V Austinu se Vettel posadí do Ferrari v šestnáctém závodě za tuto značku. Dá se říci, že se odstup legendy motorsportu na Mercedes snížil. Bude v roce 2016 následovat další pokrok? Očekává německý pilot i v příští sezóně boje s Hamiltonem? Stačí si přečíst odpovědi...
Sebastiane, Lewis Hamilton se pomalu blíží k zisku třetího titulu. Vzpomenete si, jaké jste měl pocity vy, když jste byl v podobné situaci?Vzpomenu, samozřejmě, ale stejně byl nejkrásnější ten první. Ten totiž znamená, že jste o něco výš. Vždy vám zůstane v paměti den, kdy se to stalo. Druhý byl fajn - ale třetí byl opět velice emotivní. Bylo to v Brazílii a všechno v tomto závodě mluvilo proti mně. Nakonec se to povedlo! Když jste na dráze otočený do protisměru a bojujete o titul - je to docela adrenalin. Nakonec, vždy si vzpomenete na váš konkrétní rok - ne na ty, kteří dosáhli titulu před vámi.
Lewis letos jel svou vlastní ligu, ale pokud vezmete v úvahu zlepšení, kterého Ferrari v poslední době dosáhl, může to být pro sezónu 2016 docela lákavá vyhlídka na souboje kolo na kolo mezi vámi a Hamiltonem. Doufám, že se nám podaří se nadále přibližovat - alespoň to je náš cíl - a předpokládám, že Lewise to příliš nenadchne, ale bude to podívaná pro fanoušky. A souboje s ním? Myslím, že ty minulé souboje jsme si skutečně užili, takže doufám, že jich v budoucnu bude ještě více. Od doby, kdy jsem ho poznal, se hodně změnil. Soustředím se teď na něj jako závodníka: je to výborný pilot, zrozený pro závodění na limitu a také je tvrdým oříškem pro soupeře na trati.
Vaše rozhodnutí závodit za Ferrari přišlo loni dost pozdě, takže jste se nemohl příliš dlouho podílet na vývoji - to by se teď mělo změnit...V té době už většina rozhodnutí byla hotová, ovšem současná sezóna je fenomenální, takže v tom nevidím žádné negativum. Samozřejmě, letos jsem jel první sezónu - takže uvidíme, jaká bude ta příští. Pokud porovnáte, kde bylo Ferrari loni a kde se i přes poměrně velké personální změny nachází dnes, nemělo by nikoho překvapit, když příští rok uděláme další výrazný krok kupředu.
Nyní pojďme k Austinu. Oč se tu hlavně snažíte?Každý by měl vědět, že by se všechno mělo podřídit mě (směje se). Mohu jen říci, že jsme pracovali velmi tvrdě, abychom tu uspěli jako tým. To byla ta největší letošní výzva, abychom všichni používali stejný jazyk, když se mluví o autě - snad každý chápe, co mám na mysli, když se řeší problémy s inženýry, tak jako se to dělá teď. Nyní už se můžeme plně soustředit na výkon vozu v roce 2016.
V Austinu jsou nyní velmi těžké podmínky, navíc vás čeká penalizace deseti míst za výměnu motoru - jak tedy vidíte své šance v neděli?S výměnou motoru jsme tak nějak počítali, takže to není překvapení. Ale nesmíte mě špatně chápat - není to pro nás zásadní nevýhoda. Chceme mít v každém závodě ten nejlepší motor, co se týče výkonu.
V pátečním tréninku jste byl šestý a odjel jenom deset kol. Je to vaše zdejší maximum? Vůbec nevíme, jaké budou podmínku v sobotu nebo v neděli. Odjel jsem jen málo kol, ale příprava byla velmi dobrá - ostatně všichni jsou ve stejném postavení jako my.
Hrozí, že se sobotní trénink vůbec nepojede a kvalifikace bude v neděli ráno, závod pak v odpoledních hodinách. S tím už máte určité zkušenosti z dřívejších let z Japonska...Je to vždy zvláštní pocit, dopoledne zajet pole-position a odpoledne vyhrát závod. Vůbec by mi nevadilo, kdybych si to zopakoval (smích). Pravda, je tu ta penalizace - ale v závodě je možné úplně všechno.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.