Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v rozhovoru pro Sky Sport přibližuje trable, jež tým s novým dodavatelem motorů - s Hondou - zažívá během testování v Jerezu. Hodnotí také formu, kterou zatím předvádí mistrovský Mercedes.
V čem obecně spočívá problém?Eric Boullier: Ne, to by trvalo příliš dlouho. Před jedním rokem se všechny týmy také trápily. Je to zkrátka o tom dostat auto na trať s novou pohonnou jednotkou. Technologie tohoto vozu je úžasná a jen to vyžaduje čas to doladit a projít všechny detaily, abychom se ujistili, že nepřestaneme jezdit.
Kolik procent ze svého pracovního seznamu podle tebe v Jerezu projdete?EB: Myslím, že aspoň 50 %. Ujeli jsme hodně kol, ale postupně... procházíme procesem a zkušenosti, které získáváme, jsou obrovské.
Ron Dennis hovořil o kulturním rozdělení mezi McLarenem a Hondou. Chcete být tak jednotní jako Mercedes a Ferrari - zabere to hodně času?EB: Nějaký čas možná ano. Ale řekl bych, že dnes na mě hodně zapůsobila kvalita vztahu, který máme. I když máme dvě kultury, tak už spolupracujeme dobře.
Co říkají piloti o autu, které jste postavili?EB: Čím méně si stěžují, tím je auto obecně lepší. Je tedy dobré, že si zatím moc nestěžovali. Základ vypadá dobře, nyní s ním musíme odjet dostatek kilometrů, abychom jej dokázali rozvinout.
Dokážete v příštím testu stáhnout ztrátu na týmy, které jsou za Mercedesem, a do Melbourne zamířit se sebedůvěrou, že dosáhnete na body?EB: Takto bych to neřekl. Naší mysl nastavíme tak, abychom zajistili, že budeme 100% a dostali se do pozice, z níž bychom mohli využít jakoukoliv příležitost. Prvním krátkodobým cílem je test v Barceloně a zajištění toho, abychom ujeli více kol a dokázali odhalit další detaily pro vývoj vozu. Pak se dostaneme do pozice, kdy bychom snad mohli být v Melbourne konkurenceschopní.
Fernando Alonso s problematickým McLarenem MP4-30 nově poháněným Hondou(foto: McLaren)
Při pohledu na dosavadní testování v Jerezu to vypadá, že má Mercedes stále výhodu. Změnili hodně svůj balík?EB: Vypadají sebevědomě, odjeli hodně kol, prošli testovacím programem, který jsme my nikdy v prvním testu nezvládli. Vypadá to tedy, že jsou připraveni. Myslím, že u jejich vozu jde jen o evoluci - už loni byl velmi rychlý a letos bude ještě rychlejší. Je to jen o tom, kolik výkonnosti najdou ostatní týmy, aby stáhly jejich náskok. Ale rozhodně budou tím týmem, který bude třeba porazit.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.