Po postupu do Q3 v Šanghaji šéf týmu Lotus věří, že další pokrok přijde v Barceloně.
Byli jste blízko, ale v Šanghaji to nevyšlo…„Ano, jeli jsme v nejlepší desítce a dělo se hodně pozitivního po nevýrazných předchozích víkendech. Ale body jsme nezískali. Romainův problém s převodovkou je velmi vzácný pro tým z Enstonu a rychle jsme identifikovali problém a učinili patřičná opatření. Také pracujeme na tom, aby Pastor měl také silný vůz.“
Jak je těžké, aby se tým neustále zlepšoval?„Je pravdou, že toto je cílem každého týmu ve Formuli 1. Hledat pouze vylepšení vozu není dostatečné v dlouhé sezoně, musíme dosahovat většího zlepšení než naši soupeři. My jsme udělali pokrok od začátku sezony, zatím to je maximum, co bylo možné, ale i nadále musíme přijít s dalšími opatřeními.“
Jak moc uspokojivé pro vás bylo zlepšení na trati?„Nemůžeme být spokojeni, dokud neuděláme takový pokrok, který nám přinese podium! Všichni jsme závodníci a nic jiného nechceme. Nikdo také nebude spokojený, pokud by se dařilo jenom jednomu pilotovi nebo úspěch byl jednorázový! Vidět zlepšení je vždy fajn a musíme na tom stále pracovat. Když se podíváte na naši rychlost – zvláště na tu závodní – zlepšili jsme se více než ostatní.“
Máte již tendenci se zaměřit na vůz pro příští rok?„Na to je příliš brzy, nyní se soustřeďujeme na výsledek roku 2014. Samozřejmě již loni jsme se již dívali směrem k roku 2015. Zatím všechno ukazuje na to, že vůz E22 je skvělý a chceme z něj dostat maximum. Budeme se snažit ještě zvýšit výkonnost, ale o to se snaží každý.“
Je pro tým příjemné, že se závody přesouvají do Evropy?„Logisticky je to samozřejmě jednodušší a nemusíme zdlouhavě cestovat. Pro mě je Barcelona skvělé místo, my jsme ale předsezonní testy v této lokalitě zmeškali. Ve Španělsku jsem žil mnoho let a mohu říci, že tam mám fanoušky. Formule 1 tu má vždy dobrou podporu od diváků. Přestože trať známe, bude to náročný víkend.“
Jak si užíváte svou novou roli, když máte za sebou čtyři závody?„Byl jsem pověřen rolí šéfa týmu a cítím podporu. Jsem také velmi zaneprázdněn. S mojí rolí jsem spokojen a s týmem se fantasticky pracuje – ale to jsem věděl již předtím. Samozřejmě jsou to náročné časy pro tým, ale musíme se neustále snažit.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.