Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří pro oficiální stránky F1 o svém týmu, o spokojenosti s šasi, o Sebastianovi Vettelovi či o flirtování s Ferrari. Po Renaultu chce, aby po úspěšných výsledcích novinek zaznamenaných na testovacích stolicích co nejrychleji na dráze nasadil vylepšení své pohonné jednotky.
Christiane, v Kanadě konzultant Red Bullu Helmut Marko řekl, že Renault má na dynamometru nový projekt a že jeho potenciál budete znát do tří týdnů. Ta doba vypršela v Silverstone, jak se tedy věci mají?Christian Horner: Myslím, že to je otázka pro Renault, protože jde o jejich byznys, ne o náš. Ale pokud vím, tak na svém dynamometru dosahují slušného pokroku. Přijali teď některá strategická rozhodnutí ohledně nasazení a o směru vývoje, kterým se ve zbytku této sezóny chtějí ubírat - a to má na příští rok ohromný dopad.
Co pro vás znamená jejich časový plán?ChH: Samozřejmě je tím zkoušena naše trpělivost. Jako každý soutěživý tým si přejeme mít výkonnost včera. Žel zaváděcí čas je u motorů mnohem delší než u šasi. V trpělivosti nejsme moc dobří. Chceme mít výkonnost co nejdříve.
Co to znamená 'co nejdříve?' V příštích třech týdnech?ChH: Z toho, kde se momentálně koncept nachází, jde zřejmě přinejmenším o pár měsíců. O dva až tři měsíce. Musí k tomu dojít letos. Cokoliv se v tomto roce naučíte, vám také pomůže v příští sezóně.
Renault i Red Bull údajně načrtli scénáře odchodu. Ale vzhledem k tomu, že jsi nedávno prodloužil osobní smlouvu s Red Bullem - znamená to, že jejich odchod je už smeten se stolu?ChH: Ha! Podepsal jsem tu smlouvu teprve nedávno. Jsme odhodlání dostat se zpět do konkurenceschopné pozice. Bolí to, když nejste rychlí, a žel existují určité prvky, které nemáme pod kontrolou. Ale v tom, co pod kontrolou máme, pracujeme naplno, abychom byli připraveni využít vylepšení pohonné jednotky, až přijdou.
Jsi teď spokojený s šasi?ChH: Nikdy nejsme spokojeni. Tady se vždy pokoušíme o zlepšení. Změny v pravidlech během zimy nás postihly zřejmě více, než jsme očekávali. Nyní ale velmi dobře rozumíme všem oblastem, ve kterých se musíme zlepšit, a také tomu, jak je zlepšit.
Máte zájem přetáhnout Jamese Keye z Toro Rosso? Ukazuje, co je možné dokázat i s malým rozpočtem.ChH: Nemáme o to žádný zájem. Máme silný technický tým. Adrian [Newey] je stále zapojen do všech probíhajících věcí a s Robem Marshalem, Pierrem Wachem a s Danem Fallowsem máme silnou technickou skupinu. Netoužíme tedy po tom cokoliv měnit.
A co Renault? Spekuluje se o tom, že by mohli koupit Lotus. Co by to pro dva týmy Red Bullu znamenalo? Šéf Carlos Ghosn údajně prohlásil, že je velmi nepravděpodobné, aby Renault hrál v roce 2017 roli dodavatele motorů.ChH: To jsou rozhodnutí, která musí učinit oni. Bylo by to v jistém smyslu ironické, kdyby odkoupili zpět tým, který prodali. Pokud jde ale o naši pozici, máme s Renaultem zcela jasnou smlouvu, která nám zaručuje prioritní status. Kterýkoliv z těchto scénářů vyžaduje konkurenceschopný motor - a to opravdu nezáleží na tom, jakou smlouvu máme uzavřenou.
Někteří se domnívají, že Red Bull nedávno flirtoval s Ferrari. Mohlo by to být krátkodobým řešením? Určitě by nešlo o dlouhodobé řešení, pokud chcete znovu vyhrávat tituly.ChH: Myslím, že by bylo přehnané tvrdit, že Red Bull flirtuje s Ferrari. Samozřejmě, ze skupina Red Bull měla s Ferrari dlouholetý vztah jakožto s dodavatelem motorů pro Toro Rosso. Sergio [Marchionne] nám učinil velkorysou nabídku bez jakýchkoliv detailů, když navštívil Velkou cenu Rakouska - ale momentálně se soustředíme na to, co v tuto chvíli máme.
Rok 2016 je jednou věcí, ale co rok 2017?ChH: To může jít o zcela odlišnou hru.
Dokázal by sis to vůbec někdy představit, že po tolika úspěšných letech se tak rychle propadnete - a bez jakékoliv očividné cesty vzhůru?ChH: Věci se zde mění velmi rychle. Velká většina lidí, která nám pomohla vyhrát 8 titulů a 50 velkých cen, je stále tady. Ale změnily se okolnosti. Žel prvek, který má na naši konkurenceschopnost největší vliv, je ten, který nemáme pod kontrolou.
Prohlásil jsi, že i kdyby Sebastian Vettel zůstal u Red Bullu, tak byste byli ve stejně špatné situaci.ChH: Pokud by Sebastian byl stále s Red Bullem, naše pozice by se nelišila, protože jezdci nejsou naším problémem.
Určitě byste byli se Sebastianem ve stejné situaci? Má jezdec tak malý vliv?ChH: Byli bychom chudší!
Bernie Ecclestone se domnívá, že závodění F1 bude v roce 2017 jednodušší a více vzrušující. Proč to trvalo tak dlouho pochopit, že byl sport tlačen špatným směrem?ChH: Faktem je, že když máte skupinu expertů, kteří všichni věří, že ví, co se má udělat, pak to skončí zmatkem. Myslím si, že realita byla pochopena teprve nedávno - a výsledkem je větší shoda v tom, co se má udělat.
Bernie měl vždy pravdu, když říkal, že F1 je o muži a o stroji na limitu. Musí být napínavou, rychlou, hlasitou a sexy. Jedním slovem, musí obsahovat "wau" faktor.
Potřebujeme se vrátit k principům, což bude relativně jednoduché, pokud si všichni budou přát tu stejnou věc. Všichni si nejsou úplně jistí tím, jak toho dosáhnout, ale nyní souhlasili s tím, že to chtějí (smích).
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.