Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří pro oficiální stránky F1 o svém týmu, o spokojenosti s šasi, o Sebastianovi Vettelovi či o flirtování s Ferrari. Po Renaultu chce, aby po úspěšných výsledcích novinek zaznamenaných na testovacích stolicích co nejrychleji na dráze nasadil vylepšení své pohonné jednotky.
Christiane, v Kanadě konzultant Red Bullu Helmut Marko řekl, že Renault má na dynamometru nový projekt a že jeho potenciál budete znát do tří týdnů. Ta doba vypršela v Silverstone, jak se tedy věci mají?Christian Horner: Myslím, že to je otázka pro Renault, protože jde o jejich byznys, ne o náš. Ale pokud vím, tak na svém dynamometru dosahují slušného pokroku. Přijali teď některá strategická rozhodnutí ohledně nasazení a o směru vývoje, kterým se ve zbytku této sezóny chtějí ubírat - a to má na příští rok ohromný dopad.
Co pro vás znamená jejich časový plán?ChH: Samozřejmě je tím zkoušena naše trpělivost. Jako každý soutěživý tým si přejeme mít výkonnost včera. Žel zaváděcí čas je u motorů mnohem delší než u šasi. V trpělivosti nejsme moc dobří. Chceme mít výkonnost co nejdříve.
Co to znamená 'co nejdříve?' V příštích třech týdnech?ChH: Z toho, kde se momentálně koncept nachází, jde zřejmě přinejmenším o pár měsíců. O dva až tři měsíce. Musí k tomu dojít letos. Cokoliv se v tomto roce naučíte, vám také pomůže v příští sezóně.
Renault i Red Bull údajně načrtli scénáře odchodu. Ale vzhledem k tomu, že jsi nedávno prodloužil osobní smlouvu s Red Bullem - znamená to, že jejich odchod je už smeten se stolu?ChH: Ha! Podepsal jsem tu smlouvu teprve nedávno. Jsme odhodlání dostat se zpět do konkurenceschopné pozice. Bolí to, když nejste rychlí, a žel existují určité prvky, které nemáme pod kontrolou. Ale v tom, co pod kontrolou máme, pracujeme naplno, abychom byli připraveni využít vylepšení pohonné jednotky, až přijdou.
Jsi teď spokojený s šasi?ChH: Nikdy nejsme spokojeni. Tady se vždy pokoušíme o zlepšení. Změny v pravidlech během zimy nás postihly zřejmě více, než jsme očekávali. Nyní ale velmi dobře rozumíme všem oblastem, ve kterých se musíme zlepšit, a také tomu, jak je zlepšit.
Máte zájem přetáhnout Jamese Keye z Toro Rosso? Ukazuje, co je možné dokázat i s malým rozpočtem.ChH: Nemáme o to žádný zájem. Máme silný technický tým. Adrian [Newey] je stále zapojen do všech probíhajících věcí a s Robem Marshalem, Pierrem Wachem a s Danem Fallowsem máme silnou technickou skupinu. Netoužíme tedy po tom cokoliv měnit.
A co Renault? Spekuluje se o tom, že by mohli koupit Lotus. Co by to pro dva týmy Red Bullu znamenalo? Šéf Carlos Ghosn údajně prohlásil, že je velmi nepravděpodobné, aby Renault hrál v roce 2017 roli dodavatele motorů.ChH: To jsou rozhodnutí, která musí učinit oni. Bylo by to v jistém smyslu ironické, kdyby odkoupili zpět tým, který prodali. Pokud jde ale o naši pozici, máme s Renaultem zcela jasnou smlouvu, která nám zaručuje prioritní status. Kterýkoliv z těchto scénářů vyžaduje konkurenceschopný motor - a to opravdu nezáleží na tom, jakou smlouvu máme uzavřenou.
Někteří se domnívají, že Red Bull nedávno flirtoval s Ferrari. Mohlo by to být krátkodobým řešením? Určitě by nešlo o dlouhodobé řešení, pokud chcete znovu vyhrávat tituly.ChH: Myslím, že by bylo přehnané tvrdit, že Red Bull flirtuje s Ferrari. Samozřejmě, ze skupina Red Bull měla s Ferrari dlouholetý vztah jakožto s dodavatelem motorů pro Toro Rosso. Sergio [Marchionne] nám učinil velkorysou nabídku bez jakýchkoliv detailů, když navštívil Velkou cenu Rakouska - ale momentálně se soustředíme na to, co v tuto chvíli máme.
Rok 2016 je jednou věcí, ale co rok 2017?ChH: To může jít o zcela odlišnou hru.
Dokázal by sis to vůbec někdy představit, že po tolika úspěšných letech se tak rychle propadnete - a bez jakékoliv očividné cesty vzhůru?ChH: Věci se zde mění velmi rychle. Velká většina lidí, která nám pomohla vyhrát 8 titulů a 50 velkých cen, je stále tady. Ale změnily se okolnosti. Žel prvek, který má na naši konkurenceschopnost největší vliv, je ten, který nemáme pod kontrolou.
Prohlásil jsi, že i kdyby Sebastian Vettel zůstal u Red Bullu, tak byste byli ve stejně špatné situaci.ChH: Pokud by Sebastian byl stále s Red Bullem, naše pozice by se nelišila, protože jezdci nejsou naším problémem.
Určitě byste byli se Sebastianem ve stejné situaci? Má jezdec tak malý vliv?ChH: Byli bychom chudší!
Bernie Ecclestone se domnívá, že závodění F1 bude v roce 2017 jednodušší a více vzrušující. Proč to trvalo tak dlouho pochopit, že byl sport tlačen špatným směrem?ChH: Faktem je, že když máte skupinu expertů, kteří všichni věří, že ví, co se má udělat, pak to skončí zmatkem. Myslím si, že realita byla pochopena teprve nedávno - a výsledkem je větší shoda v tom, co se má udělat.
Bernie měl vždy pravdu, když říkal, že F1 je o muži a o stroji na limitu. Musí být napínavou, rychlou, hlasitou a sexy. Jedním slovem, musí obsahovat "wau" faktor.
Potřebujeme se vrátit k principům, což bude relativně jednoduché, pokud si všichni budou přát tu stejnou věc. Všichni si nejsou úplně jistí tím, jak toho dosáhnout, ale nyní souhlasili s tím, že to chtějí (smích).
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.