bys tedy hodnotil vyhlídky Force Indie?Nico Hülkenberg: Testy jsou většinou spíš taktické a ne žádná sportovní show. Týmy se snaží skrýt svoji opravdovou výkonnost. My udělali menší kontrolu reality, možná dříve než ostatní. To asi vysvětluje výsledek toho třetího dne. Jsem s testy spokojen, z Barcelony jsme odjeli pozitivně naladěni.
Většina týmů během posledních testovacích dní vyzkoušela novinky. Co přinese Force India do Austrálie?NH: Obecně se dá říci, že stabilita technických pravidel znamená, že novinky jsou spíš evolucí než revolucí. Což je pro nás dobré, protože loni jsme získali nejlepší týmový výsledek v tabulce konstruktérů a měli silný základ. Cílem VJM09 je pokrok v naší úspěšné B-specifikaci šasi. I konstrukce je podobná loňskému. Pozoruhodná je však změna ve vzhledu mé helmy!
Jak konkurenceschopní podle tebe tedy jste? Jak dlouho potrvá, než boudou potřeba zásadní novinky, abyste nezačali ztrácet?NH: Proč o tom spekulovat? Buďme trpěliví a během pár měsíců to zjistíme. Nicméně mám v naši továrnu velkou důvěru, že dokáže včas připravit příjemné vylepšení, abychom byli ve formě.
Během testování jsme viděli několik "politických" časů na kolo, které piloti zajeli na ultra-měkkých pneumatikách a s velmi nízkým množstvím paliva. Co z takových kol vyvozuješ? A odhalila něco před Melbourne?NH: Jak jsem se už zmínil, testovací dny jsou platformou pro taktické tahy. Každý tým se musí rozhodnout, jestli je pro zlepšení startovní pozice v Austrálii nejlepší čisté testování nebo politické jízdy. Je to součástí hry. Melbourne odhalí, který tým se držel té nejlepší strategie.
Kdo si myslíš, že je tam bude v nejlepší formě?NH: Letos to podle mě bude plný soubojů. Žádná nuda. Opět budou dominovat Mercedesy a Ferrari. Williams je favoritem na třetí místo. Co je důležité pro mě a náš tým je být nejlepší ze zbytku - a možná o něco víc! Kdo ví...
Jak jsi strávil zimu?NH: Užil jsem si spousty nicnedělání, což je skvělé po dlouhé náročné sezóně. Vždycky si dopřeji pár klidných týdnů, abych dobil baterky a to si užívám. Pár válecích dnů doma, sledování filmů z postele a podobně. Ale potom jsem dělal i pár zajímavých věcí. Výlet do Laponska, kde jsem jezdil na ledu, strávil pár dní ve slunečném Miami, abys vykompenzoval tu zimu z Laponska. Také jsem se třeba zúčastnil módní přehlídky v Miláně.
Pro rok 2017 se chystají velké změny a to my mohlo znamenat, že některé týmy zůstanou u stávající jezdecké dvojice. Mohlo by to pokazit tvé plány do budoucna?NH: Ne. Teď to pro mě není důležité. Loni jsem prodloužil svoji smlouvu a jsem rád, že mohu s týmem na novinkách pracovat. Loni to byla nejlepší sezóna týmu. Letošní by se měla stát tou nejlepší mé kariéry. Jsem hladový, abych se dostal na pódium - ve Force Indii.
Za pár dní nás čeká závod v Austrálii. V posledních letech jsi tam získal body. Co očekáváš letos?NH: Po testech jsme optimističtí. Zopakovat sedmé či šesté místo by byl dobrý začátek. Budeme potřebovat kombinaci spolehlivosti, rychlého vozu a stabilního výkonu závodníka. Ale já vždy tlačím sám sebe na maximum.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.