Felipe Massa po osmi letech ve Ferrari zamířil z Itálie do Velké Británie. V nadcházející sezóně bude hájit barvy Williamsu a nyní už se přímo v Grove připravuje na první testování. V rozhovoru pro oficiální stránky týmu také prozradil, co dělal přes zimní pauzu, jak hodnotí nová pravidla i své dojmy z nového pracovního prostředí.
Jak jsi strávil Vánoce?Vánoce byly skvělé, bylo pěkné být s rodinou a strávil jsem je doma v Brazílii. Potom jsem jel do Miami oslavit příchod nového roku, což byla zábava a pak zpět do Brazílie. Nedávno jsem pořádal pravidelný motokárový závod Výzva hvězd. Je to vždy zábava, vzbuzuje to i zájem ostatních pilotů F1 a rozhodně mě to dostalo do soutěživé nálady.
Jak probíhá tvůj zimní trénink a kdy ses začal soustředit na sezónu 2014?I během prázdnin jsem praktikoval trénink, ten nikdy nekončí. V Miami jsem byl jedenáct dní a každý den jsem nějak cvičil. Mám sport rád a stále jsem aktivní, ať už je to tenis nebo třeba běhání. Teď se práce zaměřuje na testování, což znamená více času stráveného v posilovně. Já preferuji hraní her před cvičením v posilovně, ale je to potřebné. Od roku 2007 mám trenéra, který se mnou jezdí na každý závod. Přechází se mnou do Williamsu a máme dobrý vztah. Také v mám dalšího trenéra, když jsem v Brazílii.
V nadchzející sezóně začnou platit nová pravidla. Která z nich se ti líbí a jak to zlepší závodění?V nadcházející sezóně bude platit mnoho nových pravidel, ale všichni jsme na stejné lodi. Dokud nesedneme do auta, nevíme, co se musíme naučit a co nikoliv. Věci jako jak kontrolovat plyn při zvýšeném kroutícím momentu, jak ovlivní řízení silnější ERS. Aerodynamicky budou mít auta menší přítlak než v roce 2013, zvláště v první části sezóny. Jsou to výzvy, kterým musíme porozumět co nejrychleji, až začneme testovat.
Jaké jsou tvé první dojmy z Grove?Williams má skvělou továrnu a dobré zdroje, takže vím, že máme vše co je třeba, abychom byli konkurenceschopní. Je to velký tým se skvělou historií, takže se zaměřujeme na spojení všech těch správných dílků a posunutí se správným směrem. Já se zatím snažím seznámit se s co nejvíce lidmi v továrně a všichni byli moc milý. Práci s mým inženýrským týmem si užívám.
Dva dny teď strávíš v továrně, co tu budeš dělat?Nejprve příprava sedačky a získání správné pozice v autě. Většinou nevyžaduji mnoho úprav sedačky, ale přestup do nového týmu znamená, že musíme začít od začátku a ujistit se, že se ve voze cítím pohodlně. A to může trvat. Měl jsem hodně setkání napříč různými odděleními, abychom se připravili na testy v Jerezu a já mohl začít přinášet svůj vklad.
Williams má v Brazílii tradičně dobrou podporu, jaká byla reakce tvých fanoušků při přestupu z Ferrari?Byli šťastní, že jsem se přesunul do Williamsu, obzvlášť díky historii týmu spojenou s Brazílií díky jménům jako Nelson nebo Ayrton. To tým v Brazílii proslavilo. Já jsem spokojen a doufám, že mu pomohu dostat se zpět tam, kde byl dřív a bude bojovat o vítězství.
Jaký je tvůj vztah s Frankem?Frank je jednou z nejslavnějších osobností v paddocku a člověk, který je všemi obdivován kvůli tomu, co dokázal. Je součástí historie F1. Než jsem přestoupil do Williamsu, příliš jsem jej neznal, ale už jsem s ním měl možnost strávit nějaký čas a je to moc milý člověk. Těším se, že za něj budu závodit.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.