Technický ředitel Lotusu hovoří o tom, co očekává v Rusku a v čem je tamější okruh náročný. Vrací se k závodu v Suzuce, kde dojeli s oběma body na bodech, těší se na spolupráci s Renaultem a loučí se s Romainem Grosjeanem.
Jak velkou odměnou pro tým byly body obou vozů v Suzuce?NCh: Šlo o obrovskou odměnu a také pro nás byly důležité v boji o páté místo v šampionátu konstruktérů. Trochu jsme stáhli Force Indii a samozřejmě toho ještě trochu zbývá... Měli dobrý závod v Monze, kde byla obě naše auta vyřazena, ale v podstatě nám chybí jeden dobrý závod, zatímco jim se nepovede, a můžeme je dostihnout. Bude to až do konce sezóně těsné.
Měli jste v posledním závodě na víc?NCh: Mysleli jsme si, že v Suzuce na tom budeme poměrně dobře. Jde o druh trati vyžadující střední přítlak, což nám vyhovuje. Je docela citlivý na výkon, což nám také hraje do karet. Věděli jsme, že budeme celkem konkurenceschopní. Myslím, že jsme odvedli dobrou práci, když jsme získali sedmé a osmé místo. S odlišnou pneumatikovou strategií bychom možná mohli lépe závodit s Nicem Hülkenbergem a Force Indii a měli šanci na to je porazit, ale nakonec jsme bezpečně finišovali.
Co očekává v RuskuCo víme o Soči rok po jeho debutu v kalendáři?Nick Chester: Víme, že má velmi hladký asfalt a že jsme se tam minulý rok trápili se zahříváním pneumatik - částečně kvůli hladkému povrchu a částečně kvůli konzervativnímu výběru pneumatik. Měkčí alokace Pirelli pro letošní rok ve spojení se zvětralejším povrchem dráhy a naším lepším poznáním okruhu by měla znamenat, že si v tomto ohledu povedeme lépe.
Pokud jde o její požadavky, pak víme, že jde o trať, která je celkem citlivá na výkon a trakci. Rozvržení obsahuje mnoho pomalých zatáček a dlouhé rovinky. Brzdění do zatáčky č. 13 je velmi tvrdé a navíc při něm vyjíždíte ze zatáčky, jde tedy o velmi obtížné místo pro správný průjezd. Celkově je celá trať docela technická, rozhodně tedy pro piloty představuje výzvu.
Jsou tam spjaty nějaké výzvy s klimatem?NCh: Počasí může být v Soči docela neobvyklé, protože na jedné straně máte hory a na druhé moře. Tento týden to skýtá potenciál pro různorodé počasí, budeme proto v pozoru.
Vítání Renaultu, loučení se s GrosjeanemRenault podepsal dopis o záměru odkoupit tým. Co to znamená pro Enstone?NCh: Vypadá to, že nás čeká vzrušující období. S Renaultem jsme v naší historii mnoho let velmi úzce spolupracovali, bude to tedy skvělá začít novou fázi našeho vztahu. Před příštím rokem nás čeká mnoho práce, v Enstone se tedy rozhodně nebudeme ani na okamžik nudit.
Jaká byla spolupráce s Romainem během let, která strávil s týmem?NCh: Spolupráce s Romainem byla skvělá. Zažil s námi tolik parádních závodů s fantastickými výsledky na konci roku 2013, kdy zažil šňůru pódií, a odjel několik ohromujících závodů jako letos ve Spa.
Sezónou 2012 měl náročnou, ale vrátil se v silnější formě a v dalším roce jezdil brilantně. Romain prokázal, že je skutečně rychlý, vždy se kvalifikuje dobře a dobře se během závodů rozhoduje. Je dobrým jezdcem, s nímž je spolupráce zábavou. Určitě nám bude scházet.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.