Romain Grosjean poskytl rozhovor na téma poslední Velké ceně Británie a také se rozhovořil o Velké ceně Maďarska, kde se mu vždy dařilo - proto se na ní také těší.
Jaké jsou vaše myšlenky ohledně příštího závodu u Budapeště?Miluji Budapešť a zbožňuji Hungaroring. Je to místo, na jehož navštívení se každý rok opravdu těším. Obvykle je hezky a horko a hned poté následuje letní přestávka. Právě to vám dává všechnu tu energii, kterou máte před tím, že jedete na prázdniny. Každoročně je to velmi napínavá Velká cena.
Co na Hungaroringu máte zvláště rád?Je to skvělá trať a v minulosti nám seděla. Bylo skvělé tam být v roce 2012 na pódiu. Pamatuji si, jak jsme se ten rok cítili zklamáni, když jsme dostali šanci bojovat o vítězství, ale to se nepovedlo kvůli provozu na trati. Mám rád okruh a jeho stoupání a klesání i spoustu zatáček. Mám rád ten pocit, když jedu na trati a využívám při tom mechanické přilnavosti. V kvalifikaci jsem tam snad vždy byl velmi rychlý. Zde jsem také zaznamenal jedno ze svých nejlepších předjetí v celé mé kariéře v F1 v roce 2013 [po vnějšku 6. zátáčky – pozn. red.]. I přes to, že jsem byl penalizován za párcentimetrové překročení bílé čáry, ale tehdy si tu zatáčku FIA hlídala. Nicméně je těžké na Hungaroringu předjíždět, a proto je kvalifikace hodně důležitá a stejně tak závodní strategie.
Co je klíčem k dobrému výsledku v Budapešti?Jasně a jednoduše kvalifikace. Jedná se o úzkou a klikatou trať, takže opravdu potřebujete dobrý kvalifikační výsledek. V roce 2012 jsme ukázali, že start zepředu pomáhá a 3. místo v roce 2013 také nebylo špatné.
Jaké další vzpomínky na trať máte?Získal jsem tam svou první pole position v GP2 v roce 2008. V roce 2011 jsem vyhrál a dojel třetí [jednalo se o dvojzávod - pozn. red.]. Byl to úspěšný víkend. V řeči řízení to není fyzická výzva, když mluvíme o vysokorychlostních zatáčkách, ale to horko, které zakusíte v kokpitu, může představovat problém. Na začátku víkendu, když je trať zelená, může být obtížná. To znamená, že to může celkem klouzat, když poprvé vyjedete.
Vaše VC Britátánie byla poměrně krátká, co se stalo?Jo, byl to pro mě spíše kratší závod! Start byl v podstatě OK, ale kolem mě bylo příliš hodně aut a Daniel Ricciardo byl, řekněme, trošku optimistický ohledně teploty svých brzd a pneumatik. S přední částí auta jsem byl schopen se mu vyhnout, ale trefil se do zadní části mého auta, což mě poslalo do hodin. Ty naneštěstí smetly Pastora a závod celého týmu tam skončil. Není moc co dělat, když se stane něco takového, ale cítíte velké zklamání, protože váš závod skončil a pro tým, který má obě auta venku před koncem prvního kola, je to špatné.
Myslíte si, že Budapešť nabízí dobrou příležitost pro vás a pro tým?V minulosti jsme si tam vedli dobře, a proto mám tuto trať rád. E23 pracovalo dobře a viděli jsme, že jsme schopni z šasi získat dobrý výkon skoro všude. Hungaroring není vysokorychlostní okruh, takže do hry nepřijde síla našeho auta v maximálních rychlostech. Na druhou stranu jsme zapracovali na pomalých zatáčkách. Alokace pneumatik, střední a měkké pneumatiky, je konzervativní, ale měli bychom se s ní vypořádat dobře. Myslím, že když budeme mít dobrý start do víkendu, mohli bychom mít i dobrý závod se šťavnatým přídělem bodů před letní přestávkou.
Zdroj: Lotus
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.