Provozní ředitel Lotusu Alan Permane hovoří o vyhlídkách Lotusu v nadcházející Velké ceně Maďarska, kam přivezou také několik nových dílů, které si minulý týden vyzkoušeli v Silverstone.
Když jste už prošli všechna data a simulace, měli jste na vítězství v Nürburgringu?Alan Permane: Když jsme se vrátili k tomu závodu a v rámci naší softwaru pro analýzu strategie prošli všechny možné scénáře, jak to děláme každý víkend, tak pevně věříme, že jak Kimi, tak i Romain by měli mnohem vyšší šanci na dostižení a předjetí Sebastiana [Vettela], nebýt výjezdu safety caru 36 kol před koncem.
Mnohem více bychom věřili myšlence jet s Kimim na dvě zastávky, prodloužit mu druhý stint v závodě spíše než být safety carem donuceni k brzké zastávce. Hodně se hovořilo o tom, zda jsme neměli nechat Kimiho venku v posledním stintu, z našich simulací je však zcela zřejmé, že by Si ho Seb celkem snadno podal, pokud by degradace pneumatik pokračovala stejným tempem.
Zatímco nemáme pochyb o tom, co by se stalo, kdyby se degradace koncem závodu zhoršovala, což byl rozhodně případ u několika jiných jezdců, kteří se rozhodli pro tuto strategii a byli v pozdějších fázích snadno předjeti, což by se zřejmě přihodilo Kimimu.
Následně by se propadl na čtvrté místo za Fernanda [Alonsa], spíše než aby si pohodlně dojel pro druhé místo s možností bojovat o vítězství. Když to vše vezmeme potaz, jsme se hodně jisti tím, že jsme se rozhodli správně.
Viděli jsme, že pro Maďarsko došlo ke změně v přidělení pneumatik. Jaký máš na to názor?AP: Jak už jsem dříve řekl, věříme, že původně oznámená alokace - středně-tvrdá a tvrdá směs - by byla velmi konzervativní volbou pro Budapešť. Samozřejmě je situace stále trochu odlišná, protože poprvé v sezóně bude v závodě použita kombinace letošních směsí a loňských konstrukcí.
Na Hungaroringu se bude poprvé závodit na nových trvanlivějších specifikacích pneumatik(foto: Lotus F1 Team)
To vnáší neznámý prvek do rovnice tohoto letošního vozu, protože pneumatiky mají mírně odlišný tvar a budou jinak reagovat na změny v odklonu, sbíhavosti atd. Měli jsme možnost jejich chování lépe poznat během testu mladých jezdců, takže v tomto ohledu obavy nemáme.
Navíc lze na tuto novou konfiguraci docela snadno uplatnit naše poznání o těchto konstrukcích ze sezóny 2012, což nám poskytuje dobrý základ při zvažování světlé výšky, odklonu a citlivosti na sbíhavost.
Jaká vylepšení máte pro Budapešť?AP: Během 3 dní testů v Silverstone jsme měli velmi nabitý plán - i kdybychom měli k dispozici nakolik dní a sad pneumatik navíc, stále bychom měli plno práce na vývoji. Před Maďarskem a další části sezóny nám to skutečně poskytlo spoustu věcí ke zvážení. Některé vývojové díly přivezeme na tento další závod - počkejte si na páteční dopoledne, až vyjedeme s vozy na dráhu.
V Hungaroringu se obvykle hodně hovoří o vývoji dráhy. Jak to vidíš?AP: Tento okruh se moc nepoužívá a může být hodně suchý a zaprášený, takže se obecně po celý víkend neustále zlepšuje. Ne jako v Monaku, ale dostatečně na to, abychom to brali v úvahu obzvlášť během příprav na kvalifikaci.
Viděli jsme, jak vyvíjející se dráha nachytala Nica Rosberga během kvalifikace na Nürburgringu - na okruhu, který je používaný mnohem častěji. Budeme si na to proto dávat v sobotu odpoledne pozor.
Lotus doufá, že v kvalifikaci bude stát hned za Mercedesy a že si s nimi v závodě poradí - o Red Bullu ani zmínka (foto: Lotus F1 Team)
Pokud jde o kvalifikaci - jak je důležitá dobrá pozice na roštu v Budapešti?AP: Kvalifikace je klíčová. Jde o trať, kde je příležitostí k předjetí málo a jsou daleko od sebe, což předjíždění velmi stěžuje i při celkem slušném rozdílu v rychlosti. Budeme se proto co nejvíce snažit, abychom se kvalifikovali výše, než doposud.
Mercedes prokazuje, že jsou v poli třídou, pokud jde o rychlost na jedno kolo, takže to bude velmi těžké se kvalifikovat před nimi. Budeme se ale snažit jim být v poli velmi blízko, abychom našim jezdcům poskytli tu nejlepší šanci na jejich překonání v závodě.
V minulosti jsme viděli, že se v neděli trápí s degradací pneumatik, což by mohlo hrát v náš prospěch - obzvlášť za horkých podmínek, jaké v Maďarsku často vídáváme. Měkká a středně-tvrdá směs by nám také měly potenciálně poskytnout více prostoru v oblasti strategií.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.