Poměrně povedená sezona týmu z Enstone se pomalu blíží ke konci. Šéf týmu, Eric Boullier, se už těší na poslední závod.
Otázka: Byl to poměrně povedený rok, jak přistupujete k poslednímu závodu?Eric Boullier: Je to poslední šance na získání bodů a my chceme každý z nich, který můžeme získat. Do závodu jdeme ze čtvrté pozice v šampionátu, ale třetí místo je stále matematicky možné. V tomto sportu nikdy nevíte, co se může stát, takže uděláme vše pro to, abychom získali vše, co můžeme.
O: Co si myslíte o Interlagosu? EC: Když se podíváte do minulosti, tak jsme na Interlagosu viděli některé fantastické závody a fandové jsou vždy hodně nadšení. Okruh je unikátní a vždy nabídne něco speciálního. Doufáme, že každému fandovi našeho týmu budeme moci ke konci něco nabídnout a skončit na vrcholu.
O: Jaký je názor týmového šéfa na víkend v Austinu?EC: No byli jsme poměrně zaneprázdněni! Ačkoliv to bylo teprve podruhé, co jsme navštívili tento závod, tak to byl velice populární podnik. Z pohledu týmu jsme museli vše připravit pro Heikkiho, aby se k nám mohl připojit v tak krátkém čase a abychom zajistili, že se mu dostane nejlepší možnosti předvést svoji rychlost.
Během víkendu odvedl skvělou práci a zůstal soustředěn, i když se během závodu vyskytly problémy. Na druhé straně garáže Romain předvedl jeden z nejlepších výkonů v Grand Prix, porazil jednoho z Red Bullů na trati a získal druhé místo. Opravdu jsme po něm nemohli žádat víc.
O: Co byly nejlepší momenty roku?EC: Bylo hodně dobrých momentů. Vítězství v prvním závodu sezony bylo skvělým výsledkem, zvláště když to srovnáme s loňským rokem, kdy jsme byli častokrát blízko vítězství, ale vždy nám proklouzlo mezi prsty až do vítězství v Abú Zabí. Tento rok byla naše E21 skvělým autem a potvrzením tvrdé práce každého v Enstone. Byly jsme schopni udržovat si naši rychlost a vývoj a byli jsme také schopni se dobře adaptovat na změnu gum v polovině sezony.
Naše nedávná podia dokazují, jak fantastická skupina lidí v Enstone existuje. Být schopni postavit a vyvíjet takové auto za takových podmínek, které nejsou občas ideální, je skvělým výsledkem. Nakonec jedním z vrcholů sezony bylo, jak Romain řidičsky dospěl. Stále odvádí přesně to, co po něm chceme a je opravdu tím, se kterým musí každý na roštu počítat.
O: Jaké jsou poslední zprávy o Kimim? EC: Víme, že měl operaci a proběhlo to úspěšně, což je skvělé slyšet. Teď je v procesu zotavování se, pro který mu každý v Enstone přeje vše nejlepší.
O: Co bude s týmem dále?EC: Po Brazílii bude trochu času na oslavu našich výkonů z této sezony a poděkování každému v týmu - a to jak na trati tak i zpět v Enstone - za jejich tolik oddanou snahu v tomto roce. Pak se samozřejmě budeme plně soustředit na rok 2014. Na našem autě pro tuto kolosální změnu pravidel jsme pracovali už asi dva roky. Takže hodně z našich nedávných investic v Enstone - naše zlepšené CFD kapacity, náš 60% větrný tunel, dynamometr pro převodovky a náš simulátor - to vše bylo zlepšeno s tím, že postavit auto pro rok 2014 bude obrovskou výzvou. Doufáme, že v průběhu nové sezony budeme schopni bojovat opět na špici.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.