Šéf Red Bullu Christian Horner hovoří o vztahu svého týmu s Renaultem, který prošel letos při zavedení nových pohonných jednotek náročným obdobím.
Jak velký pokrok může Renault před příštím ročníkem udělat?Christian Horner: S Renaultem velmi úzce spolupracujeme a Renault teď dělá ty správné věci. Mají do toho zapojené ty správné lidi, pracují neuvěřitelně tvrdě. Vědí, čeho chtějí dosáhnout a abych byl upřímný, i kdybychom dokázali stáhnout náskok na polovinu, umožnilo by nám to s Mercedesem trochu bojovat.
Bylo období, kdy jste vážně uvažovali o změně svého motorového partnera? Říkali jste si, že tato pravidla potřebují něco čerstvého pro stažení náskoku?ChH: No, ne tak docela. Je to velmi jednoduché. S Renaultem máme velmi dlouho trvající vztah, vyhráli jsme s nimi mnoho závodů. Mercedes by nám motor nikdy nedal, u Ferrari můžete být vždy jen zákazníkem a bylo by to špatné během chvilky zapomenout na všechno to dobré, co jsme s Renaultem v předchozích čtyřech či pěti sezónách dosáhli.
Takže jsme se rozhodli pro tu těžší cestu, ala být blíže, více zapojeni do organizace. Viry i Milton Keynes k sobě teď mají mnohem blíže.
Jak moc se ten vztah změní příští rok ve srovnání s tím letošním?ChH: Bude se vyvíjet. Bude se vyvíjet, ale spolupráce mezi Milton Keynes a Viry bude mnohem užší. V létě došlo ke změně managementu, což bylo velmi pozitivní a myslím, že se v Británii více věnujeme i dalším hlediskům konstrukce a simulace. Jde tedy pouze o doplnění práce, kterou odvádí Renault ve Viry.
Red Bull podle Christiana Hornera nikdy neuvažoval o změně motorového parntera,s Renaultem po managerských změnách začal blíže spolupracovata věří v úspěšnější sezónu (foto: Renault Sport F1)
A co hrozba ze strany přicházející Hondy? Vnímáte ji jako další tým, který si to s vámi a s Mercedesem může potenciálně rozdat nebo si to zřejmě vždy vyžádá svůj čas?ChH: Myslím, že to je ztrátou energie starat se o záležitosti druhých. Já se plně soustředím na naše vlastní záležitosti. Děláme to nejlepší, co můžeme, a na tomto sportu je skvělé to, že každé dva týdny se dozvíte, zda je to dost dobré či nikoliv.
Věříme si, máme důvěru v Renault, že vyřeší potíže, které letos zažívali, a myslím si, že spíše, než abychom si dělali starosti o ostatní, tak je lepší se zaměřit na vlastní záležitosti a snažit se dostihnout Mercedes.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.