Nico Hülkenberg hovoří o svém návratu ze Sauberu k Force Indii. Kdy začala jednání a jak se těší na příští sezónu s týmem, který dobře zná?
Přidat se znovu k Force Indii je něco jako návrat domů. Jaký druh pocitu si s sebou přinášíš?Nico Hülkenberg: Jsem nadšený z toho, že jsem zpět. Jde o tým, který velmi dobře znám. Strávil jsem zde už dříve dva roky - v letech 2011 a 2012 - takže to je skutečně jako návrat domů. Stále je zde mnoho známých tváří, které znám a se kterými jsem dříve pracoval, takže půjde o určitý druh radostného opětovného shledání.
O tvém přestupu do týmu se sídlem v Silverstone se už nějakou dobu hovořilo. Kdy začala být jednání konkrétní?NH: Během posledních fází sezóny jsem opravdu musel učinit rozhodnutí ohledně své budoucnosti. Force India mi dokázala dát odpovědi a informace, které jsem potřeboval a chtěl - jiné než ostatní týmy. Také jsem cítil, že mě chtějí zpět a že na tom tvrdě pracují, takže rozhodnutí o návratu pak bylo jednoduché.
Během své kariéry v F1 jsi zkoušel různé cesty. Jak moc ve své kariéře nyní vzdálen od ideální závodní stopy?NH: Věřím, že jsem na dobrém místě a už jen samotné udržení si místa v F1 má v těchto dnech velkou cenu. Jsem pilotem F1 u týmu, který je ambiciózní a v budoucnu míří vysoko. Samozřejmě, že bych chtěl vyhrávat závody, ale jsem stále mladý a rok 2014 bude v F1 teprve mou čtvrtou sezónou závodního jezdce v F1.
A příští rok vstupujeme v F1 do nové éry, takže není jasné, který tým odvede nejlepší práci. Jsem ve stejné situaci, jako každý jezdec a až do prvních závodů nevíme, nakolik kdo bude konkurence- schopný.
Po vítězství v kvalifikaci v závěru roku 2010, kdy v Brazílii porazil se slabším vozem i Sebastiana Vettela, na něj místo u Williamsu nezbylo (foto: Williams F1 Team)
Jak těžké to je přežívat pouze na základě čistého talentu? A obával ses toho, že bys na roštu v roce 2014 nemusel vůbec stát?NH: Samozřejmě si pamatuji, co se stalo na konci roku 2010, ale situace byla tento rok odlišná. Věděl jsem, jaké možnosti jsou dostupné, a nikdy jsem si nedělal vážné obavy o to, že bych měl na roštu scházet.
Zvažoval jsi někdy působení u týmu z konce roštu?NH: To je hypotetická otázka a něco, o čem jsem musel přemýšlet. Také, jak už jsem řekl, rok 2013 nemůžete brát jako výchozí měřítko pro srovnání, protože začíná nová éra a zcela nová kapitola. Takže byste mohli říct, že se dá těžko určit, kdo bude uzavírat pole příští rok.
Force India je pravděpodobně nejlepším týmem středu pole, má zvláštní atmosféru a příští rok pojede s motorem Mercedes. Mohou ti tyto tři skutečnosti pomoci naplnit tvé ambice?NH: Před rokem 2014 mám opravdu dobrý pocit. Force India je týmem, který neustále rok od roku sílí, a do sezóny 2014 už vložili spoustu času a energie.
A co motor? Také věříš, že V6 od Mercedesu bude v roce 2014 trumfem?NH: Těžko cokoliv tvrdit s jistotou, ale slyšel jsem spoustu pozitivních věcí. Mercedes je už dlouho partnerem Force Indie a je mezi nimi velmi silné pracovní poutu. Mercedes je velkou značkou a myslím si, že poskytnou skvělý balík.
Výhodou je, že zná lidi a ví, jak to u Force Indie chodí (foto: Sahara Force India)
Stále nebyl potvrzen tvůj budoucí týmový kolega. Řekl si, že to na tebe nemá opravdu žádný vliv, ale je to tak? Pro tým jako Force India je klíčové, aby oba jezdci sbírali body.NH: V minulosti měla Force India vždy takové jezdecké složení, kdy oba piloti získávali body, když byla příležitost, takže si jsem jistý, že se to v roce 2014 nezmění. Kdo to nakonec bude, to nedokážu ovlivnit. Ovlivnit můžu pouze lepší výkony v autě, takže se budu soustředit na to a ne na jméno.
O kolik je začátek v týmu jednodušší, když znáš všechny lidi a procesy?NH: Rozhodně to pomáhá. Už máte vybudované vztahy a cítíte se pohodlněji. Je pak lehčí hned začít pracovat, protože víte, jak tým funguje. Jde tedy o věc malou, ale rozhodně pozitivní.
Můžeš krátce nastínit, jaké aktivity tě čekají v zimě?NH: Příštích několik dní a týdnů pro mě bude celkem poklidných. Pojedu domů, dám si pauzu a dobiju své baterie. Užít si trochu volného času je důležité, abych se v lednu mohl vrátit plně motivovaný.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.