Poměrně povedená sezona týmu z Enstone se pomalu blíží ke konci. Šéf týmu, Eric Boullier, se už těší na poslední závod.
Otázka: Byl to poměrně povedený rok, jak přistupujete k poslednímu závodu?Eric Boullier: Je to poslední šance na získání bodů a my chceme každý z nich, který můžeme získat. Do závodu jdeme ze čtvrté pozice v šampionátu, ale třetí místo je stále matematicky možné. V tomto sportu nikdy nevíte, co se může stát, takže uděláme vše pro to, abychom získali vše, co můžeme.
O: Co si myslíte o Interlagosu? EC: Když se podíváte do minulosti, tak jsme na Interlagosu viděli některé fantastické závody a fandové jsou vždy hodně nadšení. Okruh je unikátní a vždy nabídne něco speciálního. Doufáme, že každému fandovi našeho týmu budeme moci ke konci něco nabídnout a skončit na vrcholu.
O: Jaký je názor týmového šéfa na víkend v Austinu?EC: No byli jsme poměrně zaneprázdněni! Ačkoliv to bylo teprve podruhé, co jsme navštívili tento závod, tak to byl velice populární podnik. Z pohledu týmu jsme museli vše připravit pro Heikkiho, aby se k nám mohl připojit v tak krátkém čase a abychom zajistili, že se mu dostane nejlepší možnosti předvést svoji rychlost.
Během víkendu odvedl skvělou práci a zůstal soustředěn, i když se během závodu vyskytly problémy. Na druhé straně garáže Romain předvedl jeden z nejlepších výkonů v Grand Prix, porazil jednoho z Red Bullů na trati a získal druhé místo. Opravdu jsme po něm nemohli žádat víc.
O: Co byly nejlepší momenty roku?EC: Bylo hodně dobrých momentů. Vítězství v prvním závodu sezony bylo skvělým výsledkem, zvláště když to srovnáme s loňským rokem, kdy jsme byli častokrát blízko vítězství, ale vždy nám proklouzlo mezi prsty až do vítězství v Abú Zabí. Tento rok byla naše E21 skvělým autem a potvrzením tvrdé práce každého v Enstone. Byly jsme schopni udržovat si naši rychlost a vývoj a byli jsme také schopni se dobře adaptovat na změnu gum v polovině sezony.
Naše nedávná podia dokazují, jak fantastická skupina lidí v Enstone existuje. Být schopni postavit a vyvíjet takové auto za takových podmínek, které nejsou občas ideální, je skvělým výsledkem. Nakonec jedním z vrcholů sezony bylo, jak Romain řidičsky dospěl. Stále odvádí přesně to, co po něm chceme a je opravdu tím, se kterým musí každý na roštu počítat.
O: Jaké jsou poslední zprávy o Kimim? EC: Víme, že měl operaci a proběhlo to úspěšně, což je skvělé slyšet. Teď je v procesu zotavování se, pro který mu každý v Enstone přeje vše nejlepší.
O: Co bude s týmem dále?EC: Po Brazílii bude trochu času na oslavu našich výkonů z této sezony a poděkování každému v týmu - a to jak na trati tak i zpět v Enstone - za jejich tolik oddanou snahu v tomto roce. Pak se samozřejmě budeme plně soustředit na rok 2014. Na našem autě pro tuto kolosální změnu pravidel jsme pracovali už asi dva roky. Takže hodně z našich nedávných investic v Enstone - naše zlepšené CFD kapacity, náš 60% větrný tunel, dynamometr pro převodovky a náš simulátor - to vše bylo zlepšeno s tím, že postavit auto pro rok 2014 bude obrovskou výzvou. Doufáme, že v průběhu nové sezony budeme schopni bojovat opět na špici.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.