Nico Hülkenberg v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 hodnotí předsezónní testy i nadcházející ročník závodů Formule 1.
Nico, během třetího dne prvního testování jsi zajel nejrychlejší čas, ale řekl jsi, že to nemá být bráno příliš vážně. Nyní je testování za námi, jak bys tedy hodnotil vyhlídky Force Indie?Nico Hülkenberg: Testy jsou většinou spíš taktické a ne žádná sportovní show. Týmy se snaží skrýt svoji opravdovou výkonnost. My udělali menší kontrolu reality, možná dříve než ostatní. To asi vysvětluje výsledek toho třetího dne. Jsem s testy spokojen, z Barcelony jsme odjeli pozitivně naladěni.
Většina týmů během posledních testovacích dní vyzkoušela novinky. Co přinese Force India do Austrálie?NH: Obecně se dá říci, že stabilita technických pravidel znamená, že novinky jsou spíš evolucí než revolucí. Což je pro nás dobré, protože loni jsme získali nejlepší týmový výsledek v tabulce konstruktérů a měli silný základ. Cílem VJM09 je pokrok v naší úspěšné B-specifikaci šasi. I konstrukce je podobná loňskému. Pozoruhodná je však změna ve vzhledu mé helmy!
Jak konkurenceschopní podle tebe tedy jste? Jak dlouho potrvá, než boudou potřeba zásadní novinky, abyste nezačali ztrácet?NH: Proč o tom spekulovat? Buďme trpěliví a během pár měsíců to zjistíme. Nicméně mám v naši továrnu velkou důvěru, že dokáže včas připravit příjemné vylepšení, abychom byli ve formě.
Během testování jsme viděli několik "politických" časů na kolo, které piloti zajeli na ultra-měkkých pneumatikách a s velmi nízkým množstvím paliva. Co z takových kol vyvozuješ? A odhalila něco před Melbourne?NH: Jak jsem se už zmínil, testovací dny jsou platformou pro taktické tahy. Každý tým se musí rozhodnout, jestli je pro zlepšení startovní pozice v Austrálii nejlepší čisté testování nebo politické jízdy. Je to součástí hry. Melbourne odhalí, který tým se držel té nejlepší strategie.
Kdo si myslíš, že je tam bude v nejlepší formě?NH: Letos to podle mě bude plný soubojů. Žádná nuda. Opět budou dominovat Mercedesy a Ferrari. Williams je favoritem na třetí místo. Co je důležité pro mě a náš tým je být nejlepší ze zbytku - a možná o něco víc! Kdo ví...
Jak jsi strávil zimu?NH: Užil jsem si spousty nicnedělání, což je skvělé po dlouhé náročné sezóně. Vždycky si dopřeji pár klidných týdnů, abych dobil baterky a to si užívám. Pár válecích dnů doma, sledování filmů z postele a podobně. Ale potom jsem dělal i pár zajímavých věcí. Výlet do Laponska, kde jsem jezdil na ledu, strávil pár dní ve slunečném Miami, abys vykompenzoval tu zimu z Laponska. Také jsem se třeba zúčastnil módní přehlídky v Miláně.
Pro rok 2017 se chystají velké změny a to my mohlo znamenat, že některé týmy zůstanou u stávající jezdecké dvojice. Mohlo by to pokazit tvé plány do budoucna?NH: Ne. Teď to pro mě není důležité. Loni jsem prodloužil svoji smlouvu a jsem rád, že mohu s týmem na novinkách pracovat. Loni to byla nejlepší sezóna týmu. Letošní by se měla stát tou nejlepší mé kariéry. Jsem hladový, abych se dostal na pódium - ve Force Indii.
Za pár dní nás čeká závod v Austrálii. V posledních letech jsi tam získal body. Co očekáváš letos?NH: Po testech jsme optimističtí. Zopakovat sedmé či šesté místo by byl dobrý začátek. Budeme potřebovat kombinaci spolehlivosti, rychlého vozu a stabilního výkonu závodníka. Ale já vždy tlačím sám sebe na maximum.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.