Technický ředitel Lotusu se vrací Velké ceně Rakouska, technickým problémům a výkonům svých pilotů - ocenil zejména Pastora Maldonada. V testech splnili své cíle a připravili se na domácí závod v Silverstone, kam Pirelli přiveze ty nejtvrdší směsi. Co v domácím prostředí očekávají?
Romaina postihly v Rakousku dva problémy s převodovkou, souvisely spolu navzájem? A co tým dělá pro to, aby se v budoucnu neopakovaly?NCh: Romain měl v kvalifikaci problém s hydraulickým systémem a pak v závodě se čtvrtým rychlostním stupněm. Tyto potíže spolu ale nesouvisely. Identifikovali jsme jejich příčiny a nyní je napravujeme, abychom se jim v budoucnu vyhnuli.
Pastor v Rakousku absolvoval podařený závod.NCh: Jel skutečně dobře, možná šlo o jeho nejlepší závod, který jsem viděl. Start byl trochu obtížný, ale pak se propracovával dopředu a agresivně, ale férově, sbíral místa. Z manévrů se ve správný čas stahoval. Když začal předjíždět Maxe Verstappena, měl otevřené DRS, takže postrádal docela dost přítlaku na zádi, což může být náročné. Pastor provedl všechno správně.
V šampionátu konstruktérů jste v Rakousku přišli o páté místo, ale souboj je těsný. Můžeme očekávat odvetu?NCh: Rozhodně. Naše kvalifikace nebyla tak dobrá, jak mohla být, a Romain musel ze závodu odstoupit. Obecně jsme očekávali, že budeme před Force Indií, vzdálili jsme se ale Toro Rosso a Sauberu. Plně očekáváme, že tyto body získáme zpět. E23 jezdí velmi dobře a čistý víkend by nám měl umožnit získat slušnou porci bodů.
V Rakousku jste předvedli dvě působivé zastávky v boxech. Jde o oblast, kde se tým hodně zlepšil v posledních letech - čím to?NCh: Kroky jsou postupné. Do zastávek v boxech dáváme hodně úsilí. Mechanici je hodně nacvičují - během zimy jsme provedli 500 cvičných zastávek, nacvičujeme je každý den: dvakrát denně, když je tým v Enstone, a jedenkrát za den na okruzích. Dáváme do toho hodně a myslím si, že během posledních let jsme zastávky v boxech opravdu zlepšili a zdokonalili.
Jak velký pokrok jste dosáhli při testování v Rakousku?NCh: Přestože byl první den úplnou záplavou, měli jsme slušné odpoledne a nasbírali jsme dobré množství aerodynamických dat. Tento sběr můžeme provádět, i když podmínky nejsou perfektní. Hodně nám to pomohlo, pokud jde o porozumění našemu aerodynamickému balíku.
Nakonec jsme v podstatě splnili naše cíle pro tento test a završili náš program. Také jsme odvedli hodně práce na mechanickém nastavení před Velkou cenou Británie. Celkově šlo o užitečný test i přes silný déšť první dopoledne.
Příští závod je pro tým domácím - jaký to má psychologický a logistický dopad?NCh: Psychologicky - celý tým má rád Silverstone. Mít domácí velkou cenu za rohem je velmi motivující. Jde o dobrou trať a je příjemné mít ji tak blízko továrny a domovů lidí. Všichni tedy nezůstávají v hotelech, což je pro ně mnohem příjemnější.
Z pohledu logistiky to je také mnohem jednodušší. Je to pouze 45 min od Enstone. Můžeme tam vše hned dostat. Je to celkem velkou výhodou.
Jaké jsou vlastnosti okruhu v Silverstone a jak velkou výzvu představuje pro E23?NCh: Silverstone představuje dobrou výzvu. Obsahuje hodně rychlých zatáček, a také několik zajímavých pomalých a středně-rychlých zatáček, opravdu dobrou směsici. Nacházejí se na něm také celkem dlouhé rovinky, což znamená, že je také citlivý na výkon. Jde o skutečnou výzvu, přimět auto dobře fungovat ve všech těch zatáčkách s odlišnými vlastnostmi.
Pokud jde o díly, ve Spielbergu jsme testovali několik drobných vylepšení, která přivezeme do Silverstonu.
Alokace pneumatik Pirelli se přesouvá od těch nejměkčích k nejtvrdším - může to mít dopad na to, jak se týmu bude v Silverstone dařit?NCh: Nemělo by to způsobit velký rozdíl. Mívali jsme raději měkčí směsi, ale teď dokážeme slušně zahřívat většinu pneumatik. Chladné počasí by mohlo mít dopad na to, jak rychle zahřejeme tvrdší směsi, v této oblasti jsme ale dosáhli velkého pokroku ve srovnání s minulým rokem.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.