Technický ředitel Lotusu hovoří o tom, jak se tým připravuje na netradiční noční závod na městském okruhu v Singapuru. Jakou očekává výkonnost od svého vozu E23? A na jakém místě mohli dojet v předchozí Velké ceně Itálie, z níž byli v úvodu vyřazeni?
Jaké jsou vyhlídky vozu E23 v ulicích Singapuru?Nick Chester: Mělo by to být pro nás dost dobré. Prokázali jsme, že je E23 hodně schopné v pomalých zatáčkách a při jízdě přes obrubníky, což je pozitivní. Možná nebudeme tak dobří jako na okruzích pro střední úroveň přítlaku, přesto máme na obzoru dobrý víkend.
Na co je třeba myslet, když se zmíní okruh Marina Bay?NCh: Je tam spousta zdí a málo únikových zón, musíte tedy myslet na spoustu věcí. Setkáváte se s velmi pomalými zatáčkami a s mnoha obrubníky, což klade na vůz mnoho požadavků. Nachází se tam spousta brzdných bodů - i když se nejedná o zpomalování z vysokých rychlostí, tak brzdy dostávají opravdu zabrat, protože jsou neustále používány a nemají čas vychladnout. Mnoho brzdění pak znamená mnoho rozjezdů, proto potřebujete dobrou trakci. Je toho hodně, na co musí piloti a inženýři myslet.
Když se podíváme na nastavení auta pro Singapur, které prvky jsou klíčové?NCh: Jde o trať vyžadující vysoký přítlak, proto všichni jezdí s nastavením téměř pro maximální přítlak. Pak je to opravdu vše o tom, jak zvládnete mechanické nastavení, abyste dostali z auta to nejlepší, pokud jde o průjezd obrubníků. V Marina Bay je klíčové zajištění dobré úrovně přilnavosti v pomalých zatáčkách.
Jak se piloti kompenzují relativní nízkou teplotu dráhy při jízdě večer?NCh: Bude to na jezdcích, aby hlásili, co auto dělá, a umožnili ho inženýrům vyvážit při poklesu teplot dráhy. V předchozích letech jsme měli celkem dobrou představu o tom, jaké úpravy musíme učinit. Teploty klesají celkem o dost, mění se přilnavost a trochu i vyvážení auta. Při poklesu teplot se může měnit úroveň přilnavosti mezi přední a zadní částí. Vyvážení auta po předchozím teplejším tréninku proto může být náročnější.
Vyvstávají pro tým při práci večer a za vysokých teplot nějaké zvláštní výzvy?NCh: Pro tým se to nezdá být nějak zvlášť náročné. Ve skutečnosti to je pro nás poměrně jednoduché, protože zůstáváme při evropském čase. Před prvním závodem v roce 2008 jsme vedli dlouhé rozhovory o tom, jak se připravit, protože je v tak velkém kontrastu s jinými podniky. Ale nakonec to bylo OK. Singapur je velmi populárním závodem kalendáře a všichni v týmu si užívají návrat na toto fantastické místo. Má velmi živou a jedinečnou atmosféru, kterou zřejmě miluje celý paddock.
V poslední době se hodně hovoří o pneumatikách a Pirelli oznámilo alokace pro nadcházející závody. Máš k tomu něco?NCh: Alokace pro příští závody jsou v podstatě takové, jaké jsme vídali dříve, a očekávané. Pro Soči došlo k změkčení o jeden stupeň, což by mělo být užitečné pro všechny. U dodavatele pneumatik je normální, že se z opatrnosti raději zmýlí u nového okruhu, jak jsme to viděli minulý rok při naší první návštěvě Ruska. Proto změkčení o stupeň v tomto roce není velkým překvapení. Asfalt je hladký, dostat energii do tvrdších směsí proto může být výzvou.
Jaký byl rozbor po Velké ceně Itálie?NCh: S výkonností vozu jsme byli poměrně spokojeni a piloti si věřili, pokud jde o vyvážení a výkonnost. Kvalifikace proběhla celkem dobře, a i když jsme mohli startovat z vyšší než z 8. a z 10. pozice na roštu, tak špatná nebyla. Opravdu je škoda, že byli oba piloti vyřazeni a žádná z těch nehod nebyla jejich chybou. Jinak bychom měli dobrý závod. Podle rychlosti jsme měli bojovat o páté místo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.