Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v rozhovoru pro Sky Sport přibližuje trable, jež tým s novým dodavatelem motorů - s Hondou - zažívá během testování v Jerezu. Hodnotí také formu, kterou zatím předvádí mistrovský Mercedes.
V čem obecně spočívá problém?Eric Boullier: Ne, to by trvalo příliš dlouho. Před jedním rokem se všechny týmy také trápily. Je to zkrátka o tom dostat auto na trať s novou pohonnou jednotkou. Technologie tohoto vozu je úžasná a jen to vyžaduje čas to doladit a projít všechny detaily, abychom se ujistili, že nepřestaneme jezdit.
Kolik procent ze svého pracovního seznamu podle tebe v Jerezu projdete?EB: Myslím, že aspoň 50 %. Ujeli jsme hodně kol, ale postupně... procházíme procesem a zkušenosti, které získáváme, jsou obrovské.
Ron Dennis hovořil o kulturním rozdělení mezi McLarenem a Hondou. Chcete být tak jednotní jako Mercedes a Ferrari - zabere to hodně času?EB: Nějaký čas možná ano. Ale řekl bych, že dnes na mě hodně zapůsobila kvalita vztahu, který máme. I když máme dvě kultury, tak už spolupracujeme dobře.
Co říkají piloti o autu, které jste postavili?EB: Čím méně si stěžují, tím je auto obecně lepší. Je tedy dobré, že si zatím moc nestěžovali. Základ vypadá dobře, nyní s ním musíme odjet dostatek kilometrů, abychom jej dokázali rozvinout.
Dokážete v příštím testu stáhnout ztrátu na týmy, které jsou za Mercedesem, a do Melbourne zamířit se sebedůvěrou, že dosáhnete na body?EB: Takto bych to neřekl. Naší mysl nastavíme tak, abychom zajistili, že budeme 100% a dostali se do pozice, z níž bychom mohli využít jakoukoliv příležitost. Prvním krátkodobým cílem je test v Barceloně a zajištění toho, abychom ujeli více kol a dokázali odhalit další detaily pro vývoj vozu. Pak se dostaneme do pozice, kdy bychom snad mohli být v Melbourne konkurenceschopní.
Fernando Alonso s problematickým McLarenem MP4-30 nově poháněným Hondou(foto: McLaren)
Při pohledu na dosavadní testování v Jerezu to vypadá, že má Mercedes stále výhodu. Změnili hodně svůj balík?EB: Vypadají sebevědomě, odjeli hodně kol, prošli testovacím programem, který jsme my nikdy v prvním testu nezvládli. Vypadá to tedy, že jsou připraveni. Myslím, že u jejich vozu jde jen o evoluci - už loni byl velmi rychlý a letos bude ještě rychlejší. Je to jen o tom, kolik výkonnosti najdou ostatní týmy, aby stáhly jejich náskok. Ale rozhodně budou tím týmem, který bude třeba porazit.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.