Taffinovou oblastí je odpovědnost za pohonné jednotky Renault, které se rodí ve středisku Viry-Châtillon. Úzce spolupracuje s Nickem Chesterem a má pod sebou tým zkušených inženýrů, pracujících na optimalizovaném motoru F1.
Psal se rok 1999, když se Taffin připojil ke společnosti Renault Sport. Zajišťoval spolupráci se zákazníky francouzské automobilky, ať to byly týmy BAR, Arrows či Benetton. Spolupracoval hned se dvěma mistry světa, Jensonem Buttonem a Fernandem Alonsem, na jehož dvou titulech v týmu Renault se přímo podílel.
V roce 2011 byl Taffin přímo odpovědný za výkon motorůn jednotlivých partnerů Renault Sport F1, takže se zúčastnil všech testů a závodů v sezóně. Dohlížel na zákaznickou podporu, čímž se podílel na čtyřech triumfech stáje Red Bull během osmiválcové éry. V roce 2015 se stal operačním ředitelem majícím na starost týmy inženýrů a techniků v motorovém a montážním oddělení Viry-Châtillon. Do jeho kompetence spadá i dohled nad pracovníky, kteří připravují motory pro zákaznické týmy.
Jak byla zpráva, že se Renault vrací na tratě F1, ve Viry-Châtillon přivítána?Samozřejmě, že tím byli všichni nadšeni. Po dlouhém a úspěšném období s osmiválcem pro nás rok 2014 nebyl dobrý, trvalo nám dlouho, než jsme se v polovině loňského roku zase vrátili do středu pole a vystrčili hlavu z vody. Na počátku letoška to vypadá, že už zase můžeme volně dýchat a rozhlédnout se, kam poplaveme. Bude to velice těžký rok, každý to ví a je ochoten přijmout onu výzvu, ale je také dobré mít dlouhodobý plán a směr, kterým chceme jít.
Jaké jsou hlavní změny pro letošní pohonnou jednotku?Když se ohlédneme do roku 2015, v závěru roku jsme zavedli několik nových konceptů, dále jen specifikace D. I když jsme nakonec nevyužili všechny, které jsme měli k dispozici, brazilský okruh nám poskytl několik velmi užitečných informací. Zejména práce na spalovací komoře a turbu nám přinesly dostatečný výkon aniž by to šlo na úkor spolehlivosti. Pohonná jednotka, kteoru nasadíme v Melbourne, je přímým pokračováním prací započatých loni, což celý projekt posouvá kupředu. Jsou i oblasti, na kterých stále pracujeme, takže přinesou zlepšení během sezóny. K Melbourne však hledíme v tom duchu, že to bude podstatný posun oproti roku 2015. Každopádně bereme ročník 2016 jako možnost položit základy pro rok 2017, kdy by mělo naše partnerství uzrát.
Jaké jsou reálné cíle pro letošní rok?Jsme si vědomi toho, že práce na integraci naší pohonné jednotky a podvozku začaly poměrně pozdě, ale děláme, co se dá, i když se tak děje v náročných podmínkách. Proto bereme rok 2016 s ohledem na tyto okolnosti. Musíme nadále produkovat spolehlivou a konkurenceschopnou motorovou jednotku, ale musíme také prohlubovat svazky se základnou v Enstone. Výhoda je v tom, že spoustu personálu a jejich metodiku známe, ale i tak to nějakou dobu potrvá, než ze sebe vydáme maximum. Můžeme sice efektivně a rychle vyvíjet nový agregát, ale zkrátka to nějakou dobu ještě potrvá.
Proběhly už ve Viry-Châtillon nějaké výrazné změny s ohledem na rozhodnutí převzít tým do vlastní režie?Zatímco Enstone se doslova "restartuje", ve Viry jde spíš o důraz na naše síly směrem kupředu. Žádné významné provozní změny jsme neprovedli, jde spíš o to nastolit určitý řád. S ohledem na nová pravidla týkající se motorů jsme učinili nějaké významné investice, včetně nových dynamometrů, aktualizace software a personálu. S týmem, který pracuje na základě stejných cílů a časového rozpočtu nyní můžeme plně využít dřívějších investic. Renault má dlouhodobý horizont s pevnými základy, na nichž budeme tvořit stejně pojatou strategii.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.