Lotus připravuje pro test mladíků příští týden spoustu novinek, který chce vyzkoušet na voze E21. Ředitel provozu Alan Permane také vysvětluje strategii, kterou zvolili pro Kimiho Räikkönena v průběhu Velké ceny Německa, kde dojel těsně druhý za Sebastianem Vettelem.
Jak bys shrnul Velkou cenu Německa ze svého pohledu?AP: Jsme moc rádi, že jsme se po několika deprimujících závodech dostali znovu na pódium. Obě auta jezdila od startu do cíle bezchybně a dlouhou dobu to vypadalo, že bychom si to mohli rozdat se Sebastianem [Vettelem], nakonec se nám to ale nepovedlo.
Vítězství nám sice uniklo, ale oba jezdci získali trofeje a také získali více bodů než naši soupeři v šampionátu konstruktérů, což znamená, že nemůžeme být zklamáni.
Nemohli jste udělat více pro to, aby Kimi získal o tu poslední příčku navíc?AP: Ke škodě došlo, když byl Kimi zdržen Lewisem [Hamiltonem] po své první zastávce, ke konci závodu se však díky drobné pomoci safety caru vrátil do boje a skončil velmi těsně druhý.
Zvažovali jsme, že jej necháme na dvouzastávkové strategii, což by ale znamenalo odjet neuvěřitelně dlouhý poslední stint a hlavně to představovalo velké riziko, protože jsme pozorovali pokles výkonnosti pneumatik.
Cesta, kterou jsme zvolili, zaručovala druhé místo s možností pozdějšího útoku na vítězství, zatímco alternativa sice potenciálně nabízela vítězství, ale velmi pravděpodobně by skončila odpadnutím pneumatik a Kimi by se propadl za Fernanda [Alonsa].
Abych byl upřímný, čekali jsme o něco lepší výkonnost poslední sady měkkých pneumatik, těsně se však ke konci držel Sebastiana, takže si myslím, že jsme se rozhodli správně.
Romain si vysloužil bouřlivá hodnocení své výkonnosti. Jak bys ohodnotil jeho jízdu?AP: Romain prožil velmi silný víkend. Odvedl fantastickou práci při zvládání svých měkkých pneumatik v prvním stintu, což mu umožnil hodně získat a bojovat se Sebastianem až do závěrečné fáze.
Se druhým a třetím místem z posledního závodu jsou u Lotusu spokojeni (foto: Lotus F1 Team)
V tomto ohledu jsme u něj pozorovali slibné příznaky už v pátek, což bylo vzhledem k vyšším teplotám a dalším jasným rysům závodního scénáře velmi působivé. Od svého pódia v Bahrajnu měl trochu smůly, takže to je ještě více uspokojující vidět jej zpět na čele.
Příští závod se jede za několik týdnů, jak tento výsledek ovlivní tým?AP: Takový výsledek je velkým morálním povzbuzením pro všechny, ne jen pro závodní týmy, ale i pro ty v továrně, kteří tak tvrdě pracují, ale moc často se sem nedostanou, aby viděli výsledek na dráze.
Nyní se připravujeme na test v Silverstone, kde budeme mít spoustu zajímavých nových dílů k vyhodnocení, takže před Maďarskem moc neodpočineme. Letní přestávku ale budeme chtít zahájit po dalším dobrém výsledku, aby si všichni mohli spokojeně odpočinout.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.