Nico Hülkenberg v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 hodnotí předsezónní testy i nadcházející ročník závodů Formule 1.
Nico, během třetího dne prvního testování jsi zajel nejrychlejší čas, ale řekl jsi, že to nemá být bráno příliš vážně. Nyní je testování za námi, jak bys tedy hodnotil vyhlídky Force Indie?Nico Hülkenberg: Testy jsou většinou spíš taktické a ne žádná sportovní show. Týmy se snaží skrýt svoji opravdovou výkonnost. My udělali menší kontrolu reality, možná dříve než ostatní. To asi vysvětluje výsledek toho třetího dne. Jsem s testy spokojen, z Barcelony jsme odjeli pozitivně naladěni.
Většina týmů během posledních testovacích dní vyzkoušela novinky. Co přinese Force India do Austrálie?NH: Obecně se dá říci, že stabilita technických pravidel znamená, že novinky jsou spíš evolucí než revolucí. Což je pro nás dobré, protože loni jsme získali nejlepší týmový výsledek v tabulce konstruktérů a měli silný základ. Cílem VJM09 je pokrok v naší úspěšné B-specifikaci šasi. I konstrukce je podobná loňskému. Pozoruhodná je však změna ve vzhledu mé helmy!
Jak konkurenceschopní podle tebe tedy jste? Jak dlouho potrvá, než boudou potřeba zásadní novinky, abyste nezačali ztrácet?NH: Proč o tom spekulovat? Buďme trpěliví a během pár měsíců to zjistíme. Nicméně mám v naši továrnu velkou důvěru, že dokáže včas připravit příjemné vylepšení, abychom byli ve formě.
Během testování jsme viděli několik "politických" časů na kolo, které piloti zajeli na ultra-měkkých pneumatikách a s velmi nízkým množstvím paliva. Co z takových kol vyvozuješ? A odhalila něco před Melbourne?NH: Jak jsem se už zmínil, testovací dny jsou platformou pro taktické tahy. Každý tým se musí rozhodnout, jestli je pro zlepšení startovní pozice v Austrálii nejlepší čisté testování nebo politické jízdy. Je to součástí hry. Melbourne odhalí, který tým se držel té nejlepší strategie.
Kdo si myslíš, že je tam bude v nejlepší formě?NH: Letos to podle mě bude plný soubojů. Žádná nuda. Opět budou dominovat Mercedesy a Ferrari. Williams je favoritem na třetí místo. Co je důležité pro mě a náš tým je být nejlepší ze zbytku - a možná o něco víc! Kdo ví...
Jak jsi strávil zimu?NH: Užil jsem si spousty nicnedělání, což je skvělé po dlouhé náročné sezóně. Vždycky si dopřeji pár klidných týdnů, abych dobil baterky a to si užívám. Pár válecích dnů doma, sledování filmů z postele a podobně. Ale potom jsem dělal i pár zajímavých věcí. Výlet do Laponska, kde jsem jezdil na ledu, strávil pár dní ve slunečném Miami, abys vykompenzoval tu zimu z Laponska. Také jsem se třeba zúčastnil módní přehlídky v Miláně.
Pro rok 2017 se chystají velké změny a to my mohlo znamenat, že některé týmy zůstanou u stávající jezdecké dvojice. Mohlo by to pokazit tvé plány do budoucna?NH: Ne. Teď to pro mě není důležité. Loni jsem prodloužil svoji smlouvu a jsem rád, že mohu s týmem na novinkách pracovat. Loni to byla nejlepší sezóna týmu. Letošní by se měla stát tou nejlepší mé kariéry. Jsem hladový, abych se dostal na pódium - ve Force Indii.
Za pár dní nás čeká závod v Austrálii. V posledních letech jsi tam získal body. Co očekáváš letos?NH: Po testech jsme optimističtí. Zopakovat sedmé či šesté místo by byl dobrý začátek. Budeme potřebovat kombinaci spolehlivosti, rychlého vozu a stabilního výkonu závodníka. Ale já vždy tlačím sám sebe na maximum.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.