Romain Grosjean poskytl rozhovor na téma poslední Velké ceně Británie a také se rozhovořil o Velké ceně Maďarska, kde se mu vždy dařilo - proto se na ní také těší.
Jaké jsou vaše myšlenky ohledně příštího závodu u Budapeště?Miluji Budapešť a zbožňuji Hungaroring. Je to místo, na jehož navštívení se každý rok opravdu těším. Obvykle je hezky a horko a hned poté následuje letní přestávka. Právě to vám dává všechnu tu energii, kterou máte před tím, že jedete na prázdniny. Každoročně je to velmi napínavá Velká cena.
Co na Hungaroringu máte zvláště rád?Je to skvělá trať a v minulosti nám seděla. Bylo skvělé tam být v roce 2012 na pódiu. Pamatuji si, jak jsme se ten rok cítili zklamáni, když jsme dostali šanci bojovat o vítězství, ale to se nepovedlo kvůli provozu na trati. Mám rád okruh a jeho stoupání a klesání i spoustu zatáček. Mám rád ten pocit, když jedu na trati a využívám při tom mechanické přilnavosti. V kvalifikaci jsem tam snad vždy byl velmi rychlý. Zde jsem také zaznamenal jedno ze svých nejlepších předjetí v celé mé kariéře v F1 v roce 2013 [po vnějšku 6. zátáčky – pozn. red.]. I přes to, že jsem byl penalizován za párcentimetrové překročení bílé čáry, ale tehdy si tu zatáčku FIA hlídala. Nicméně je těžké na Hungaroringu předjíždět, a proto je kvalifikace hodně důležitá a stejně tak závodní strategie.
Co je klíčem k dobrému výsledku v Budapešti?Jasně a jednoduše kvalifikace. Jedná se o úzkou a klikatou trať, takže opravdu potřebujete dobrý kvalifikační výsledek. V roce 2012 jsme ukázali, že start zepředu pomáhá a 3. místo v roce 2013 také nebylo špatné.
Jaké další vzpomínky na trať máte?Získal jsem tam svou první pole position v GP2 v roce 2008. V roce 2011 jsem vyhrál a dojel třetí [jednalo se o dvojzávod - pozn. red.]. Byl to úspěšný víkend. V řeči řízení to není fyzická výzva, když mluvíme o vysokorychlostních zatáčkách, ale to horko, které zakusíte v kokpitu, může představovat problém. Na začátku víkendu, když je trať zelená, může být obtížná. To znamená, že to může celkem klouzat, když poprvé vyjedete.
Vaše VC Britátánie byla poměrně krátká, co se stalo?Jo, byl to pro mě spíše kratší závod! Start byl v podstatě OK, ale kolem mě bylo příliš hodně aut a Daniel Ricciardo byl, řekněme, trošku optimistický ohledně teploty svých brzd a pneumatik. S přední částí auta jsem byl schopen se mu vyhnout, ale trefil se do zadní části mého auta, což mě poslalo do hodin. Ty naneštěstí smetly Pastora a závod celého týmu tam skončil. Není moc co dělat, když se stane něco takového, ale cítíte velké zklamání, protože váš závod skončil a pro tým, který má obě auta venku před koncem prvního kola, je to špatné.
Myslíte si, že Budapešť nabízí dobrou příležitost pro vás a pro tým?V minulosti jsme si tam vedli dobře, a proto mám tuto trať rád. E23 pracovalo dobře a viděli jsme, že jsme schopni z šasi získat dobrý výkon skoro všude. Hungaroring není vysokorychlostní okruh, takže do hry nepřijde síla našeho auta v maximálních rychlostech. Na druhou stranu jsme zapracovali na pomalých zatáčkách. Alokace pneumatik, střední a měkké pneumatiky, je konzervativní, ale měli bychom se s ní vypořádat dobře. Myslím, že když budeme mít dobrý start do víkendu, mohli bychom mít i dobrý závod se šťavnatým přídělem bodů před letní přestávkou.
Zdroj: Lotus
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.