Po postupu do Q3 v Šanghaji šéf týmu Lotus věří, že další pokrok přijde v Barceloně.
Byli jste blízko, ale v Šanghaji to nevyšlo…„Ano, jeli jsme v nejlepší desítce a dělo se hodně pozitivního po nevýrazných předchozích víkendech. Ale body jsme nezískali. Romainův problém s převodovkou je velmi vzácný pro tým z Enstonu a rychle jsme identifikovali problém a učinili patřičná opatření. Také pracujeme na tom, aby Pastor měl také silný vůz.“
Jak je těžké, aby se tým neustále zlepšoval?„Je pravdou, že toto je cílem každého týmu ve Formuli 1. Hledat pouze vylepšení vozu není dostatečné v dlouhé sezoně, musíme dosahovat většího zlepšení než naši soupeři. My jsme udělali pokrok od začátku sezony, zatím to je maximum, co bylo možné, ale i nadále musíme přijít s dalšími opatřeními.“
Jak moc uspokojivé pro vás bylo zlepšení na trati?„Nemůžeme být spokojeni, dokud neuděláme takový pokrok, který nám přinese podium! Všichni jsme závodníci a nic jiného nechceme. Nikdo také nebude spokojený, pokud by se dařilo jenom jednomu pilotovi nebo úspěch byl jednorázový! Vidět zlepšení je vždy fajn a musíme na tom stále pracovat. Když se podíváte na naši rychlost – zvláště na tu závodní – zlepšili jsme se více než ostatní.“
Máte již tendenci se zaměřit na vůz pro příští rok?„Na to je příliš brzy, nyní se soustřeďujeme na výsledek roku 2014. Samozřejmě již loni jsme se již dívali směrem k roku 2015. Zatím všechno ukazuje na to, že vůz E22 je skvělý a chceme z něj dostat maximum. Budeme se snažit ještě zvýšit výkonnost, ale o to se snaží každý.“
Je pro tým příjemné, že se závody přesouvají do Evropy?„Logisticky je to samozřejmě jednodušší a nemusíme zdlouhavě cestovat. Pro mě je Barcelona skvělé místo, my jsme ale předsezonní testy v této lokalitě zmeškali. Ve Španělsku jsem žil mnoho let a mohu říci, že tam mám fanoušky. Formule 1 tu má vždy dobrou podporu od diváků. Přestože trať známe, bude to náročný víkend.“
Jak si užíváte svou novou roli, když máte za sebou čtyři závody?„Byl jsem pověřen rolí šéfa týmu a cítím podporu. Jsem také velmi zaneprázdněn. S mojí rolí jsem spokojen a s týmem se fantasticky pracuje – ale to jsem věděl již předtím. Samozřejmě jsou to náročné časy pro tým, ale musíme se neustále snažit.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.