Využili jsme exkluzivní příležitosti a krátce vyzpovídali závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera. Jaké jsou hlavní slabiny vozu MP4-29, jaký je jeho vztah s Gerardem Lopezem s Lotusu? Co jediný šéf týmu F1 aktivně využívající Twitter v Anglii postrádá a jak trávívá svůj čas v letadle?
English version (PDF)
McLaren MP4-29 nevyhrál žádný závod. Co je jeho největší slabinou?Eric Boullier: Nedostatek přítlaku a nedokonalé vyvážení.
Bylo součástí problému to, že se tým hnal za špičkovou aerodynamickou výkonností místo stability za všech závodních podmínek?EB: Ne tak docela, ale nakonec to spolu všechno souvisí.
Jak hluboké technické detaily musíš znát jako technický ředitel? Znáš koeficienty aerodynamického vztlaku různých balíků vozu MP4-29?EB: Samozřejmě! A mnohem více (úsměv).
Jak vycházíš s Gerardem Lopezem? Byl naštvaný, když se dozvěděl, že opouštíš Lotus?EB: Ne, mezi námi panuje příliš velký respekt. Byl zklamaný, ale ne naštvaný.
Máš stále čas na zastupování jezdců a péči o mladé talenty? Máš stále na starosti Romaina Grosjeana?EB: Ne, pracuji pro McLaren na 100 % a kromě toho nedělám nic jiného. Romaina má na starosti společnost Gravity. Já už nejsem její součástí.
Učiníte oznámení týkající se pilotů před koncem sezóny 2014 v Abú Zabí?EB: Případně.
Eric Boullier při obdivování historických monopostů ve svémnovém působišti ve Wokingu (foto: McLaren)
Používáš Twitter a odpovídáš fanouškům, což oceňují. Je to hezký příklad pro ostatní šéfy týmů. Co může F1 udělat pro to, aby přitahovala více mladých lidí?EB: To je na velmi dlouhou debatu, nemyslím si, že je tady k tomu ten správný prostor. Hlavně musíme pochopit, jak nová generace využívá média a veškerou podporu.
Který závod sezóny je tvým nejoblíbenějším a proč?EB: Nemám žádného favorita, všechny z nich jsou jedinečné díky vlastní atmosféře. Užil jsem si Austrálii, Kanadu, Silverstone, Austin kvůli fanouškům a atmosféry. Užívám si Monako kvůli závodění ve městě. Líbí se mi Singapur kvůli jeho noční a obchodní atmosféře, ale všechny ostatní mají také něco unikátního, co se mi líbí.
Kterou francouzskou věc v Británii postrádáš nejvíce.EB: Asi sýry.
Jak trávíš svůj čas v letadle?EB: Pracuji, sleduji filmy, protože nemá čas chodit do kina, a užívám si čas odpočinku bez telefonu a emailů.
Děkuji za tvůj čas a rozhovor, Ericu!
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.