Lotus jmenuje úřadujícího šampiona GP2 - Jolyona Palmera - svým třetím a rezervním jezcem pro sezónu 2015. Tým slibuje, že ho nasadí do "významného počtu" pátečních tréninků před velkými cenami.
Jolyon Palmer, třetí pilot týmu Lotus F1. Jak to zní?Jolyon Palmer: Zní to skvěle. Je to snem být u týmu F1 a nyní můžu říci, že jsem pilotem F1. Testoval jsem minulý rok s Force Indií, což už také bylo snem, ale získat nyní plnou roli u týmu - a tak prestižního týmu, jakým je Lotus, to je úžasná příležitost.
Nyní sis prohlédl Enstone, co si o zařízení myslíš?JP: Je skutečně působivé. Je větší, než jsem čekal, ale když jste tady, tak můžete vidět, že jde o tým, který vyhrál šampionáty. Můžete poznávat profesionalismus a motivaci už jen při procházce kolem. Víte, že tady působil někteří fantastičtí jezdci. Je to skutečně dobrý pocit být teď toho součástí.
Letos navštívíš všechny závody a testy jako třetí a rezervní pilot a čas s E23 strávíš také na simulátoru. Jak přistupuješ k sezóně, která je před tebou?JP: Mým hlavním cílem je v F1 závodit, proto budu co nejusilovněji pracovat ve všech oblastech mé nové práce. Pracovat jako třetí pilot je tou nejlepší věcí po roli závodního jezdce. Budu během sezóny pracovat s inženýry, ať už budu v autě či nikoliv.
Můžu se toho hodně naučit a budu pracovat na tom, abych cenně přispěl k vývoji E23. Pokaždé, když jsem ve voze, tak se snažím odvést to nejlepší. Není to jen o tom být rychlý, ale také spolupracovat s inženýry a týmem.
Třetí pilot Lotusu pro sezónu 2015: Jolyon Palmer (foto: Lotus F1 Team)
Z pohledu do tvého závodního životopisu vyplývá, že každý rok už dlouho závodíš. Letos budeš jezdit s nejlepším vozem na světě - s vozem Formule 1, ale nebudeš závodit. Jak se s tím srovnáš?JP: Rozhodně jde o změnu a něco jiného. Pochopitelně jsem trochu smutný z toho, že nebudu soutěžit, protože závodění je samozřejmě mou oblíbenou součástí života jezdce, musím se na to ale dívat v širších souvislostech.
Protože nejsou žádná závodní místa letos k dispozici, budu přesto jezdit s vozem F1, budu pracovat s prestižním týmem, který bude dělat pokroky, a mým cílem je nyní během roku bez závodění pracovat na tom, abych v F1 v roce 2016 opět závodil.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.