V Austinu se Vettel posadí do Ferrari v šestnáctém závodě za tuto značku. Dá se říci, že se odstup legendy motorsportu na Mercedes snížil. Bude v roce 2016 následovat další pokrok? Očekává německý pilot i v příští sezóně boje s Hamiltonem? Stačí si přečíst odpovědi...
Sebastiane, Lewis Hamilton se pomalu blíží k zisku třetího titulu. Vzpomenete si, jaké jste měl pocity vy, když jste byl v podobné situaci?Vzpomenu, samozřejmě, ale stejně byl nejkrásnější ten první. Ten totiž znamená, že jste o něco výš. Vždy vám zůstane v paměti den, kdy se to stalo. Druhý byl fajn - ale třetí byl opět velice emotivní. Bylo to v Brazílii a všechno v tomto závodě mluvilo proti mně. Nakonec se to povedlo! Když jste na dráze otočený do protisměru a bojujete o titul - je to docela adrenalin. Nakonec, vždy si vzpomenete na váš konkrétní rok - ne na ty, kteří dosáhli titulu před vámi.
Lewis letos jel svou vlastní ligu, ale pokud vezmete v úvahu zlepšení, kterého Ferrari v poslední době dosáhl, může to být pro sezónu 2016 docela lákavá vyhlídka na souboje kolo na kolo mezi vámi a Hamiltonem. Doufám, že se nám podaří se nadále přibližovat - alespoň to je náš cíl - a předpokládám, že Lewise to příliš nenadchne, ale bude to podívaná pro fanoušky. A souboje s ním? Myslím, že ty minulé souboje jsme si skutečně užili, takže doufám, že jich v budoucnu bude ještě více. Od doby, kdy jsem ho poznal, se hodně změnil. Soustředím se teď na něj jako závodníka: je to výborný pilot, zrozený pro závodění na limitu a také je tvrdým oříškem pro soupeře na trati.
Vaše rozhodnutí závodit za Ferrari přišlo loni dost pozdě, takže jste se nemohl příliš dlouho podílet na vývoji - to by se teď mělo změnit...V té době už většina rozhodnutí byla hotová, ovšem současná sezóna je fenomenální, takže v tom nevidím žádné negativum. Samozřejmě, letos jsem jel první sezónu - takže uvidíme, jaká bude ta příští. Pokud porovnáte, kde bylo Ferrari loni a kde se i přes poměrně velké personální změny nachází dnes, nemělo by nikoho překvapit, když příští rok uděláme další výrazný krok kupředu.
Nyní pojďme k Austinu. Oč se tu hlavně snažíte?Každý by měl vědět, že by se všechno mělo podřídit mě (směje se). Mohu jen říci, že jsme pracovali velmi tvrdě, abychom tu uspěli jako tým. To byla ta největší letošní výzva, abychom všichni používali stejný jazyk, když se mluví o autě - snad každý chápe, co mám na mysli, když se řeší problémy s inženýry, tak jako se to dělá teď. Nyní už se můžeme plně soustředit na výkon vozu v roce 2016.
V Austinu jsou nyní velmi těžké podmínky, navíc vás čeká penalizace deseti míst za výměnu motoru - jak tedy vidíte své šance v neděli?S výměnou motoru jsme tak nějak počítali, takže to není překvapení. Ale nesmíte mě špatně chápat - není to pro nás zásadní nevýhoda. Chceme mít v každém závodě ten nejlepší motor, co se týče výkonu.
V pátečním tréninku jste byl šestý a odjel jenom deset kol. Je to vaše zdejší maximum? Vůbec nevíme, jaké budou podmínku v sobotu nebo v neděli. Odjel jsem jen málo kol, ale příprava byla velmi dobrá - ostatně všichni jsou ve stejném postavení jako my.
Hrozí, že se sobotní trénink vůbec nepojede a kvalifikace bude v neděli ráno, závod pak v odpoledních hodinách. S tím už máte určité zkušenosti z dřívejších let z Japonska...Je to vždy zvláštní pocit, dopoledne zajet pole-position a odpoledne vyhrát závod. Vůbec by mi nevadilo, kdybych si to zopakoval (smích). Pravda, je tu ta penalizace - ale v závodě je možné úplně všechno.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.