Nico Hülkenberg se v rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 ohlíží za závodem v Monaku, kde s Force Indií dojel na pátém místě a předvedl vynikající předjížděcí manévr.
Nico, páté místo musí být šťastným koncem tvého víkendu v Monaku...Nico Hülkenberg: Ano, je to opravdu skvělé. Řekl bych, že jsme se překonali. Myslím, že McLareny byly trošku rychlejší, ale také musíte být schopni dojet do cíle - a to jsme udělali. Byl to náročný závod, takže takvý výsledek je sladkou odměnou pro mě i celý tým.
Můžeš nám popsat svůj závod? Vypadalo to, že ses na trati dostal do více soubojů než ostatní...NH: Ano, bylo to náročné. Párkrát jsem málem narazil do zni, takže jsem opravdu rád, že jsem dojel a získal deset bodů.
A co ten neuvěřitelný manévr na Kevina Magnussena v zatáčce Portier ve 32. kole?NH: Využil jsem příležitost! Myslím, že musel pustit Toro Rosso, protože ho předjel během restartu po zajetí safety caru a potom ztratil rychlost a já dostal šanci toho využít v zatáčce č.8. Upřímně - nebyl jsem si jistý, jestli to bude fungovat - jen jsem to zkusil. Moje srdrce bilo jako šílené a viděl jsem sám sebe bez předního křídla! Myslím, že jsme se jemně dotkli, ale nakonec jsem získal pozici. Někdy musíte riskovat - kalkulovaně, ne hloupě.
Jak moc vám pomohlo, že na městském okruhu je rychlost tak trošku druhořadá?NH: Určitě to pomohlo. Ale nezapomínejte: tohle je Monako. Jste velmi blízko bariérám a je to pro všechny stejné. A myslím, že je vždy lepší mít rychlosti, i když ji plně nevyužijete než se spoléhat na fakt, že rychlost není rozhodující.
Po Mercedesu je Force India nejlepším týmem s motory Mercedes...NH: Skvělé, že? Poradili jsme si s McLareny v těžkých situacích. Moje zadní pneumatiky úplně odešly a já se cítil, jako bych jezdil na kovu.
I strategie vyšla perfektně...NH: Ano, rozhodně. Ale nakonec jsme neměli jinou možnost - když vyjel safety car, musíte zajet do boxů a přezout na super měkkou sadu, protože kdybyste zůstal na trati, zkazilo by vám to závod.
Jak se v Monaku jelo s těmito novými vozy?NH: Dobře - nebyl to moc velký rozdíl proti loňsku než zbývalo 20 kol nebo tak nějak, kdy to moje zadní pneumatiky vzdaly. Tahle nová auta fungují dobře na každém okruhu - to je dobrá zpráva.
Výsledek z Monaka tě posunul na páté místo v tabulce jezdců, před Sebastiana Vettela. Jaký je tvůj cíl pro letošní sezónu? Mění se nějak s úspěchy, které nyní máte?NH: Ne, cíl se nezměnil. Chci ukázat dobré výkony a mít závody, kde maximálně využiji každou příležitost. Takové závody vám vykouzlí úsměv na tváři. Pro mě by to takhle mohlo pokračovat donekonečna. Nesmíte však pochopitelně zaostat ve vývoji auta a tohle byl druhý víkend, kde jsme jeli s téměř stejným autem, takže novinky jsou v pořadí věcí, které musíme udělat, vysoko.
Co pro tebe znamená, že jsi před Sebastianem Vettelem v tabulce jezdců?NH: Moc to neznamená. Jsem jen rád, že jsem využil své šance - a abych byl upřímný, Red Bull není naším soupeřem. Je to jen šestý závod a oni se během sezóny rozhodně zlepší.
Další závod je v Kanadě. Jaké jsou očekávání?NH: Kanada by nám měla vyhovovat - i když je to odlišný okruh. Myslím, že by nám mohl vyhovovat víc, protože se tam jezdí hodně po rovinkách. Doufám, že to bude přinejmenším tak dobré jako v Monaku. Chci si udržet tyto výkony a výsledky.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.