Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o vztahu svého týmu s Renaultem, který prošel letos při zavedení nových pohonných jednotek náročným obdobím.
Jak velký pokrok může Renault před příštím ročníkem udělat?Christian Horner: S Renaultem velmi úzce spolupracujeme a Renault teď dělá ty správné věci. Mají do toho zapojené ty správné lidi, pracují neuvěřitelně tvrdě. Vědí, čeho chtějí dosáhnout a abych byl upřímný, i kdybychom dokázali stáhnout náskok na polovinu, umožnilo by nám to s Mercedesem trochu bojovat.
Bylo období, kdy jste vážně uvažovali o změně svého motorového partnera? Říkali jste si, že tato pravidla potřebují něco čerstvého pro stažení náskoku?ChH: No, ne tak docela. Je to velmi jednoduché. S Renaultem máme velmi dlouho trvající vztah, vyhráli jsme s nimi mnoho závodů. Mercedes by nám motor nikdy nedal, u Ferrari můžete být vždy jen zákazníkem a bylo by to špatné během chvilky zapomenout na všechno to dobré, co jsme s Renaultem v předchozích čtyřech či pěti sezónách dosáhli.
Takže jsme se rozhodli pro tu těžší cestu, ala být blíže, více zapojeni do organizace. Viry i Milton Keynes k sobě teď mají mnohem blíže.
Jak moc se ten vztah změní příští rok ve srovnání s tím letošním?ChH: Bude se vyvíjet. Bude se vyvíjet, ale spolupráce mezi Milton Keynes a Viry bude mnohem užší. V létě došlo ke změně managementu, což bylo velmi pozitivní a myslím, že se v Británii více věnujeme i dalším hlediskům konstrukce a simulace. Jde tedy pouze o doplnění práce, kterou odvádí Renault ve Viry.
Red Bull podle Christiana Hornera nikdy neuvažoval o změně motorového parntera,s Renaultem po managerských změnách začal blíže spolupracovata věří v úspěšnější sezónu (foto: Renault Sport F1)
A co hrozba ze strany přicházející Hondy? Vnímáte ji jako další tým, který si to s vámi a s Mercedesem může potenciálně rozdat nebo si to zřejmě vždy vyžádá svůj čas?ChH: Myslím, že to je ztrátou energie starat se o záležitosti druhých. Já se plně soustředím na naše vlastní záležitosti. Děláme to nejlepší, co můžeme, a na tomto sportu je skvělé to, že každé dva týdny se dozvíte, zda je to dost dobré či nikoliv.
Věříme si, máme důvěru v Renault, že vyřeší potíže, které letos zažívali, a myslím si, že spíše, než abychom si dělali starosti o ostatní, tak je lepší se zaměřit na vlastní záležitosti a snažit se dostihnout Mercedes.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.