Závodní ředitel McLarenu dnes na Twitteru krátce odpovídal na vybrané dotazy fanouškům Formule 1. Co se dá udělat pro zvýšení její sledovanosti? Co ho u McLarenu nejvíce překvapilo a co bylo první věcí, kterou učinil? Kdy padne rozhodnutí o jezdecké sestavě pro rok 2015?
Co tě nejvíce překvapilo u McLarenu poté, co jsi k němu letos přestoupil?EB: Absolutní touha a motivace vyhrávat.
Co bylo první věcí, kterou jsi udělal poté, co jsi začal pracovat u McLarenu?EB: Pokorně se seznámit s kulturou McLarenu a více se o ní dozvědět.
Jak se nejlépe stát závodním inženýrem a jaká kvalifikace je nejlepší pro to, aby člověka zaměstnal špičkový tým?EB: Technický titul, ideálně v oboru dynamiky vozidel nebo v aerodynamice. Nejdůležitější však je absolutní odhodlání.
Jak myslíš, že na tom budete ve Spa a v Monze?EB: Oba okruhy představují jedinečnou výzvu a jde o fantastické tratě. Naším hlavním cílem ale zůstává udržet si tempo a postoupit kupředu.
Jaké je tvé nejoblíbenější vozidlo v MTC (v technologickém centru McLarenu)?EB: MP4/4. Nejúspěšnější monopost Formule 1 všech dob.
Kdy potvrdíte svou jezdeckou sestavu pro rok 2015?EB: Před koncem sezóny! :)
Nejoblíbenějším McLarenem Erica Boulliera je MP4/4 (foto: McLaren)
Je rozhodnutí na tom, kdo bude za tým jezdit, na tobě?EB: Jsem v těchto rozhodnutích klíčový, ale jde o rozhodnutí skupiny.
Co by měla udělat F1 pro zvýšení počtu diváků?EB: Důležité je, aby sport bližší fanouškům VŠECH věkových skupin - díky Twitteru, televizi, tisku atd.
O kolik jsi zaostával na simulátoru ve Spa ve srovnání s Jensonem Buttonem či Kevinem Magnussenem?EB: Na simulátoru jsem zkoušel jen Hockenheim a se svým časem jsem byl spokojený.
Kdo je tvým oblíbeným jezdcem v historii McLarenu?EB: Samozřejmě Ayrton. Ale také Le Professeur - Alain Prost, můj dobrý kamarád.
@TeamMcLaren @McLarenF1 thank you all for your questions! So many! Next time for more Q&A but now time to focus on next races.
— Eric Boullier (@eboullier) August 19, 2014
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.