V Austinu se Vettel posadí do Ferrari v šestnáctém závodě za tuto značku. Dá se říci, že se odstup legendy motorsportu na Mercedes snížil. Bude v roce 2016 následovat další pokrok? Očekává německý pilot i v příští sezóně boje s Hamiltonem? Stačí si přečíst odpovědi...
Sebastiane, Lewis Hamilton se pomalu blíží k zisku třetího titulu. Vzpomenete si, jaké jste měl pocity vy, když jste byl v podobné situaci?Vzpomenu, samozřejmě, ale stejně byl nejkrásnější ten první. Ten totiž znamená, že jste o něco výš. Vždy vám zůstane v paměti den, kdy se to stalo. Druhý byl fajn - ale třetí byl opět velice emotivní. Bylo to v Brazílii a všechno v tomto závodě mluvilo proti mně. Nakonec se to povedlo! Když jste na dráze otočený do protisměru a bojujete o titul - je to docela adrenalin. Nakonec, vždy si vzpomenete na váš konkrétní rok - ne na ty, kteří dosáhli titulu před vámi.
Lewis letos jel svou vlastní ligu, ale pokud vezmete v úvahu zlepšení, kterého Ferrari v poslední době dosáhl, může to být pro sezónu 2016 docela lákavá vyhlídka na souboje kolo na kolo mezi vámi a Hamiltonem. Doufám, že se nám podaří se nadále přibližovat - alespoň to je náš cíl - a předpokládám, že Lewise to příliš nenadchne, ale bude to podívaná pro fanoušky. A souboje s ním? Myslím, že ty minulé souboje jsme si skutečně užili, takže doufám, že jich v budoucnu bude ještě více. Od doby, kdy jsem ho poznal, se hodně změnil. Soustředím se teď na něj jako závodníka: je to výborný pilot, zrozený pro závodění na limitu a také je tvrdým oříškem pro soupeře na trati.
Vaše rozhodnutí závodit za Ferrari přišlo loni dost pozdě, takže jste se nemohl příliš dlouho podílet na vývoji - to by se teď mělo změnit...V té době už většina rozhodnutí byla hotová, ovšem současná sezóna je fenomenální, takže v tom nevidím žádné negativum. Samozřejmě, letos jsem jel první sezónu - takže uvidíme, jaká bude ta příští. Pokud porovnáte, kde bylo Ferrari loni a kde se i přes poměrně velké personální změny nachází dnes, nemělo by nikoho překvapit, když příští rok uděláme další výrazný krok kupředu.
Nyní pojďme k Austinu. Oč se tu hlavně snažíte?Každý by měl vědět, že by se všechno mělo podřídit mě (směje se). Mohu jen říci, že jsme pracovali velmi tvrdě, abychom tu uspěli jako tým. To byla ta největší letošní výzva, abychom všichni používali stejný jazyk, když se mluví o autě - snad každý chápe, co mám na mysli, když se řeší problémy s inženýry, tak jako se to dělá teď. Nyní už se můžeme plně soustředit na výkon vozu v roce 2016.
V Austinu jsou nyní velmi těžké podmínky, navíc vás čeká penalizace deseti míst za výměnu motoru - jak tedy vidíte své šance v neděli?S výměnou motoru jsme tak nějak počítali, takže to není překvapení. Ale nesmíte mě špatně chápat - není to pro nás zásadní nevýhoda. Chceme mít v každém závodě ten nejlepší motor, co se týče výkonu.
V pátečním tréninku jste byl šestý a odjel jenom deset kol. Je to vaše zdejší maximum? Vůbec nevíme, jaké budou podmínku v sobotu nebo v neděli. Odjel jsem jen málo kol, ale příprava byla velmi dobrá - ostatně všichni jsou ve stejném postavení jako my.
Hrozí, že se sobotní trénink vůbec nepojede a kvalifikace bude v neděli ráno, závod pak v odpoledních hodinách. S tím už máte určité zkušenosti z dřívejších let z Japonska...Je to vždy zvláštní pocit, dopoledne zajet pole-position a odpoledne vyhrát závod. Vůbec by mi nevadilo, kdybych si to zopakoval (smích). Pravda, je tu ta penalizace - ale v závodě je možné úplně všechno.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.