Vývojová pilotka Lotusu Carmen Jordá hodnotí uplynulou sezónu. Co bylo tou největší věcí, kterou se během ní naučila? A co s ní bude dále?
Jak se rok pro tebe vyvíjel?Carmen Jordá: Pro mě šlo o opravdu dobrý rok a úžasnou zkušenost, při které jsem se toho tady od všech v Enstone hodně naučila. S týmem jsme prožili mnoho vzrušujících okamžiků a také několik náročnějších. I tak si myslím, že to bylo v průběhu roku dobře vyvážené.
Co bylo tím nejlepším okamžikem?CJ: Pro mě byl tím nejlepším začátek roku. Přijít do týmu Formule 1, vidět Enstone, být tam přivítána a odhalovat tohoto neuvěřitelného rodinného ducha, který tady panuje. Je to úžasné, protože něco takového jsem nikdy v minulosti nezažila, takže jsem byla moc vděčná.
Co bylo to nejdůležitější, co ses během letošního roku naučila?CJ: Nejdůležitější byl celý ten skrytý proces, který se ukrývá za řízením vozu F1. Kolem toho se odehrává tolik věcí, o kterých jsem nevěděla. Auta řídím už léta, ale tohle zkrátka není to stejné, proto se pro mě jednalo v učení se o velkou zkušenost.
Co děláš o vánocích?CJ: Jedinou věcí, kterou si nepřeji, je dostat se do letadla! Mám v plánu zůstat doma s rodinou.
Jaké máš novoroční předsevzetí?CJ: Ve Španělsku něco takového opravdu neděláme. Místo toho máme tradici, kdy o půlnoci pojídáme nějaké hrozny, a úder zvonu dává signál, kdy se do nich máme pustit. Pak si něco přejeme, což je podle mě trochu jako novoroční předsevzetí. Řekla bych, že mým přáním je řídit auto Formule 1.
Jak budeš tuto zimu trénovat?CJ: Bude to záležet na mém časovém plánu, ale mám za cíl několik dní o vánocích a na Nový rok odpočívat, protože jsem během roku byla v trénování přísná. Dám si krátkou přestávku a vrátím se odpočatá.
Co hodláš podnikat dále?CJ: Snad budu moci s týmem oznámit dobrou zprávu. Jsem nadšená tím, co ukrývá budoucnost a také něčím novým. Všichni doufáme v dobrý konec roku po náročném období.
Jakou barvu si myslíš, že budeme mít příští rok?CJ: Myslím si, že půjde určitě o žlutou. Rozhodně žlutá!
Jak bys třemi slovy shrnula rok 2015?CJ: Vyzývavý, vzrušující a ... vyvážený.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.