Technický ředitel Lotusu Nick Chester rozebírá výkonnost týmu v poslední Velké ceně Belgie. Před nadcházejícím závodem na velmi rychlé Monze očekává další velmi dobrý výsledek. Díky čemu?
Na co budete mít v Monze? Nick Chester: Myslím, že potenciál je docela dobrý. Oba vozy fungovaly dobře na tratích vyžadujících střední úroveň přítlaku, jako je Montreal a Spa. Monza je o krok níže v přítlaku, se kterým jsme ještě nejeli nikde jinde. Auto se zdá být efektivní při těchto úrovních. E23 je také dobré při brzdění a poměrně dobře nastavené pro nízký přítlak. V Itálii by mělo jezdit docela dobře.
Vzhledem k rovinkám na Monze jde jednoduše o odebrání křídel a zjištění, aby auto mělo co nejnižší přítlak? NCh: Monza je jedním z nejrychlejších okruhů, které vyžadují nejnižší nastavení přítlaku. Auta budou jezdit kolem 350 km/h, tedy velmi rychle. Také je důležité, aby byl vůz dobrý při přejíždění obrubníků v šikanách. A my zatím pozorujeme, že E23 jezdí přes obrubníky velmi dobře.
Nějaké nové díly? NCh: Budeme se dále věnovat našemu přednímu křídlu, se kterým jsme poprvé zkoušeli v pátek ve Spa, a v Monze provedeme několik testů.
Když se vrátíme ke Spa, jednotlivé části byly tak trochu promíchané. Znamená to, že potenciál a rychlost Lotusu zůstával občas skrytý?NCh: Možná, i když hned v prvním tréninku Pastor vypadal celkem rychle před svou nehodou – pohyboval se kolem osmého místa – a Romain ve druhém části skončil sedmý. Rychle jsme vypadali už v pátek a v sobotu s přibývajícími jízdami Romain dále zrychloval. Když už nic, tak se naše rychlost během víkendu zvyšovala, dosáhli jsme dobré výsledky v kvalifikaci a pak Romain odjel závod ve výborném tempu.
Co se pokazilo v závodu u Pastora? NCh: Stále kontrolujeme všechny součásti, v Eau Rouge jsme ale měli velký výjezd mimo trať a velmi prudce narazili do obrubníků, což dalo šasi ránu o přetížení 17 G. Vypadá to, že to v podstatě vyplo pohon vozu, a i když se nám podařilo jej znovu nahodit, zřejmě došlo k poškození řídicího ventilu spojky. I tak jsme to dokázali resetovat, když se Pastor vrátil do boxů. Podívali jsme se na rozsah poškození a rozhodli se s vozem odstoupit.
Pastor startoval do závodu ze 7. místa a Romain z 9. (poté, co se kvalifikoval na čtvrtém). Měli jste na to, abyste skončili na 3. a 4. pozici?NCh: Rychlost Pastora byla po celý víkend hodně dobrá, za Romainem jen trochu zaostával, jak jsme viděli v kvalifikaci. Ale rozhodně mohl získat 4. či 5. místo.
Co se vyvíjelo dobře u Romaina? NCh: V podstatě vše. Jezdil neuvěřitelně dobře. Jeho kvalifikační kolo bylo brilantní – zklamání byla penalizace za výměnu převodovky, ale nakonec nás nijak neovlivnila díky tomu, že odjel tak dobrý závod. Romain přitom neprožíval nejjednodušší víkend, protože přišel o první trénink, a v tom druhém pak musel zastavovat. Přesto byl po celý víkend neuvěřitelně pozitivní. Jeho management závodu byl excelentní – když bylo třeba, tak si hlídal pneumatiky, a když musel tlačit, tak na to přitlačil. Všechno bylo perfektní.
V závěrečné části Romain rychle stahoval Sebastiana Vettela. Předjel by ho s největší pravděpodobností, pokud by Sebastianovi pneumatiky vydržely? NCh: K dispozici měl další dvě kola před tím, než Sebastianovi selhala pneumatika a myslím si, že by to bylo možné. Po celou dobu se mu přibližoval a k předjetí by měl dobrou šanci.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.