Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier v rozhovoru pro Sky Sport přibližuje trable, jež tým s novým dodavatelem motorů - s Hondou - zažívá během testování v Jerezu. Hodnotí také formu, kterou zatím předvádí mistrovský Mercedes.
V čem obecně spočívá problém?Eric Boullier: Ne, to by trvalo příliš dlouho. Před jedním rokem se všechny týmy také trápily. Je to zkrátka o tom dostat auto na trať s novou pohonnou jednotkou. Technologie tohoto vozu je úžasná a jen to vyžaduje čas to doladit a projít všechny detaily, abychom se ujistili, že nepřestaneme jezdit.
Kolik procent ze svého pracovního seznamu podle tebe v Jerezu projdete?EB: Myslím, že aspoň 50 %. Ujeli jsme hodně kol, ale postupně... procházíme procesem a zkušenosti, které získáváme, jsou obrovské.
Ron Dennis hovořil o kulturním rozdělení mezi McLarenem a Hondou. Chcete být tak jednotní jako Mercedes a Ferrari - zabere to hodně času?EB: Nějaký čas možná ano. Ale řekl bych, že dnes na mě hodně zapůsobila kvalita vztahu, který máme. I když máme dvě kultury, tak už spolupracujeme dobře.
Co říkají piloti o autu, které jste postavili?EB: Čím méně si stěžují, tím je auto obecně lepší. Je tedy dobré, že si zatím moc nestěžovali. Základ vypadá dobře, nyní s ním musíme odjet dostatek kilometrů, abychom jej dokázali rozvinout.
Dokážete v příštím testu stáhnout ztrátu na týmy, které jsou za Mercedesem, a do Melbourne zamířit se sebedůvěrou, že dosáhnete na body?EB: Takto bych to neřekl. Naší mysl nastavíme tak, abychom zajistili, že budeme 100% a dostali se do pozice, z níž bychom mohli využít jakoukoliv příležitost. Prvním krátkodobým cílem je test v Barceloně a zajištění toho, abychom ujeli více kol a dokázali odhalit další detaily pro vývoj vozu. Pak se dostaneme do pozice, kdy bychom snad mohli být v Melbourne konkurenceschopní.
Fernando Alonso s problematickým McLarenem MP4-30 nově poháněným Hondou(foto: McLaren)
Při pohledu na dosavadní testování v Jerezu to vypadá, že má Mercedes stále výhodu. Změnili hodně svůj balík?EB: Vypadají sebevědomě, odjeli hodně kol, prošli testovacím programem, který jsme my nikdy v prvním testu nezvládli. Vypadá to tedy, že jsou připraveni. Myslím, že u jejich vozu jde jen o evoluci - už loni byl velmi rychlý a letos bude ještě rychlejší. Je to jen o tom, kolik výkonnosti najdou ostatní týmy, aby stáhly jejich náskok. Ale rozhodně budou tím týmem, který bude třeba porazit.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.