V předsezónních testech bylo sice Ferrari nejrychlejší, ale arcirival Mercedes za Maranellskými nijak nezaostal, nasbíral podstatně větší počet najetých kilometrů a ani jednou nepoužil nejrychlejší směs pneumatik. Jaká šance tedy leží před Scuderií Ferrari? Sebastian Vettel věří, že k titulu bude mít rozhodně blíž než v roce 2015. Nyní už nezbývá než čekat, co přinese první závod v australském Melbourne.
Sebastiane, zimní část sezóny je u konce - až se posadíte do vozu příště, už půjde do tuhého. Jste spokojen s dosavadním vývojem?Sebastian Vettel: Ano. Poslední týden byl vcelku úspěšný po určitých Kimiho problémech při prvním dnu. Pak už žádné větší potíže s vozem nebyly. Najeli jsme dost kilometrů a byli schopni zvládnou programy podle plánu. Ano, považuji ten test za .dobrý.
Jaký je váš osobní pocit - máte vítězné auto?SV: To se teprve uvidí. Jediné, co mohu s jistotou říci, že první dojem byl dobrý a vše, čeho jsme během předchozích dvou týdnů dosáhli, považuji za velmi pozitivní. Jsem s pocitem z vozu velmi spokojen - ale je těžké mluvit o výkonnosti a srovnávat ji s ostatními. Pokud jde o tu naši, jsme velice potěšeni s pokrokem, který se nám podařil.
Váš nejbližší soupeř Mercedes během osmi testovacích dnů najel o 2000 kilometrů víc. Vy jste byli nejrychlejší na ultra-měkké směsi, kterou Mercedes vůbec nepoužil. Jde tedy o realistický odraz?SV: Myslím, že naším hlavním cílem bylo prostě seznámit se s tímto novým typem. Bylo velmi zajímavé získat první zkušenosti s těmito směsmi, které budou pravděpodobně použity v jednom nebo dvou závodech. A "mysteriózní" reálný obraz po dvou týdnech testů? Jsem si jist, že pečlivé analýzy ohledně reality existují, ale všechno bude stejně závislé na konkrétní situaci.
To znamená, že byste byl třetím místem v Austrálii rozladěn...SV: Jak už jsem řekl, je to závislé na situaci. Pokud vyrazíte do závodu zezadu, tak budete třetí místo oslavovat. Ale o takovém umístění na startu vůbec neuvažujete. Náš předpokládaný cíl je stáhnout odstup od Mercedesu - zda se nám to povedlo, to se uvidí až v Melbourne.
V pátek jsme byli svědky vůbec prvního vážnějšího problému Mercedesu při testování, když Hamilton zastavil kvůli problémům s převodovkou. Změnilo to váš názor na to, jak silný je Mercedes při nástupu do nové sezóny?SV: Ne, vůbec ne. Pravděpodobně existuje během testů milion důvodů ohledně potíží s převodovkou - od selhání software po hlavní problémy na úrovni hardware. I kdyby bylo velice zajímavé, co bylo skutečnou příčinou problémů, jsem si jist, že nám Mercedes nevyjde vstříc a neuvede ji (smích). S ohledem na odjetá kola, která v uplynulých dvou týdnech absolvovali, vypadají velice silně, co se týče spolehlivosti, takže netuším, o jaké potíže mohlo jít - ale to je normální, že při testech vás něco může pozlobit. Od toho právě testování je, abyste našli slabiny a řešili je.
V pátek jste zkoušel Halo koncept, systém ochrany kokpitu. Kimi řekl, že trochu omezuje výhled, ale překvapivě v menší míře, než sám čekal. Je to řešení, které by mohlo být už příští rok použito?SV: OK, v první řadě vidíte, co vidět potřebujete. Ale myslím, že lze tuto variant rozhodně vylepšit po estetické stránce a ještě po stránce viditelnosti. Testoval jsem Halo koncept i na simulátoru a jsem si jist, že brzy budeme svědky další evoluce. V zásadě souhlasím, že tato verze nepůsobí zrovna hezky, ale na druhou stranu, pokud to přispívá bezpečnosti, stoprocentně stojím za tím, abychom do toho šli!
Každý očekává - nebo spíš doufá - že se vklíníte mezi Mercedesy. Nakolik je tato naděje reálná?SV: Doufám, že podobně jako loni - doufám, že budu na čele před oběma Mercedesy. To by bylo ideální (smích). Snažíme se tu mezeru, která byla v uplynulých letech dost velká, stále více zacelit. V minulé sezóně jsme odvedli super výkon, který nás hodně přiblížíl, teď nám nový vůz dává šanci, abychom ten odstup stáhli ještě víc. Nakolik? Na to si budeme muset ještě necelé dva týdny počkat - minimálně tak dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.