Pastor Maldonado z Lotusu se těší na italskou Velkou cenu 2015. Je to trať, kde se naučil svému závodnímu umu. Jak se ponaučil z minulého závodu ve Spa?
Jaký je váš názor na závodění na Monze?Mám rád Monzu a miluji Itálii. Když jsem začínal svou kariéru tady v Evropě, bydlel jsem vlastně blízko tohoto okruhu. Vyhrál jsem tu nějaké závody, takže mám na Monzu dobré vzpomínky a cítím se na ní výjimečně jistý. Mám zde hodně přátel a spoustu podporovatelů, kteří se na mě půjdou podívat, takže bude hezké se se všemi setkat. Trať je naprosto jedinečná a samozřejmě je skvělé závodit na tom samém místě jako staré legendy. Monza se v průběhu času změnila jen velmi málo, stále má starou atmosféru. Stromy okolo a fanoušci vytvářející atmosféru - to je skvělá hudba k Velké ceně.
Máte od víkendu v Monze nějaká zvláštní očekávání?Tento rok se na Monzu opravdu těším. Ukázalo se, že je naše auto na rychlých tratích tuto sezónu opravdu dobré, a na Monze prostě musíte jet co nejrychleji. S ohledem na výkon ve Spa nás bude velmi zajímavé sledovat, mám dobrý pocit.
Povězte nám jedno slovo, které vám vytane na mysli, když se řekne Monza.Rychlost. Musí to být rychlost, protože trať je o tom, jak rychle jedete po rovinkách. Na těchto úsecích dosahujeme nejvyšších rychlostí sezóny. Jedním z kritických bodů je zatáčka Parabolika. Tu musíte správně projet na konci každého kola, abyste si zajistili dobrý čas, a když to uděláte špatně, jste znevýhodněni do dalšího kola. Je těžké to zvládnout, protože auto je nastaveno na nízký přítlak kvůli rovinkám, takže je obtížné projíždět zatáčky - hlavně dlouhou Paraboliku, která je v Monze nejkritičtější.
Minulý rok byl vnější okraj Paraboliky změněn ze štěrku na beton, udělalo to rozdíl?Přístup zůstal stejný - projet to nejrychleji a nejefektivněji. Samozřejmě že je to dobré z hlediska bezpečnosti, protože je to rychlá zatáčka s nevelkým prostorem na vnější straně.
Jak moc frustrující pro vás byla Velká cena Belgie?Samozřejmě že nedokončit Velkou cenu je nepříjemné, ale tohle bylo speciálně v Belgii, kde jsme měli potenciál jet dobře. Romain to zvládl skvěle, když skončil na pódiu a startoval až za mnou. Víme, co je možné, a naše auto by mělo jet na Monze dobře. Rád bych to napravil v Itálii, zvláště když zde mám tolik fanoušků.
Odnesli jste si ponaučení?Prošli jsme si data a myslíme si, že víme, co je potřeba udělat, aby se podobná situace už neopakovala. Spa je jedinečné místo, takže by nebylo dobré, kdyby se situace opakovala. Bylo skvělé vidět tým podávat dobré výkony, ale bylo by lepší, kdyby součástí výsledků byly obě auta na trati.
A nakonec: pizza, nebo těstoviny?Obojí. Jednoznačně obojí. Ale samozřejmě ne najednou!
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.