Vývojová pilotka Lotusu Carmen Jordá hodnotí uplynulou sezónu. Co bylo tou největší věcí, kterou se během ní naučila? A co s ní bude dále?
Jak se rok pro tebe vyvíjel?Carmen Jordá: Pro mě šlo o opravdu dobrý rok a úžasnou zkušenost, při které jsem se toho tady od všech v Enstone hodně naučila. S týmem jsme prožili mnoho vzrušujících okamžiků a také několik náročnějších. I tak si myslím, že to bylo v průběhu roku dobře vyvážené.
Co bylo tím nejlepším okamžikem?CJ: Pro mě byl tím nejlepším začátek roku. Přijít do týmu Formule 1, vidět Enstone, být tam přivítána a odhalovat tohoto neuvěřitelného rodinného ducha, který tady panuje. Je to úžasné, protože něco takového jsem nikdy v minulosti nezažila, takže jsem byla moc vděčná.
Co bylo to nejdůležitější, co ses během letošního roku naučila?CJ: Nejdůležitější byl celý ten skrytý proces, který se ukrývá za řízením vozu F1. Kolem toho se odehrává tolik věcí, o kterých jsem nevěděla. Auta řídím už léta, ale tohle zkrátka není to stejné, proto se pro mě jednalo v učení se o velkou zkušenost.
Co děláš o vánocích?CJ: Jedinou věcí, kterou si nepřeji, je dostat se do letadla! Mám v plánu zůstat doma s rodinou.
Jaké máš novoroční předsevzetí?CJ: Ve Španělsku něco takového opravdu neděláme. Místo toho máme tradici, kdy o půlnoci pojídáme nějaké hrozny, a úder zvonu dává signál, kdy se do nich máme pustit. Pak si něco přejeme, což je podle mě trochu jako novoroční předsevzetí. Řekla bych, že mým přáním je řídit auto Formule 1.
Jak budeš tuto zimu trénovat?CJ: Bude to záležet na mém časovém plánu, ale mám za cíl několik dní o vánocích a na Nový rok odpočívat, protože jsem během roku byla v trénování přísná. Dám si krátkou přestávku a vrátím se odpočatá.
Co hodláš podnikat dále?CJ: Snad budu moci s týmem oznámit dobrou zprávu. Jsem nadšená tím, co ukrývá budoucnost a také něčím novým. Všichni doufáme v dobrý konec roku po náročném období.
Jakou barvu si myslíš, že budeme mít příští rok?CJ: Myslím si, že půjde určitě o žlutou. Rozhodně žlutá!
Jak bys třemi slovy shrnula rok 2015?CJ: Vyzývavý, vzrušující a ... vyvážený.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.