Nico Hülkenberg hovoří o svém návratu ze Sauberu k Force Indii. Kdy začala jednání a jak se těší na příští sezónu s týmem, který dobře zná?
Přidat se znovu k Force Indii je něco jako návrat domů. Jaký druh pocitu si s sebou přinášíš?Nico Hülkenberg: Jsem nadšený z toho, že jsem zpět. Jde o tým, který velmi dobře znám. Strávil jsem zde už dříve dva roky - v letech 2011 a 2012 - takže to je skutečně jako návrat domů. Stále je zde mnoho známých tváří, které znám a se kterými jsem dříve pracoval, takže půjde o určitý druh radostného opětovného shledání.
O tvém přestupu do týmu se sídlem v Silverstone se už nějakou dobu hovořilo. Kdy začala být jednání konkrétní?NH: Během posledních fází sezóny jsem opravdu musel učinit rozhodnutí ohledně své budoucnosti. Force India mi dokázala dát odpovědi a informace, které jsem potřeboval a chtěl - jiné než ostatní týmy. Také jsem cítil, že mě chtějí zpět a že na tom tvrdě pracují, takže rozhodnutí o návratu pak bylo jednoduché.
Během své kariéry v F1 jsi zkoušel různé cesty. Jak moc ve své kariéře nyní vzdálen od ideální závodní stopy?NH: Věřím, že jsem na dobrém místě a už jen samotné udržení si místa v F1 má v těchto dnech velkou cenu. Jsem pilotem F1 u týmu, který je ambiciózní a v budoucnu míří vysoko. Samozřejmě, že bych chtěl vyhrávat závody, ale jsem stále mladý a rok 2014 bude v F1 teprve mou čtvrtou sezónou závodního jezdce v F1.
A příští rok vstupujeme v F1 do nové éry, takže není jasné, který tým odvede nejlepší práci. Jsem ve stejné situaci, jako každý jezdec a až do prvních závodů nevíme, nakolik kdo bude konkurence- schopný.
Po vítězství v kvalifikaci v závěru roku 2010, kdy v Brazílii porazil se slabším vozem i Sebastiana Vettela, na něj místo u Williamsu nezbylo (foto: Williams F1 Team)
Jak těžké to je přežívat pouze na základě čistého talentu? A obával ses toho, že bys na roštu v roce 2014 nemusel vůbec stát?NH: Samozřejmě si pamatuji, co se stalo na konci roku 2010, ale situace byla tento rok odlišná. Věděl jsem, jaké možnosti jsou dostupné, a nikdy jsem si nedělal vážné obavy o to, že bych měl na roštu scházet.
Zvažoval jsi někdy působení u týmu z konce roštu?NH: To je hypotetická otázka a něco, o čem jsem musel přemýšlet. Také, jak už jsem řekl, rok 2013 nemůžete brát jako výchozí měřítko pro srovnání, protože začíná nová éra a zcela nová kapitola. Takže byste mohli říct, že se dá těžko určit, kdo bude uzavírat pole příští rok.
Force India je pravděpodobně nejlepším týmem středu pole, má zvláštní atmosféru a příští rok pojede s motorem Mercedes. Mohou ti tyto tři skutečnosti pomoci naplnit tvé ambice?NH: Před rokem 2014 mám opravdu dobrý pocit. Force India je týmem, který neustále rok od roku sílí, a do sezóny 2014 už vložili spoustu času a energie.
A co motor? Také věříš, že V6 od Mercedesu bude v roce 2014 trumfem?NH: Těžko cokoliv tvrdit s jistotou, ale slyšel jsem spoustu pozitivních věcí. Mercedes je už dlouho partnerem Force Indie a je mezi nimi velmi silné pracovní poutu. Mercedes je velkou značkou a myslím si, že poskytnou skvělý balík.
Výhodou je, že zná lidi a ví, jak to u Force Indie chodí (foto: Sahara Force India)
Stále nebyl potvrzen tvůj budoucí týmový kolega. Řekl si, že to na tebe nemá opravdu žádný vliv, ale je to tak? Pro tým jako Force India je klíčové, aby oba jezdci sbírali body.NH: V minulosti měla Force India vždy takové jezdecké složení, kdy oba piloti získávali body, když byla příležitost, takže si jsem jistý, že se to v roce 2014 nezmění. Kdo to nakonec bude, to nedokážu ovlivnit. Ovlivnit můžu pouze lepší výkony v autě, takže se budu soustředit na to a ne na jméno.
O kolik je začátek v týmu jednodušší, když znáš všechny lidi a procesy?NH: Rozhodně to pomáhá. Už máte vybudované vztahy a cítíte se pohodlněji. Je pak lehčí hned začít pracovat, protože víte, jak tým funguje. Jde tedy o věc malou, ale rozhodně pozitivní.
Můžeš krátce nastínit, jaké aktivity tě čekají v zimě?NH: Příštích několik dní a týdnů pro mě bude celkem poklidných. Pojedu domů, dám si pauzu a dobiju své baterie. Užít si trochu volného času je důležité, abych se v lednu mohl vrátit plně motivovaný.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.