Grand Prix Ruska v podání Nica Hülkenberga trvala pouhých 20 vteřin. Pilot týmu Force India se v rozhovoru pro německý auto motor und sport o nehodně rozmluvil, řeč došla také na riskantní povolání kolegy, Sergia Péreze, do boxů brzy, které se nakonec vyplatilo.
Otázka: Co přesně se událo na startu?Nico Hülkenberg: Start samotný nebyl moc dobrý. Ve srovnání s Checem jsem ztratil pozici. Ve 2. zatáčce šli všichni na vnitřek. Já se rozhodl pro vnější stopu, protože tam byla díra. Do té doby bylo všechno ještě OK. Při brždění se auto ale roztočilo. Vyvážení brzd bylo možná posunuté až moc dozadu, protože zadní náprava se ihned zablokovala. Když jsem pak zatočil, tak jsem zadek kompletně ztratil. Nebyl to jen takový rychlý přetáčivý smyk, který by se dal zvládnout za pomoci kontra natočení volantu. Auto jsem kompletně ztratil a už jsem nemohl nic zachránit.
O: A pak přijeli Verstappen a Ericsson?NH: Kontakt s Verstappenem nebyl ještě tak hrozný, ale ten s Ericssonem byl už horší. Kompletně jsme se do sebe zaklínili. Nešlo to [jet] dopředu ani dozadu.
O: Pérez byl třetí. Mohl jste tam být i vy sám?NH: To je hypotetické. Díky mé nehodě vyjel poprvé safety car a závod pak dostal kompletně odlišnou dynamiku. Jen tak bylo podium možné. Při normálním závodě bychom na podiu nedojeli. Okolnosti nám tam pomohly. Ale toto byl závod, ve kterém musel člověk musel jednoduše vydržet. Pak byly s určitostí možné [získat] dobré body.
O: Váš tým se očividně už ráno na strategické poradě rozhodl pro zastávku v případě brzkého výjezdu safety caru. Riskoval byste to také?NH: Ano, myslím si to. Bylo to týmové rozhodnutí. Ironické je, že přišlo od mého závodního inženýra. To je možnost, kterou tým, jako je ten náš, musí využít. Díky tomu získáváte pozice a musíte se o to prostě kdykoliv pokusit. Vlastně naše poslední podium je už vousaté a teď se nám zadařilo znovu. Ale to je motorsport.
O: Jak těžké bylo pro Péreze odhadnout, jestli gumy vydrží? Vy jste v tréninku na závodní simulaci neměl skoro žádný čas, ne?NH: I přesto, že časy byly těsné, jsme získali dobrý dojem a věděli jsme, že gumy můžeme vyždímat. Bylo jasné, že při takto brzké zastávce půjdeme s gumami až na limit.
O: Force India si v šampionátu upevnila páté místo. Je čtvrté místo ještě možné?NH: Neznám úplně přesně bodový stav. Sice jsme získali [dost bodů], ale přijdou zase tratě, kde bude Red Bull rychlý. Při dalších dvou závodech se bude počítat motor. Z toho bychom mohli profitovat. Interlagos pro nás bude opět náročný. Věřím, že odstup na Red Bully je už až moc velký.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.