Po postupu do Q3 v Šanghaji šéf týmu Lotus věří, že další pokrok přijde v Barceloně.
Byli jste blízko, ale v Šanghaji to nevyšlo…„Ano, jeli jsme v nejlepší desítce a dělo se hodně pozitivního po nevýrazných předchozích víkendech. Ale body jsme nezískali. Romainův problém s převodovkou je velmi vzácný pro tým z Enstonu a rychle jsme identifikovali problém a učinili patřičná opatření. Také pracujeme na tom, aby Pastor měl také silný vůz.“
Jak je těžké, aby se tým neustále zlepšoval?„Je pravdou, že toto je cílem každého týmu ve Formuli 1. Hledat pouze vylepšení vozu není dostatečné v dlouhé sezoně, musíme dosahovat většího zlepšení než naši soupeři. My jsme udělali pokrok od začátku sezony, zatím to je maximum, co bylo možné, ale i nadále musíme přijít s dalšími opatřeními.“
Jak moc uspokojivé pro vás bylo zlepšení na trati?„Nemůžeme být spokojeni, dokud neuděláme takový pokrok, který nám přinese podium! Všichni jsme závodníci a nic jiného nechceme. Nikdo také nebude spokojený, pokud by se dařilo jenom jednomu pilotovi nebo úspěch byl jednorázový! Vidět zlepšení je vždy fajn a musíme na tom stále pracovat. Když se podíváte na naši rychlost – zvláště na tu závodní – zlepšili jsme se více než ostatní.“
Máte již tendenci se zaměřit na vůz pro příští rok?„Na to je příliš brzy, nyní se soustřeďujeme na výsledek roku 2014. Samozřejmě již loni jsme se již dívali směrem k roku 2015. Zatím všechno ukazuje na to, že vůz E22 je skvělý a chceme z něj dostat maximum. Budeme se snažit ještě zvýšit výkonnost, ale o to se snaží každý.“
Je pro tým příjemné, že se závody přesouvají do Evropy?„Logisticky je to samozřejmě jednodušší a nemusíme zdlouhavě cestovat. Pro mě je Barcelona skvělé místo, my jsme ale předsezonní testy v této lokalitě zmeškali. Ve Španělsku jsem žil mnoho let a mohu říci, že tam mám fanoušky. Formule 1 tu má vždy dobrou podporu od diváků. Přestože trať známe, bude to náročný víkend.“
Jak si užíváte svou novou roli, když máte za sebou čtyři závody?„Byl jsem pověřen rolí šéfa týmu a cítím podporu. Jsem také velmi zaneprázdněn. S mojí rolí jsem spokojen a s týmem se fantasticky pracuje – ale to jsem věděl již předtím. Samozřejmě jsou to náročné časy pro tým, ale musíme se neustále snažit.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.