Lotus připravuje pro test mladíků příští týden spoustu novinek, který chce vyzkoušet na voze E21. Ředitel provozu Alan Permane také vysvětluje strategii, kterou zvolili pro Kimiho Räikkönena v průběhu Velké ceny Německa, kde dojel těsně druhý za Sebastianem Vettelem.
Jak bys shrnul Velkou cenu Německa ze svého pohledu?AP: Jsme moc rádi, že jsme se po několika deprimujících závodech dostali znovu na pódium. Obě auta jezdila od startu do cíle bezchybně a dlouhou dobu to vypadalo, že bychom si to mohli rozdat se Sebastianem [Vettelem], nakonec se nám to ale nepovedlo.
Vítězství nám sice uniklo, ale oba jezdci získali trofeje a také získali více bodů než naši soupeři v šampionátu konstruktérů, což znamená, že nemůžeme být zklamáni.
Nemohli jste udělat více pro to, aby Kimi získal o tu poslední příčku navíc?AP: Ke škodě došlo, když byl Kimi zdržen Lewisem [Hamiltonem] po své první zastávce, ke konci závodu se však díky drobné pomoci safety caru vrátil do boje a skončil velmi těsně druhý.
Zvažovali jsme, že jej necháme na dvouzastávkové strategii, což by ale znamenalo odjet neuvěřitelně dlouhý poslední stint a hlavně to představovalo velké riziko, protože jsme pozorovali pokles výkonnosti pneumatik.
Cesta, kterou jsme zvolili, zaručovala druhé místo s možností pozdějšího útoku na vítězství, zatímco alternativa sice potenciálně nabízela vítězství, ale velmi pravděpodobně by skončila odpadnutím pneumatik a Kimi by se propadl za Fernanda [Alonsa].
Abych byl upřímný, čekali jsme o něco lepší výkonnost poslední sady měkkých pneumatik, těsně se však ke konci držel Sebastiana, takže si myslím, že jsme se rozhodli správně.
Romain si vysloužil bouřlivá hodnocení své výkonnosti. Jak bys ohodnotil jeho jízdu?AP: Romain prožil velmi silný víkend. Odvedl fantastickou práci při zvládání svých měkkých pneumatik v prvním stintu, což mu umožnil hodně získat a bojovat se Sebastianem až do závěrečné fáze.
Se druhým a třetím místem z posledního závodu jsou u Lotusu spokojeni (foto: Lotus F1 Team)
V tomto ohledu jsme u něj pozorovali slibné příznaky už v pátek, což bylo vzhledem k vyšším teplotám a dalším jasným rysům závodního scénáře velmi působivé. Od svého pódia v Bahrajnu měl trochu smůly, takže to je ještě více uspokojující vidět jej zpět na čele.
Příští závod se jede za několik týdnů, jak tento výsledek ovlivní tým?AP: Takový výsledek je velkým morálním povzbuzením pro všechny, ne jen pro závodní týmy, ale i pro ty v továrně, kteří tak tvrdě pracují, ale moc často se sem nedostanou, aby viděli výsledek na dráze.
Nyní se připravujeme na test v Silverstone, kde budeme mít spoustu zajímavých nových dílů k vyhodnocení, takže před Maďarskem moc neodpočineme. Letní přestávku ale budeme chtít zahájit po dalším dobrém výsledku, aby si všichni mohli spokojeně odpočinout.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.