S šéfem Lotusu Ericem Boullierem o závodě v Bahrajnu a očekáváních před Barcelonou, o výkonnosti obou závodních pilotů i schopnosti udržet tempo vývoje monopostu E21 po celou sezónu.
Tým je v současné době v obou šampionátech na druhé pozici. V čem spočívá tajemství toho, abyste si ji udrželi?Eric Boullier: Tajemství? Dobrá strategie, dobré auto a dva dobří pilot! Získání jednoho výsledku je jedna věc, ale udržení si rychlosti je mnohem větší výzvou a já jsem potěšen tím, že v tomto ohledu zatím letos odvádíme skvělou práci.
Jde o tak jemně vyváženou a soutěživou sezónu. Když se podíváme na náš poslední závod v Bahrajnu, tak to v sobotu vypadalo, jako bychom ztratili svou výhodu, když jsme se kvalifikovali za očekáváním. Naštěstí jsme vždy věřili naší závodní rychlosti, což se prokázalo jako oprávněné.
Závod v Bahrajnu byl pro tým hodně zvláštní: míváš vůbec někdy pocity déjá vu?EB: Bylo to jako v roce 2012! Mít Kimiho na druhém a Romaina na třetím místě je skvělý výsledek, ale stejně jako loni stanul na nejvyšší stupínek Sebastian [Vettel]. Letošní výsledek byl mnohem složitější, obzvlášť kvůli naší kvalifikační výkonnosti, ale v průběhu víkendu jsme ukazovali záblesky rychlosti, což se potvrdilo v závodě, kdy se to počítá.
Odjet s dvojnásobným umístěním na pódiu poté, co se před závodem zdálo být realistické šesté místo, je od všech zainteresovaných skvělý výkon. V závodním týmu panoval docela zvláštní pocit, a když jsme dorazili do Enstone, bylo to ještě intenzivnější - vidět všechny v továrně. Šlo o velmi zasloužený výsledek.
Po bídné kvalifikaci bylo pro Lotus druhé místo Räikkönena nečekanou vzpruhou(foto: Lotus F1 Team)
Kimi je v boji o titul...EB: Kimi je fantastickým jezdcem, v žádném závodě nad ním nikdy nemůžete lámat hůl. V Bahrajnu odjel výborný závod, zvládal pneumatiky a v cíli byl v pohodě druhý. V Austrálii vyhrál a uvedl, že šlo o jedno z jeho nejsnazších vítězství. Chceme zajistit, aby v budoucnu mohl odjet více snadných závodů.
Jak potěšující bylo vidět Romaina opět na pódiu?EB: Velmi. V prvních třech závodech už byl konzistentní, ale myslím, že když začal znovu bojovat na čele, tak to pro něj bude velkou úlevou po náročném úvodu. Jeho sezóna opravdu teď začíná.
Jaké tajemství stojí za zvýšením jeho rychlosti?EB: S Romainem jsme si sedli, abychom vyhodnotili, v kterých oblastech to moc nefungovalo, a tým odvedl dobrou práci při nalezení několika drobných věcí, které mu pomohly znovu získat ten pozitivní pocit z auta.
Očividně si v minulém závodě užíval každou sekundu na dráze. Povedl se mu start a předvedl nakolik velmi dobrých předjížděcích manévrů. Myslím, že se tyto příjemné pocity odrážely v jeho výkonnosti.
Výborný výsledek podtrhl třetím místem také Grosjean, jenž se konečně chytl(foto: Lotus F1 Team)
Kdy by mohlo přijít další vítězství týmu?EB: Vždy chceme vyhrát a naše letošní pódiové úspěchy nás všechny učinili ještě hladovějšími po tom, abychom ochutnávali šampaňské. Víme, že čelíme dalším stejně soutěživým týmům a že jen jeden tým a pilot mohou v každém podniku obsadit tu nejvyšší příčku. Samozřejmě by bylo fantastické zahájit vítězstvím evropskou část sezóny.
Vždy se hodně hovoří o závodech ve vývoji: věříš, že se tým může v rychlosti vylepšování vyrovnat ostatním týmům?EB: Tohle je jen další hledisko sportu. Máme pro vůz E21 silný vývojový program a věřím, že se po celý rok můžeme zlepšovat, stejně jako tomu bylo u předchozího E20.
Většina týmů hodlá nasadit poměrně velká vylepšení v prvním evropském závodě sezóny a my nebudeme výjimkou. Jsem velmi potěšený tím, jak postupuje vývoj tohoto vozu, a myslím si, že toho předvedeme ještě dost.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.