Lotus jmenuje úřadujícího šampiona GP2 - Jolyona Palmera - svým třetím a rezervním jezcem pro sezónu 2015. Tým slibuje, že ho nasadí do "významného počtu" pátečních tréninků před velkými cenami.
Jolyon Palmer, třetí pilot týmu Lotus F1. Jak to zní?Jolyon Palmer: Zní to skvěle. Je to snem být u týmu F1 a nyní můžu říci, že jsem pilotem F1. Testoval jsem minulý rok s Force Indií, což už také bylo snem, ale získat nyní plnou roli u týmu - a tak prestižního týmu, jakým je Lotus, to je úžasná příležitost.
Nyní sis prohlédl Enstone, co si o zařízení myslíš?JP: Je skutečně působivé. Je větší, než jsem čekal, ale když jste tady, tak můžete vidět, že jde o tým, který vyhrál šampionáty. Můžete poznávat profesionalismus a motivaci už jen při procházce kolem. Víte, že tady působil někteří fantastičtí jezdci. Je to skutečně dobrý pocit být teď toho součástí.
Letos navštívíš všechny závody a testy jako třetí a rezervní pilot a čas s E23 strávíš také na simulátoru. Jak přistupuješ k sezóně, která je před tebou?JP: Mým hlavním cílem je v F1 závodit, proto budu co nejusilovněji pracovat ve všech oblastech mé nové práce. Pracovat jako třetí pilot je tou nejlepší věcí po roli závodního jezdce. Budu během sezóny pracovat s inženýry, ať už budu v autě či nikoliv.
Můžu se toho hodně naučit a budu pracovat na tom, abych cenně přispěl k vývoji E23. Pokaždé, když jsem ve voze, tak se snažím odvést to nejlepší. Není to jen o tom být rychlý, ale také spolupracovat s inženýry a týmem.
Třetí pilot Lotusu pro sezónu 2015: Jolyon Palmer (foto: Lotus F1 Team)
Z pohledu do tvého závodního životopisu vyplývá, že každý rok už dlouho závodíš. Letos budeš jezdit s nejlepším vozem na světě - s vozem Formule 1, ale nebudeš závodit. Jak se s tím srovnáš?JP: Rozhodně jde o změnu a něco jiného. Pochopitelně jsem trochu smutný z toho, že nebudu soutěžit, protože závodění je samozřejmě mou oblíbenou součástí života jezdce, musím se na to ale dívat v širších souvislostech.
Protože nejsou žádná závodní místa letos k dispozici, budu přesto jezdit s vozem F1, budu pracovat s prestižním týmem, který bude dělat pokroky, a mým cílem je nyní během roku bez závodění pracovat na tom, abych v F1 v roce 2016 opět závodil.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.