Šéf Red Bullu v rozhovoru pro Sky popisuje úspěšnou sezóně z pohledu týmu, co za ní stojí, zmiňuje se o výborných výkonech Sebastiana Vettela a náročném období z pohledu Marka Webbera, který svou kariéru v F1 v Brazílii zakončil.
Devět vítězství v řadě - jak to je možné? Všichni ostatní vypadali, jako by tam byli navíc.Christian Horner: Osobně to přikládám testu s Pirelli, který jsme absolvovali v srpnu (smích). Ale ne, žerty stranou, myslím, že jde o kombinaci ohromného množství práce a neuvěřitelné výkonnosti ze strany Seba - jezdil s takovou konzistencí, přesností a rychlostí - to, co letos dokázal je celkem výjimečné.
Pro něj a pro tým šlo o neuvěřitelný rok. Od Marka bylo fantastické, že se s kariérou v F1 rozloučil opravdu velmi dobrou jízdou. Řekl jsem mu na pódiu: 'Jsi si jistý, že chceš odejít? Protože tvůj manévr na Lewise vnějškem při nájezdu do zatáčky č. 5 či kde to bylo, byl ohromně působivý.' Je to pro něj skvělé se rozloučit, když je na vrcholu.
To se týká Red Bullu, ale co ostatní - protože vypadali tak bídně?ChH: My se můžeme soustředit pouze na sebe. Máme několik velmi dobrých soupeřů, v ostatních týmech jsou velmi chytří lidé, ale myslím, že letos jsme to dosáhli jako tým. Víte, že jsme úzce spolupracovali, tvrději, efektivněji než v jiných letech - a vždy jsme hleděli sami na sebe.
Adrian a technický tým odvedli brilantní práci, všechna oddělení, podpora, hrdinové v zákulisí, které nevidíte či o nichž neslyšíte - všichni udělali ten krok navíc a to je to, co nám umožnilo získat tento druh výsledku.
Pocit z takové formy se asi nedá překonat. Proto Seb vždy klukům říká, ať si užijí tento okamžik.ChH: Nemyslím si, že zcela věří tomu, čeho dosáhl - myslím devět vítězství ve velkých cenách v jednom roce za sebou, že je jediným jezdcem od Července, který vyhrával v závodech a nyní máme listopad - to je docela výjimečné.
Myslím, že způsob, jakým vyhrával, byl rovněž tak dominantní díky tomu, že jsme ho viděli jezdit letos opravdu vyspěle. Říkal jsem to už dříve, že se bude dále zlepšovat a to nejlepší od něj teprve uvidíme. Myslím, že to teď začínáme pozorovat.
Přátelské poplácání po dojezdu do cíle Velké ceny Brazílie (foto: Red Bull Racing)
Když Lewis vyhrál v Maďarsku, možná jste očekávali z jeho strany větší výzvu a lepší vývoj auta než vy. Mělo to dopad na příští rok?ChH: Samozřejmě jsme posouvali hranice a Adrian není proslavený tím, že by začal s příštím autem brzy. Víte, že to je s RB10 úplně stejné. Naštěstí jsme ale dokázali vyhrát tento šampionát poměrně brzy, což nám umožnilo se plně soustředit na RB10, zatímco Ferrari a Mercedes spolu navzájem bojovali o druhé místo.
Jako houževnatý musel být Mark, aby si to mohl se Sebastianem pět let rozdávat?ChH: Myslím, že musíte být hodně odolnou osobností, protože lidé podle mě podceňují, jak je Sebastian dobrý. Mark je velmi, velmi dobrým závodním jezdcem a samozřejmě to je velmi těžké pro kteréhokoliv sportovce, on se ale zlepšil, motivoval - někdy sice ne způsobem, který by byl týmu příjemný, ale u něj to fungovalo a ze sebe dostal absolutně to nejlepší.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.