Technický ředitel Lotusu Nick Chester po Bahrajnu hodnotí to, co se týmu podařilo - kolik toho o skutečném výkonu vypovídají časy na kolo, proč ztratili tolik času v garáži, jaká si odnáší z prvního testu pozitiva a jaký mají plán pro ten druhý.
Jak to vidíš po prvním testu týmu v Bahrajnu?Nick Chester: Začali jsme pomalu, ale děláme velké pokroky. Rozhodně jsme začali v pozici velmi vzdálené od toho, kde bychom chtěli být. První den jsme ujeli pouhých 7 kol, pak 18, potom 26 a poslední den 59, takže se ubíráme správným směrem z pohledu času na trati - a čas na trati je to, co potřebujete pro pochopení a vývoj vozu.
Nakolik jsou zatím časy na kolo reprezentativní?NCh: Z E22 můžeme ještě pořád dostávat hodně rychlosti. Pracujeme na provozu pohonné jednotky s Renault Sport F1, provozovali jsme ji na reprezentativnějších úrovních poslední den testu a díky optimalizaci dodávky výkonu a tím, že jezdcům dáme čas se s tím sžít, získáme ještě více času. Ještě jsme nezačali zkoumat nastavení vozu, což odemkne další výkonnost.
Proč auto trávilo tolik času v garáži?NCh: Nesmíme zapomínat na to, že provozujeme velmi sofistikovanou novou technologii a volíme opatrný přístup k pochopení toho, jak by mělo všechno fungovat. Problémy spojené s jednotkou úložiště energie rozhodně znamenaly dlouhé prostoje v garáži, jak jsme měnili jednotlivé díly.
Lotus jako jediný tým test v Jerezu vynechal, představil se až v Bahrajnu (foto: Lotus F1 Team)
Jaká jsou zatím ty dobré stránky?NCh: Korelace toho, jak auto vypadá v aerodynamickém tunelu a v simulacích vzhledem k aerodynamickým výkonům na trati, se zdá být dobrá, což je pro budoucí vývoj vozu povzbuzující. Poslední den jízd byl velmi produktivní a poskytl nám množství dat, se kterými můžeme při pokrocích pracovat.
Jaký je plán pro druhý test v Bahrajnu?NCh: Snad více kol. Identifikovali jsme určitý počet potíží, které se objevily při prvním testu, a napravily jsme je. Ve druhém testu bychom se chtěli posunout k dalšímu pokroku v pochopení pohonného ústrojí a začít pracovat na nastavení vozu, stejně jako na simulacích závodu a kvalifikace.
Jaká byla zpětná vazba jezdců?NCh: Romain měl smůlu, protože jsme minulý týden měli spoustu časově náročných problémů, takže na posuzování zpětné vazby týkající se vozu je trochu brzy. Pastor odjel více kol a ohledně vozu se vyjadřoval pozitivně. Pracujeme na oblastech, jako je mapování brzdění pro zlepšení stability při brzdění, protože ta je u rekuperace energie a brake by wire systému letošního vozu hodně odlišná.
Pastor Maldonado s novým vozem E22 minulý týden ujel 460 kilometrů,Romain Grosjean pouze 141 (foto: Lotus F1 Team)
A co nějaké nové díly?NCh: Rozhodně máme celkem slušné množství dílů k nasazení na auto. Půjde jak o upravené, tak i o nové díly, které jsme připravili dle toho, co jsme se naučili během prvního testu v Bahrajnu, a také díly související s pokračujícím vývojovým programem.
Jak dobře může být tým připraven, když dorazí k první velké ceně sezóny do Melbourne?NCh: Očividně půjde pro všechny týmy o odlišný scénář oproti minulému roku. Všichni se během testování v Bahrajnu tento týden budou soustředit na závodní simulace, aby byli na Melbourne připraveni.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.