Nico Hülkenberg se v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 ohlíží za závodem v Monaku, kde s Force Indií dojel na pátém místě a předvedl vynikající předjížděcí manévr.
Nico, páté místo musí být šťastným koncem tvého víkendu v Monaku...Nico Hülkenberg: Ano, je to opravdu skvělé. Řekl bych, že jsme se překonali. Myslím, že McLareny byly trošku rychlejší, ale také musíte být schopni dojet do cíle - a to jsme udělali. Byl to náročný závod, takže takvý výsledek je sladkou odměnou pro mě i celý tým.
Můžeš nám popsat svůj závod? Vypadalo to, že ses na trati dostal do více soubojů než ostatní...NH: Ano, bylo to náročné. Párkrát jsem málem narazil do zni, takže jsem opravdu rád, že jsem dojel a získal deset bodů.
A co ten neuvěřitelný manévr na Kevina Magnussena v zatáčce Portier ve 32. kole?NH: Využil jsem příležitost! Myslím, že musel pustit Toro Rosso, protože ho předjel během restartu po zajetí safety caru a potom ztratil rychlost a já dostal šanci toho využít v zatáčce č.8. Upřímně - nebyl jsem si jistý, jestli to bude fungovat - jen jsem to zkusil. Moje srdrce bilo jako šílené a viděl jsem sám sebe bez předního křídla! Myslím, že jsme se jemně dotkli, ale nakonec jsem získal pozici. Někdy musíte riskovat - kalkulovaně, ne hloupě.
Jak moc vám pomohlo, že na městském okruhu je rychlost tak trošku druhořadá?NH: Určitě to pomohlo. Ale nezapomínejte: tohle je Monako. Jste velmi blízko bariérám a je to pro všechny stejné. A myslím, že je vždy lepší mít rychlosti, i když ji plně nevyužijete než se spoléhat na fakt, že rychlost není rozhodující.
Po Mercedesu je Force India nejlepším týmem s motory Mercedes...NH: Skvělé, že? Poradili jsme si s McLareny v těžkých situacích. Moje zadní pneumatiky úplně odešly a já se cítil, jako bych jezdil na kovu.
I strategie vyšla perfektně...NH: Ano, rozhodně. Ale nakonec jsme neměli jinou možnost - když vyjel safety car, musíte zajet do boxů a přezout na super měkkou sadu, protože kdybyste zůstal na trati, zkazilo by vám to závod.
Jak se v Monaku jelo s těmito novými vozy?NH: Dobře - nebyl to moc velký rozdíl proti loňsku než zbývalo 20 kol nebo tak nějak, kdy to moje zadní pneumatiky vzdaly. Tahle nová auta fungují dobře na každém okruhu - to je dobrá zpráva.
Výsledek z Monaka tě posunul na páté místo v tabulce jezdců, před Sebastiana Vettela. Jaký je tvůj cíl pro letošní sezónu? Mění se nějak s úspěchy, které nyní máte?NH: Ne, cíl se nezměnil. Chci ukázat dobré výkony a mít závody, kde maximálně využiji každou příležitost. Takové závody vám vykouzlí úsměv na tváři. Pro mě by to takhle mohlo pokračovat donekonečna. Nesmíte však pochopitelně zaostat ve vývoji auta a tohle byl druhý víkend, kde jsme jeli s téměř stejným autem, takže novinky jsou v pořadí věcí, které musíme udělat, vysoko.
Co pro tebe znamená, že jsi před Sebastianem Vettelem v tabulce jezdců?NH: Moc to neznamená. Jsem jen rád, že jsem využil své šance - a abych byl upřímný, Red Bull není naším soupeřem. Je to jen šestý závod a oni se během sezóny rozhodně zlepší.
Další závod je v Kanadě. Jaké jsou očekávání?NH: Kanada by nám měla vyhovovat - i když je to odlišný okruh. Myslím, že by nám mohl vyhovovat víc, protože se tam jezdí hodně po rovinkách. Doufám, že to bude přinejmenším tak dobré jako v Monaku. Chci si udržet tyto výkony a výsledky.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.