Využili jsme exkluzivní příležitosti a krátce vyzpovídali závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera. Jaké jsou hlavní slabiny vozu MP4-29, jaký je jeho vztah s Gerardem Lopezem s Lotusu? Co jediný šéf týmu F1 aktivně využívající Twitter v Anglii postrádá a jak trávívá svůj čas v letadle?
English version (PDF)
McLaren MP4-29 nevyhrál žádný závod. Co je jeho největší slabinou?Eric Boullier: Nedostatek přítlaku a nedokonalé vyvážení.
Bylo součástí problému to, že se tým hnal za špičkovou aerodynamickou výkonností místo stability za všech závodních podmínek?EB: Ne tak docela, ale nakonec to spolu všechno souvisí.
Jak hluboké technické detaily musíš znát jako technický ředitel? Znáš koeficienty aerodynamického vztlaku různých balíků vozu MP4-29?EB: Samozřejmě! A mnohem více (úsměv).
Jak vycházíš s Gerardem Lopezem? Byl naštvaný, když se dozvěděl, že opouštíš Lotus?EB: Ne, mezi námi panuje příliš velký respekt. Byl zklamaný, ale ne naštvaný.
Máš stále čas na zastupování jezdců a péči o mladé talenty? Máš stále na starosti Romaina Grosjeana?EB: Ne, pracuji pro McLaren na 100 % a kromě toho nedělám nic jiného. Romaina má na starosti společnost Gravity. Já už nejsem její součástí.
Učiníte oznámení týkající se pilotů před koncem sezóny 2014 v Abú Zabí?EB: Případně.
Eric Boullier při obdivování historických monopostů ve svémnovém působišti ve Wokingu (foto: McLaren)
Používáš Twitter a odpovídáš fanouškům, což oceňují. Je to hezký příklad pro ostatní šéfy týmů. Co může F1 udělat pro to, aby přitahovala více mladých lidí?EB: To je na velmi dlouhou debatu, nemyslím si, že je tady k tomu ten správný prostor. Hlavně musíme pochopit, jak nová generace využívá média a veškerou podporu.
Který závod sezóny je tvým nejoblíbenějším a proč?EB: Nemám žádného favorita, všechny z nich jsou jedinečné díky vlastní atmosféře. Užil jsem si Austrálii, Kanadu, Silverstone, Austin kvůli fanouškům a atmosféry. Užívám si Monako kvůli závodění ve městě. Líbí se mi Singapur kvůli jeho noční a obchodní atmosféře, ale všechny ostatní mají také něco unikátního, co se mi líbí.
Kterou francouzskou věc v Británii postrádáš nejvíce.EB: Asi sýry.
Jak trávíš svůj čas v letadle?EB: Pracuji, sleduji filmy, protože nemá čas chodit do kina, a užívám si čas odpočinku bez telefonu a emailů.
Děkuji za tvůj čas a rozhovor, Ericu!
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.