Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o vztahu svého týmu s Renaultem, který prošel letos při zavedení nových pohonných jednotek náročným obdobím.
Jak velký pokrok může Renault před příštím ročníkem udělat?Christian Horner: S Renaultem velmi úzce spolupracujeme a Renault teď dělá ty správné věci. Mají do toho zapojené ty správné lidi, pracují neuvěřitelně tvrdě. Vědí, čeho chtějí dosáhnout a abych byl upřímný, i kdybychom dokázali stáhnout náskok na polovinu, umožnilo by nám to s Mercedesem trochu bojovat.
Bylo období, kdy jste vážně uvažovali o změně svého motorového partnera? Říkali jste si, že tato pravidla potřebují něco čerstvého pro stažení náskoku?ChH: No, ne tak docela. Je to velmi jednoduché. S Renaultem máme velmi dlouho trvající vztah, vyhráli jsme s nimi mnoho závodů. Mercedes by nám motor nikdy nedal, u Ferrari můžete být vždy jen zákazníkem a bylo by to špatné během chvilky zapomenout na všechno to dobré, co jsme s Renaultem v předchozích čtyřech či pěti sezónách dosáhli.
Takže jsme se rozhodli pro tu těžší cestu, ala být blíže, více zapojeni do organizace. Viry i Milton Keynes k sobě teď mají mnohem blíže.
Jak moc se ten vztah změní příští rok ve srovnání s tím letošním?ChH: Bude se vyvíjet. Bude se vyvíjet, ale spolupráce mezi Milton Keynes a Viry bude mnohem užší. V létě došlo ke změně managementu, což bylo velmi pozitivní a myslím, že se v Británii více věnujeme i dalším hlediskům konstrukce a simulace. Jde tedy pouze o doplnění práce, kterou odvádí Renault ve Viry.
Red Bull podle Christiana Hornera nikdy neuvažoval o změně motorového parntera,s Renaultem po managerských změnách začal blíže spolupracovata věří v úspěšnější sezónu (foto: Renault Sport F1)
A co hrozba ze strany přicházející Hondy? Vnímáte ji jako další tým, který si to s vámi a s Mercedesem může potenciálně rozdat nebo si to zřejmě vždy vyžádá svůj čas?ChH: Myslím, že to je ztrátou energie starat se o záležitosti druhých. Já se plně soustředím na naše vlastní záležitosti. Děláme to nejlepší, co můžeme, a na tomto sportu je skvělé to, že každé dva týdny se dozvíte, zda je to dost dobré či nikoliv.
Věříme si, máme důvěru v Renault, že vyřeší potíže, které letos zažívali, a myslím si, že spíše, než abychom si dělali starosti o ostatní, tak je lepší se zaměřit na vlastní záležitosti a snažit se dostihnout Mercedes.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.