Grand Prix Ruska v podání Nica Hülkenberga trvala pouhých 20 vteřin. Pilot týmu Force India se v rozhovoru pro německý auto motor und sport o nehodně rozmluvil, řeč došla také na riskantní povolání kolegy, Sergia Péreze, do boxů brzy, které se nakonec vyplatilo.
Otázka: Co přesně se událo na startu?Nico Hülkenberg: Start samotný nebyl moc dobrý. Ve srovnání s Checem jsem ztratil pozici. Ve 2. zatáčce šli všichni na vnitřek. Já se rozhodl pro vnější stopu, protože tam byla díra. Do té doby bylo všechno ještě OK. Při brždění se auto ale roztočilo. Vyvážení brzd bylo možná posunuté až moc dozadu, protože zadní náprava se ihned zablokovala. Když jsem pak zatočil, tak jsem zadek kompletně ztratil. Nebyl to jen takový rychlý přetáčivý smyk, který by se dal zvládnout za pomoci kontra natočení volantu. Auto jsem kompletně ztratil a už jsem nemohl nic zachránit.
O: A pak přijeli Verstappen a Ericsson?NH: Kontakt s Verstappenem nebyl ještě tak hrozný, ale ten s Ericssonem byl už horší. Kompletně jsme se do sebe zaklínili. Nešlo to [jet] dopředu ani dozadu.
O: Pérez byl třetí. Mohl jste tam být i vy sám?NH: To je hypotetické. Díky mé nehodě vyjel poprvé safety car a závod pak dostal kompletně odlišnou dynamiku. Jen tak bylo podium možné. Při normálním závodě bychom na podiu nedojeli. Okolnosti nám tam pomohly. Ale toto byl závod, ve kterém musel člověk musel jednoduše vydržet. Pak byly s určitostí možné [získat] dobré body.
O: Váš tým se očividně už ráno na strategické poradě rozhodl pro zastávku v případě brzkého výjezdu safety caru. Riskoval byste to také?NH: Ano, myslím si to. Bylo to týmové rozhodnutí. Ironické je, že přišlo od mého závodního inženýra. To je možnost, kterou tým, jako je ten náš, musí využít. Díky tomu získáváte pozice a musíte se o to prostě kdykoliv pokusit. Vlastně naše poslední podium je už vousaté a teď se nám zadařilo znovu. Ale to je motorsport.
O: Jak těžké bylo pro Péreze odhadnout, jestli gumy vydrží? Vy jste v tréninku na závodní simulaci neměl skoro žádný čas, ne?NH: I přesto, že časy byly těsné, jsme získali dobrý dojem a věděli jsme, že gumy můžeme vyždímat. Bylo jasné, že při takto brzké zastávce půjdeme s gumami až na limit.
O: Force India si v šampionátu upevnila páté místo. Je čtvrté místo ještě možné?NH: Neznám úplně přesně bodový stav. Sice jsme získali [dost bodů], ale přijdou zase tratě, kde bude Red Bull rychlý. Při dalších dvou závodech se bude počítat motor. Z toho bychom mohli profitovat. Interlagos pro nás bude opět náročný. Věřím, že odstup na Red Bully je už až moc velký.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.