S šéfem Lotusu Ericem Boullierem o závodě v Bahrajnu a očekáváních před Barcelonou, o výkonnosti obou závodních pilotů i schopnosti udržet tempo vývoje monopostu E21 po celou sezónu.
Tým je v současné době v obou šampionátech na druhé pozici. V čem spočívá tajemství toho, abyste si ji udrželi?Eric Boullier: Tajemství? Dobrá strategie, dobré auto a dva dobří pilot! Získání jednoho výsledku je jedna věc, ale udržení si rychlosti je mnohem větší výzvou a já jsem potěšen tím, že v tomto ohledu zatím letos odvádíme skvělou práci.
Jde o tak jemně vyváženou a soutěživou sezónu. Když se podíváme na náš poslední závod v Bahrajnu, tak to v sobotu vypadalo, jako bychom ztratili svou výhodu, když jsme se kvalifikovali za očekáváním. Naštěstí jsme vždy věřili naší závodní rychlosti, což se prokázalo jako oprávněné.
Závod v Bahrajnu byl pro tým hodně zvláštní: míváš vůbec někdy pocity déjá vu?EB: Bylo to jako v roce 2012! Mít Kimiho na druhém a Romaina na třetím místě je skvělý výsledek, ale stejně jako loni stanul na nejvyšší stupínek Sebastian [Vettel]. Letošní výsledek byl mnohem složitější, obzvlášť kvůli naší kvalifikační výkonnosti, ale v průběhu víkendu jsme ukazovali záblesky rychlosti, což se potvrdilo v závodě, kdy se to počítá.
Odjet s dvojnásobným umístěním na pódiu poté, co se před závodem zdálo být realistické šesté místo, je od všech zainteresovaných skvělý výkon. V závodním týmu panoval docela zvláštní pocit, a když jsme dorazili do Enstone, bylo to ještě intenzivnější - vidět všechny v továrně. Šlo o velmi zasloužený výsledek.
Po bídné kvalifikaci bylo pro Lotus druhé místo Räikkönena nečekanou vzpruhou(foto: Lotus F1 Team)
Kimi je v boji o titul...EB: Kimi je fantastickým jezdcem, v žádném závodě nad ním nikdy nemůžete lámat hůl. V Bahrajnu odjel výborný závod, zvládal pneumatiky a v cíli byl v pohodě druhý. V Austrálii vyhrál a uvedl, že šlo o jedno z jeho nejsnazších vítězství. Chceme zajistit, aby v budoucnu mohl odjet více snadných závodů.
Jak potěšující bylo vidět Romaina opět na pódiu?EB: Velmi. V prvních třech závodech už byl konzistentní, ale myslím, že když začal znovu bojovat na čele, tak to pro něj bude velkou úlevou po náročném úvodu. Jeho sezóna opravdu teď začíná.
Jaké tajemství stojí za zvýšením jeho rychlosti?EB: S Romainem jsme si sedli, abychom vyhodnotili, v kterých oblastech to moc nefungovalo, a tým odvedl dobrou práci při nalezení několika drobných věcí, které mu pomohly znovu získat ten pozitivní pocit z auta.
Očividně si v minulém závodě užíval každou sekundu na dráze. Povedl se mu start a předvedl nakolik velmi dobrých předjížděcích manévrů. Myslím, že se tyto příjemné pocity odrážely v jeho výkonnosti.
Výborný výsledek podtrhl třetím místem také Grosjean, jenž se konečně chytl(foto: Lotus F1 Team)
Kdy by mohlo přijít další vítězství týmu?EB: Vždy chceme vyhrát a naše letošní pódiové úspěchy nás všechny učinili ještě hladovějšími po tom, abychom ochutnávali šampaňské. Víme, že čelíme dalším stejně soutěživým týmům a že jen jeden tým a pilot mohou v každém podniku obsadit tu nejvyšší příčku. Samozřejmě by bylo fantastické zahájit vítězstvím evropskou část sezóny.
Vždy se hodně hovoří o závodech ve vývoji: věříš, že se tým může v rychlosti vylepšování vyrovnat ostatním týmům?EB: Tohle je jen další hledisko sportu. Máme pro vůz E21 silný vývojový program a věřím, že se po celý rok můžeme zlepšovat, stejně jako tomu bylo u předchozího E20.
Většina týmů hodlá nasadit poměrně velká vylepšení v prvním evropském závodě sezóny a my nebudeme výjimkou. Jsem velmi potěšený tím, jak postupuje vývoj tohoto vozu, a myslím si, že toho předvedeme ještě dost.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.