Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v rozhovoru pro Sky Sport přibližuje trable, jež tým s novým dodavatelem motorů - s Hondou - zažívá během testování v Jerezu. Hodnotí také formu, kterou zatím předvádí mistrovský Mercedes.
V čem obecně spočívá problém?Eric Boullier: Ne, to by trvalo příliš dlouho. Před jedním rokem se všechny týmy také trápily. Je to zkrátka o tom dostat auto na trať s novou pohonnou jednotkou. Technologie tohoto vozu je úžasná a jen to vyžaduje čas to doladit a projít všechny detaily, abychom se ujistili, že nepřestaneme jezdit.
Kolik procent ze svého pracovního seznamu podle tebe v Jerezu projdete?EB: Myslím, že aspoň 50 %. Ujeli jsme hodně kol, ale postupně... procházíme procesem a zkušenosti, které získáváme, jsou obrovské.
Ron Dennis hovořil o kulturním rozdělení mezi McLarenem a Hondou. Chcete být tak jednotní jako Mercedes a Ferrari - zabere to hodně času?EB: Nějaký čas možná ano. Ale řekl bych, že dnes na mě hodně zapůsobila kvalita vztahu, který máme. I když máme dvě kultury, tak už spolupracujeme dobře.
Co říkají piloti o autu, které jste postavili?EB: Čím méně si stěžují, tím je auto obecně lepší. Je tedy dobré, že si zatím moc nestěžovali. Základ vypadá dobře, nyní s ním musíme odjet dostatek kilometrů, abychom jej dokázali rozvinout.
Dokážete v příštím testu stáhnout ztrátu na týmy, které jsou za Mercedesem, a do Melbourne zamířit se sebedůvěrou, že dosáhnete na body?EB: Takto bych to neřekl. Naší mysl nastavíme tak, abychom zajistili, že budeme 100% a dostali se do pozice, z níž bychom mohli využít jakoukoliv příležitost. Prvním krátkodobým cílem je test v Barceloně a zajištění toho, abychom ujeli více kol a dokázali odhalit další detaily pro vývoj vozu. Pak se dostaneme do pozice, kdy bychom snad mohli být v Melbourne konkurenceschopní.
Fernando Alonso s problematickým McLarenem MP4-30 nově poháněným Hondou(foto: McLaren)
Při pohledu na dosavadní testování v Jerezu to vypadá, že má Mercedes stále výhodu. Změnili hodně svůj balík?EB: Vypadají sebevědomě, odjeli hodně kol, prošli testovacím programem, který jsme my nikdy v prvním testu nezvládli. Vypadá to tedy, že jsou připraveni. Myslím, že u jejich vozu jde jen o evoluci - už loni byl velmi rychlý a letos bude ještě rychlejší. Je to jen o tom, kolik výkonnosti najdou ostatní týmy, aby stáhly jejich náskok. Ale rozhodně budou tím týmem, který bude třeba porazit.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.