Poměrně povedená sezona týmu z Enstone se pomalu blíží ke konci. Šéf týmu, Eric Boullier, se už těší na poslední závod.
Otázka: Byl to poměrně povedený rok, jak přistupujete k poslednímu závodu?Eric Boullier: Je to poslední šance na získání bodů a my chceme každý z nich, který můžeme získat. Do závodu jdeme ze čtvrté pozice v šampionátu, ale třetí místo je stále matematicky možné. V tomto sportu nikdy nevíte, co se může stát, takže uděláme vše pro to, abychom získali vše, co můžeme.
O: Co si myslíte o Interlagosu? EC: Když se podíváte do minulosti, tak jsme na Interlagosu viděli některé fantastické závody a fandové jsou vždy hodně nadšení. Okruh je unikátní a vždy nabídne něco speciálního. Doufáme, že každému fandovi našeho týmu budeme moci ke konci něco nabídnout a skončit na vrcholu.
O: Jaký je názor týmového šéfa na víkend v Austinu?EC: No byli jsme poměrně zaneprázdněni! Ačkoliv to bylo teprve podruhé, co jsme navštívili tento závod, tak to byl velice populární podnik. Z pohledu týmu jsme museli vše připravit pro Heikkiho, aby se k nám mohl připojit v tak krátkém čase a abychom zajistili, že se mu dostane nejlepší možnosti předvést svoji rychlost.
Během víkendu odvedl skvělou práci a zůstal soustředěn, i když se během závodu vyskytly problémy. Na druhé straně garáže Romain předvedl jeden z nejlepších výkonů v Grand Prix, porazil jednoho z Red Bullů na trati a získal druhé místo. Opravdu jsme po něm nemohli žádat víc.
O: Co byly nejlepší momenty roku?EC: Bylo hodně dobrých momentů. Vítězství v prvním závodu sezony bylo skvělým výsledkem, zvláště když to srovnáme s loňským rokem, kdy jsme byli častokrát blízko vítězství, ale vždy nám proklouzlo mezi prsty až do vítězství v Abú Zabí. Tento rok byla naše E21 skvělým autem a potvrzením tvrdé práce každého v Enstone. Byly jsme schopni udržovat si naši rychlost a vývoj a byli jsme také schopni se dobře adaptovat na změnu gum v polovině sezony.
Naše nedávná podia dokazují, jak fantastická skupina lidí v Enstone existuje. Být schopni postavit a vyvíjet takové auto za takových podmínek, které nejsou občas ideální, je skvělým výsledkem. Nakonec jedním z vrcholů sezony bylo, jak Romain řidičsky dospěl. Stále odvádí přesně to, co po něm chceme a je opravdu tím, se kterým musí každý na roštu počítat.
O: Jaké jsou poslední zprávy o Kimim? EC: Víme, že měl operaci a proběhlo to úspěšně, což je skvělé slyšet. Teď je v procesu zotavování se, pro který mu každý v Enstone přeje vše nejlepší.
O: Co bude s týmem dále?EC: Po Brazílii bude trochu času na oslavu našich výkonů z této sezony a poděkování každému v týmu - a to jak na trati tak i zpět v Enstone - za jejich tolik oddanou snahu v tomto roce. Pak se samozřejmě budeme plně soustředit na rok 2014. Na našem autě pro tuto kolosální změnu pravidel jsme pracovali už asi dva roky. Takže hodně z našich nedávných investic v Enstone - naše zlepšené CFD kapacity, náš 60% větrný tunel, dynamometr pro převodovky a náš simulátor - to vše bylo zlepšeno s tím, že postavit auto pro rok 2014 bude obrovskou výzvou. Doufáme, že v průběhu nové sezony budeme schopni bojovat opět na špici.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.