Nico Hülkenberg se v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 ohlíží za závodem v Monaku, kde s Force Indií dojel na pátém místě a předvedl vynikající předjížděcí manévr.
Nico, páté místo musí být šťastným koncem tvého víkendu v Monaku...Nico Hülkenberg: Ano, je to opravdu skvělé. Řekl bych, že jsme se překonali. Myslím, že McLareny byly trošku rychlejší, ale také musíte být schopni dojet do cíle - a to jsme udělali. Byl to náročný závod, takže takvý výsledek je sladkou odměnou pro mě i celý tým.
Můžeš nám popsat svůj závod? Vypadalo to, že ses na trati dostal do více soubojů než ostatní...NH: Ano, bylo to náročné. Párkrát jsem málem narazil do zni, takže jsem opravdu rád, že jsem dojel a získal deset bodů.
A co ten neuvěřitelný manévr na Kevina Magnussena v zatáčce Portier ve 32. kole?NH: Využil jsem příležitost! Myslím, že musel pustit Toro Rosso, protože ho předjel během restartu po zajetí safety caru a potom ztratil rychlost a já dostal šanci toho využít v zatáčce č.8. Upřímně - nebyl jsem si jistý, jestli to bude fungovat - jen jsem to zkusil. Moje srdrce bilo jako šílené a viděl jsem sám sebe bez předního křídla! Myslím, že jsme se jemně dotkli, ale nakonec jsem získal pozici. Někdy musíte riskovat - kalkulovaně, ne hloupě.
Jak moc vám pomohlo, že na městském okruhu je rychlost tak trošku druhořadá?NH: Určitě to pomohlo. Ale nezapomínejte: tohle je Monako. Jste velmi blízko bariérám a je to pro všechny stejné. A myslím, že je vždy lepší mít rychlosti, i když ji plně nevyužijete než se spoléhat na fakt, že rychlost není rozhodující.
Po Mercedesu je Force India nejlepším týmem s motory Mercedes...NH: Skvělé, že? Poradili jsme si s McLareny v těžkých situacích. Moje zadní pneumatiky úplně odešly a já se cítil, jako bych jezdil na kovu.
I strategie vyšla perfektně...NH: Ano, rozhodně. Ale nakonec jsme neměli jinou možnost - když vyjel safety car, musíte zajet do boxů a přezout na super měkkou sadu, protože kdybyste zůstal na trati, zkazilo by vám to závod.
Jak se v Monaku jelo s těmito novými vozy?NH: Dobře - nebyl to moc velký rozdíl proti loňsku než zbývalo 20 kol nebo tak nějak, kdy to moje zadní pneumatiky vzdaly. Tahle nová auta fungují dobře na každém okruhu - to je dobrá zpráva.
Výsledek z Monaka tě posunul na páté místo v tabulce jezdců, před Sebastiana Vettela. Jaký je tvůj cíl pro letošní sezónu? Mění se nějak s úspěchy, které nyní máte?NH: Ne, cíl se nezměnil. Chci ukázat dobré výkony a mít závody, kde maximálně využiji každou příležitost. Takové závody vám vykouzlí úsměv na tváři. Pro mě by to takhle mohlo pokračovat donekonečna. Nesmíte však pochopitelně zaostat ve vývoji auta a tohle byl druhý víkend, kde jsme jeli s téměř stejným autem, takže novinky jsou v pořadí věcí, které musíme udělat, vysoko.
Co pro tebe znamená, že jsi před Sebastianem Vettelem v tabulce jezdců?NH: Moc to neznamená. Jsem jen rád, že jsem využil své šance - a abych byl upřímný, Red Bull není naším soupeřem. Je to jen šestý závod a oni se během sezóny rozhodně zlepší.
Další závod je v Kanadě. Jaké jsou očekávání?NH: Kanada by nám měla vyhovovat - i když je to odlišný okruh. Myslím, že by nám mohl vyhovovat víc, protože se tam jezdí hodně po rovinkách. Doufám, že to bude přinejmenším tak dobré jako v Monaku. Chci si udržet tyto výkony a výsledky.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.