Felipe Massa po osmi letech ve Ferrari zamířil z Itálie do Velké Británie. V nadcházející sezóně bude hájit barvy Williamsu a nyní už se přímo v Grove připravuje na první testování. V rozhovoru pro oficiální stránky týmu také prozradil, co dělal přes zimní pauzu, jak hodnotí nová pravidla i své dojmy z nového pracovního prostředí.
Jak jsi strávil Vánoce?Vánoce byly skvělé, bylo pěkné být s rodinou a strávil jsem je doma v Brazílii. Potom jsem jel do Miami oslavit příchod nového roku, což byla zábava a pak zpět do Brazílie. Nedávno jsem pořádal pravidelný motokárový závod Výzva hvězd. Je to vždy zábava, vzbuzuje to i zájem ostatních pilotů F1 a rozhodně mě to dostalo do soutěživé nálady.
Jak probíhá tvůj zimní trénink a kdy ses začal soustředit na sezónu 2014?I během prázdnin jsem praktikoval trénink, ten nikdy nekončí. V Miami jsem byl jedenáct dní a každý den jsem nějak cvičil. Mám sport rád a stále jsem aktivní, ať už je to tenis nebo třeba běhání. Teď se práce zaměřuje na testování, což znamená více času stráveného v posilovně. Já preferuji hraní her před cvičením v posilovně, ale je to potřebné. Od roku 2007 mám trenéra, který se mnou jezdí na každý závod. Přechází se mnou do Williamsu a máme dobrý vztah. Také v mám dalšího trenéra, když jsem v Brazílii.
V nadchzející sezóně začnou platit nová pravidla. Která z nich se ti líbí a jak to zlepší závodění?V nadcházející sezóně bude platit mnoho nových pravidel, ale všichni jsme na stejné lodi. Dokud nesedneme do auta, nevíme, co se musíme naučit a co nikoliv. Věci jako jak kontrolovat plyn při zvýšeném kroutícím momentu, jak ovlivní řízení silnější ERS. Aerodynamicky budou mít auta menší přítlak než v roce 2013, zvláště v první části sezóny. Jsou to výzvy, kterým musíme porozumět co nejrychleji, až začneme testovat.
Jaké jsou tvé první dojmy z Grove?Williams má skvělou továrnu a dobré zdroje, takže vím, že máme vše co je třeba, abychom byli konkurenceschopní. Je to velký tým se skvělou historií, takže se zaměřujeme na spojení všech těch správných dílků a posunutí se správným směrem. Já se zatím snažím seznámit se s co nejvíce lidmi v továrně a všichni byli moc milý. Práci s mým inženýrským týmem si užívám.
Dva dny teď strávíš v továrně, co tu budeš dělat?Nejprve příprava sedačky a získání správné pozice v autě. Většinou nevyžaduji mnoho úprav sedačky, ale přestup do nového týmu znamená, že musíme začít od začátku a ujistit se, že se ve voze cítím pohodlně. A to může trvat. Měl jsem hodně setkání napříč různými odděleními, abychom se připravili na testy v Jerezu a já mohl začít přinášet svůj vklad.
Williams má v Brazílii tradičně dobrou podporu, jaká byla reakce tvých fanoušků při přestupu z Ferrari?Byli šťastní, že jsem se přesunul do Williamsu, obzvlášť díky historii týmu spojenou s Brazílií díky jménům jako Nelson nebo Ayrton. To tým v Brazílii proslavilo. Já jsem spokojen a doufám, že mu pomohu dostat se zpět tam, kde byl dřív a bude bojovat o vítězství.
Jaký je tvůj vztah s Frankem?Frank je jednou z nejslavnějších osobností v paddocku a člověk, který je všemi obdivován kvůli tomu, co dokázal. Je součástí historie F1. Než jsem přestoupil do Williamsu, příliš jsem jej neznal, ale už jsem s ním měl možnost strávit nějaký čas a je to moc milý člověk. Těším se, že za něj budu závodit.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.