Využili jsme exkluzivní příležitosti a krátce vyzpovídali závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera. Jaké jsou hlavní slabiny vozu MP4-29, jaký je jeho vztah s Gerardem Lopezem s Lotusu? Co jediný šéf týmu F1 aktivně využívající Twitter v Anglii postrádá a jak trávívá svůj čas v letadle?
English version (PDF)
McLaren MP4-29 nevyhrál žádný závod. Co je jeho největší slabinou?Eric Boullier: Nedostatek přítlaku a nedokonalé vyvážení.
Bylo součástí problému to, že se tým hnal za špičkovou aerodynamickou výkonností místo stability za všech závodních podmínek?EB: Ne tak docela, ale nakonec to spolu všechno souvisí.
Jak hluboké technické detaily musíš znát jako technický ředitel? Znáš koeficienty aerodynamického vztlaku různých balíků vozu MP4-29?EB: Samozřejmě! A mnohem více (úsměv).
Jak vycházíš s Gerardem Lopezem? Byl naštvaný, když se dozvěděl, že opouštíš Lotus?EB: Ne, mezi námi panuje příliš velký respekt. Byl zklamaný, ale ne naštvaný.
Máš stále čas na zastupování jezdců a péči o mladé talenty? Máš stále na starosti Romaina Grosjeana?EB: Ne, pracuji pro McLaren na 100 % a kromě toho nedělám nic jiného. Romaina má na starosti společnost Gravity. Já už nejsem její součástí.
Učiníte oznámení týkající se pilotů před koncem sezóny 2014 v Abú Zabí?EB: Případně.
Eric Boullier při obdivování historických monopostů ve svémnovém působišti ve Wokingu (foto: McLaren)
Používáš Twitter a odpovídáš fanouškům, což oceňují. Je to hezký příklad pro ostatní šéfy týmů. Co může F1 udělat pro to, aby přitahovala více mladých lidí?EB: To je na velmi dlouhou debatu, nemyslím si, že je tady k tomu ten správný prostor. Hlavně musíme pochopit, jak nová generace využívá média a veškerou podporu.
Který závod sezóny je tvým nejoblíbenějším a proč?EB: Nemám žádného favorita, všechny z nich jsou jedinečné díky vlastní atmosféře. Užil jsem si Austrálii, Kanadu, Silverstone, Austin kvůli fanouškům a atmosféry. Užívám si Monako kvůli závodění ve městě. Líbí se mi Singapur kvůli jeho noční a obchodní atmosféře, ale všechny ostatní mají také něco unikátního, co se mi líbí.
Kterou francouzskou věc v Británii postrádáš nejvíce.EB: Asi sýry.
Jak trávíš svůj čas v letadle?EB: Pracuji, sleduji filmy, protože nemá čas chodit do kina, a užívám si čas odpočinku bez telefonu a emailů.
Děkuji za tvůj čas a rozhovor, Ericu!
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.