Oficiální stránky Formule 1 přinášejí sérii rozhovorů s názvem "Finishing line", ve kterém piloty můžete poznat ještě blíže. Dnes odpovídal pilot Lotusu Romain Grosjean.
Sportovní osobnost, kterou nejvíce obdivuji je...Romain Grosjean: Mám jich spoustu, které obdivuji: (tenista) Roger Federer, (lyžař) Didier Cuche, (závodník rally) Sebastien Loeb a (bývalý tenista) Yannick Noah.
Nejlepší herec na světě je...RG: Jean Reno
Nejpamátnější předjížděcí manévr v mé kariéře byl...RG: Bylo to v GP2 v Barceloně v roce 2011. Předjel jsem tři auta během dvou zatáček (v zatáčkách 4 a 5). Dva vozy vnějškem a jeden vnitřkem.
Moje nejoblíbenější píseň všech dob je...RG: Mám rád písničky od Adele.
Nejlepší věc na pauze mezi sezonami je...RG: Můžete spát, jak dlouho chcete.
Kdy jsem naposledy vyletěl z kůže...RG: Jo to se někdy stává. Naposledy, to bylo asi v prosinci. Házel jsem snad vším, co jsem měl u sebe - telefon, peněženka...
Můj první domácí mazlíček byl...RG: Byl to pes, Jack Russell teriér, jmenoval se Milou.
Mým nejcennějším majetkem je...RG: Můj svatební prsten.
Nejvtipnější osobnost, kterou znám, je...RG: Hughes Trevennec z Mumm champagne.
Můj nejoblíbenější drink je...RG: Šampaňské na pódiu.
Nikdy byste mě neviděli nosit...RG: Kalhoty s květinovým vzorem.
Loni si Grosjean "pletl pedály" celkem často (foto: Lotus F1 Team)
Nejlepší výmluvou pro šéfa poté, co jste naboural vůz je...RG: Promiň, spletl jsem si pedál...
Kdy jsem naposledy něco ztratil...RG: To musím zaklepat, ale já téměř nikdy nic neztrácím.
Moje oblíbené místo na dovolenou je...RG: Mauricius.
Moje nejoblíbenější část dne je...RG: Čas večeře.
Nejpodivnější drb, který jsem si o sobě přečetl byl...RG: Že je moje žena těhotná. To bylo před dvěma lety a nebyla to tou dobou pravda. Teď těhotná je.
Nejlepší dárek, který jsem dostal od fanouška je...RG: Můj mini model vyřezaný ze dřeva a namalovaný.
Nejlepší lék na kocovinu je...RG: Čas!
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.