Lotus připravuje pro test mladíků příští týden spoustu novinek, který chce vyzkoušet na voze E21. Ředitel provozu Alan Permane také vysvětluje strategii, kterou zvolili pro Kimiho Räikkönena v průběhu Velké ceny Německa, kde dojel těsně druhý za Sebastianem Vettelem.
Jak bys shrnul Velkou cenu Německa ze svého pohledu?AP: Jsme moc rádi, že jsme se po několika deprimujících závodech dostali znovu na pódium. Obě auta jezdila od startu do cíle bezchybně a dlouhou dobu to vypadalo, že bychom si to mohli rozdat se Sebastianem [Vettelem], nakonec se nám to ale nepovedlo.
Vítězství nám sice uniklo, ale oba jezdci získali trofeje a také získali více bodů než naši soupeři v šampionátu konstruktérů, což znamená, že nemůžeme být zklamáni.
Nemohli jste udělat více pro to, aby Kimi získal o tu poslední příčku navíc?AP: Ke škodě došlo, když byl Kimi zdržen Lewisem [Hamiltonem] po své první zastávce, ke konci závodu se však díky drobné pomoci safety caru vrátil do boje a skončil velmi těsně druhý.
Zvažovali jsme, že jej necháme na dvouzastávkové strategii, což by ale znamenalo odjet neuvěřitelně dlouhý poslední stint a hlavně to představovalo velké riziko, protože jsme pozorovali pokles výkonnosti pneumatik.
Cesta, kterou jsme zvolili, zaručovala druhé místo s možností pozdějšího útoku na vítězství, zatímco alternativa sice potenciálně nabízela vítězství, ale velmi pravděpodobně by skončila odpadnutím pneumatik a Kimi by se propadl za Fernanda [Alonsa].
Abych byl upřímný, čekali jsme o něco lepší výkonnost poslední sady měkkých pneumatik, těsně se však ke konci držel Sebastiana, takže si myslím, že jsme se rozhodli správně.
Romain si vysloužil bouřlivá hodnocení své výkonnosti. Jak bys ohodnotil jeho jízdu?AP: Romain prožil velmi silný víkend. Odvedl fantastickou práci při zvládání svých měkkých pneumatik v prvním stintu, což mu umožnil hodně získat a bojovat se Sebastianem až do závěrečné fáze.
Se druhým a třetím místem z posledního závodu jsou u Lotusu spokojeni (foto: Lotus F1 Team)
V tomto ohledu jsme u něj pozorovali slibné příznaky už v pátek, což bylo vzhledem k vyšším teplotám a dalším jasným rysům závodního scénáře velmi působivé. Od svého pódia v Bahrajnu měl trochu smůly, takže to je ještě více uspokojující vidět jej zpět na čele.
Příští závod se jede za několik týdnů, jak tento výsledek ovlivní tým?AP: Takový výsledek je velkým morálním povzbuzením pro všechny, ne jen pro závodní týmy, ale i pro ty v továrně, kteří tak tvrdě pracují, ale moc často se sem nedostanou, aby viděli výsledek na dráze.
Nyní se připravujeme na test v Silverstone, kde budeme mít spoustu zajímavých nových dílů k vyhodnocení, takže před Maďarskem moc neodpočineme. Letní přestávku ale budeme chtít zahájit po dalším dobrém výsledku, aby si všichni mohli spokojeně odpočinout.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.