Technický ředitel Lotusu hovoří o tom, co očekává v Rusku a v čem je tamější okruh náročný. Vrací se k závodu v Suzuce, kde dojeli s oběma body na bodech, těší se na spolupráci s Renaultem a loučí se s Romainem Grosjeanem.
Jak velkou odměnou pro tým byly body obou vozů v Suzuce?NCh: Šlo o obrovskou odměnu a také pro nás byly důležité v boji o páté místo v šampionátu konstruktérů. Trochu jsme stáhli Force Indii a samozřejmě toho ještě trochu zbývá... Měli dobrý závod v Monze, kde byla obě naše auta vyřazena, ale v podstatě nám chybí jeden dobrý závod, zatímco jim se nepovede, a můžeme je dostihnout. Bude to až do konce sezóně těsné.
Měli jste v posledním závodě na víc?NCh: Mysleli jsme si, že v Suzuce na tom budeme poměrně dobře. Jde o druh trati vyžadující střední přítlak, což nám vyhovuje. Je docela citlivý na výkon, což nám také hraje do karet. Věděli jsme, že budeme celkem konkurenceschopní. Myslím, že jsme odvedli dobrou práci, když jsme získali sedmé a osmé místo. S odlišnou pneumatikovou strategií bychom možná mohli lépe závodit s Nicem Hülkenbergem a Force Indii a měli šanci na to je porazit, ale nakonec jsme bezpečně finišovali.
Co očekává v RuskuCo víme o Soči rok po jeho debutu v kalendáři?Nick Chester: Víme, že má velmi hladký asfalt a že jsme se tam minulý rok trápili se zahříváním pneumatik - částečně kvůli hladkému povrchu a částečně kvůli konzervativnímu výběru pneumatik. Měkčí alokace Pirelli pro letošní rok ve spojení se zvětralejším povrchem dráhy a naším lepším poznáním okruhu by měla znamenat, že si v tomto ohledu povedeme lépe.
Pokud jde o její požadavky, pak víme, že jde o trať, která je celkem citlivá na výkon a trakci. Rozvržení obsahuje mnoho pomalých zatáček a dlouhé rovinky. Brzdění do zatáčky č. 13 je velmi tvrdé a navíc při něm vyjíždíte ze zatáčky, jde tedy o velmi obtížné místo pro správný průjezd. Celkově je celá trať docela technická, rozhodně tedy pro piloty představuje výzvu.
Jsou tam spjaty nějaké výzvy s klimatem?NCh: Počasí může být v Soči docela neobvyklé, protože na jedné straně máte hory a na druhé moře. Tento týden to skýtá potenciál pro různorodé počasí, budeme proto v pozoru.
Vítání Renaultu, loučení se s GrosjeanemRenault podepsal dopis o záměru odkoupit tým. Co to znamená pro Enstone?NCh: Vypadá to, že nás čeká vzrušující období. S Renaultem jsme v naší historii mnoho let velmi úzce spolupracovali, bude to tedy skvělá začít novou fázi našeho vztahu. Před příštím rokem nás čeká mnoho práce, v Enstone se tedy rozhodně nebudeme ani na okamžik nudit.
Jaká byla spolupráce s Romainem během let, která strávil s týmem?NCh: Spolupráce s Romainem byla skvělá. Zažil s námi tolik parádních závodů s fantastickými výsledky na konci roku 2013, kdy zažil šňůru pódií, a odjel několik ohromujících závodů jako letos ve Spa.
Sezónou 2012 měl náročnou, ale vrátil se v silnější formě a v dalším roce jezdil brilantně. Romain prokázal, že je skutečně rychlý, vždy se kvalifikuje dobře a dobře se během závodů rozhoduje. Je dobrým jezdcem, s nímž je spolupráce zábavou. Určitě nám bude scházet.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.