Pastor Maldonado z Lotusu se těší na italskou Velkou cenu 2015. Je to trať, kde se naučil svému závodnímu umu. Jak se ponaučil z minulého závodu ve Spa?
Jaký je váš názor na závodění na Monze?Mám rád Monzu a miluji Itálii. Když jsem začínal svou kariéru tady v Evropě, bydlel jsem vlastně blízko tohoto okruhu. Vyhrál jsem tu nějaké závody, takže mám na Monzu dobré vzpomínky a cítím se na ní výjimečně jistý. Mám zde hodně přátel a spoustu podporovatelů, kteří se na mě půjdou podívat, takže bude hezké se se všemi setkat. Trať je naprosto jedinečná a samozřejmě je skvělé závodit na tom samém místě jako staré legendy. Monza se v průběhu času změnila jen velmi málo, stále má starou atmosféru. Stromy okolo a fanoušci vytvářející atmosféru - to je skvělá hudba k Velké ceně.
Máte od víkendu v Monze nějaká zvláštní očekávání?Tento rok se na Monzu opravdu těším. Ukázalo se, že je naše auto na rychlých tratích tuto sezónu opravdu dobré, a na Monze prostě musíte jet co nejrychleji. S ohledem na výkon ve Spa nás bude velmi zajímavé sledovat, mám dobrý pocit.
Povězte nám jedno slovo, které vám vytane na mysli, když se řekne Monza.Rychlost. Musí to být rychlost, protože trať je o tom, jak rychle jedete po rovinkách. Na těchto úsecích dosahujeme nejvyšších rychlostí sezóny. Jedním z kritických bodů je zatáčka Parabolika. Tu musíte správně projet na konci každého kola, abyste si zajistili dobrý čas, a když to uděláte špatně, jste znevýhodněni do dalšího kola. Je těžké to zvládnout, protože auto je nastaveno na nízký přítlak kvůli rovinkám, takže je obtížné projíždět zatáčky - hlavně dlouhou Paraboliku, která je v Monze nejkritičtější.
Minulý rok byl vnější okraj Paraboliky změněn ze štěrku na beton, udělalo to rozdíl?Přístup zůstal stejný - projet to nejrychleji a nejefektivněji. Samozřejmě že je to dobré z hlediska bezpečnosti, protože je to rychlá zatáčka s nevelkým prostorem na vnější straně.
Jak moc frustrující pro vás byla Velká cena Belgie?Samozřejmě že nedokončit Velkou cenu je nepříjemné, ale tohle bylo speciálně v Belgii, kde jsme měli potenciál jet dobře. Romain to zvládl skvěle, když skončil na pódiu a startoval až za mnou. Víme, co je možné, a naše auto by mělo jet na Monze dobře. Rád bych to napravil v Itálii, zvláště když zde mám tolik fanoušků.
Odnesli jste si ponaučení?Prošli jsme si data a myslíme si, že víme, co je potřeba udělat, aby se podobná situace už neopakovala. Spa je jedinečné místo, takže by nebylo dobré, kdyby se situace opakovala. Bylo skvělé vidět tým podávat dobré výkony, ale bylo by lepší, kdyby součástí výsledků byly obě auta na trati.
A nakonec: pizza, nebo těstoviny?Obojí. Jednoznačně obojí. Ale samozřejmě ne najednou!
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.