Felipe Massa po osmi letech ve Ferrari zamířil z Itálie do Velké Británie. V nadcházející sezóně bude hájit barvy Williamsu a nyní už se přímo v Grove připravuje na první testování. V rozhovoru pro oficiální stránky týmu také prozradil, co dělal přes zimní pauzu, jak hodnotí nová pravidla i své dojmy z nového pracovního prostředí.
Jak jsi strávil Vánoce?Vánoce byly skvělé, bylo pěkné být s rodinou a strávil jsem je doma v Brazílii. Potom jsem jel do Miami oslavit příchod nového roku, což byla zábava a pak zpět do Brazílie. Nedávno jsem pořádal pravidelný motokárový závod Výzva hvězd. Je to vždy zábava, vzbuzuje to i zájem ostatních pilotů F1 a rozhodně mě to dostalo do soutěživé nálady.
Jak probíhá tvůj zimní trénink a kdy ses začal soustředit na sezónu 2014?I během prázdnin jsem praktikoval trénink, ten nikdy nekončí. V Miami jsem byl jedenáct dní a každý den jsem nějak cvičil. Mám sport rád a stále jsem aktivní, ať už je to tenis nebo třeba běhání. Teď se práce zaměřuje na testování, což znamená více času stráveného v posilovně. Já preferuji hraní her před cvičením v posilovně, ale je to potřebné. Od roku 2007 mám trenéra, který se mnou jezdí na každý závod. Přechází se mnou do Williamsu a máme dobrý vztah. Také v mám dalšího trenéra, když jsem v Brazílii.
V nadchzející sezóně začnou platit nová pravidla. Která z nich se ti líbí a jak to zlepší závodění?V nadcházející sezóně bude platit mnoho nových pravidel, ale všichni jsme na stejné lodi. Dokud nesedneme do auta, nevíme, co se musíme naučit a co nikoliv. Věci jako jak kontrolovat plyn při zvýšeném kroutícím momentu, jak ovlivní řízení silnější ERS. Aerodynamicky budou mít auta menší přítlak než v roce 2013, zvláště v první části sezóny. Jsou to výzvy, kterým musíme porozumět co nejrychleji, až začneme testovat.
Jaké jsou tvé první dojmy z Grove?Williams má skvělou továrnu a dobré zdroje, takže vím, že máme vše co je třeba, abychom byli konkurenceschopní. Je to velký tým se skvělou historií, takže se zaměřujeme na spojení všech těch správných dílků a posunutí se správným směrem. Já se zatím snažím seznámit se s co nejvíce lidmi v továrně a všichni byli moc milý. Práci s mým inženýrským týmem si užívám.
Dva dny teď strávíš v továrně, co tu budeš dělat?Nejprve příprava sedačky a získání správné pozice v autě. Většinou nevyžaduji mnoho úprav sedačky, ale přestup do nového týmu znamená, že musíme začít od začátku a ujistit se, že se ve voze cítím pohodlně. A to může trvat. Měl jsem hodně setkání napříč různými odděleními, abychom se připravili na testy v Jerezu a já mohl začít přinášet svůj vklad.
Williams má v Brazílii tradičně dobrou podporu, jaká byla reakce tvých fanoušků při přestupu z Ferrari?Byli šťastní, že jsem se přesunul do Williamsu, obzvlášť díky historii týmu spojenou s Brazílií díky jménům jako Nelson nebo Ayrton. To tým v Brazílii proslavilo. Já jsem spokojen a doufám, že mu pomohu dostat se zpět tam, kde byl dřív a bude bojovat o vítězství.
Jaký je tvůj vztah s Frankem?Frank je jednou z nejslavnějších osobností v paddocku a člověk, který je všemi obdivován kvůli tomu, co dokázal. Je součástí historie F1. Než jsem přestoupil do Williamsu, příliš jsem jej neznal, ale už jsem s ním měl možnost strávit nějaký čas a je to moc milý člověk. Těším se, že za něj budu závodit.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.