Mercedes na svých webových stránkách přišel se zajímavým rozhovorem s Huguesem Bretonnierem, který je strojním návrhářem Mercedesu, přečte si jej.
Předtím, než jsem začal pracovat v F1, tak jsem studoval...Hugues Bretonnier: Strojírenství ve Francii (Ecole Centrale de Lyon) a v Anglii (Cranfield University) - vždy jsem byl fascinován pohybem a to jak malými mechanismy tak i velkými - jako jsou auta nebo letadla.
Před nástupem k Mercedesu jsem pracoval pro...HB: Měl jsem hodně štěstí a k týmu jsem se připojil hned po škole, takže křivka učení byla poměrně prudká hned od začátku.
Mojí každodenní prací je...HB: Jako součást skupiny strojního designu se hlavně zaměřuji na systémy zavěšení. Asi je těžké si v televizi uvědomit rozdíly mezi auty v této oblasti, ale je toho zde hodně! Musíte brát v potaz nezbytné spojení mezi pneumatikami, které poskytují přilnavost, a šasi, které se musí poprat s aerodynamickými silami a silami setrvačnosti.
Architektura systému zavěšení se skrývá uvnitř šasi a je klíčovou oblastí vývoje, na kterém pracuji. Moje role vedoucího designéra předního zavěšení obnáší vytyčení geometrie zavěšení a sledování detailů všech komponentů. Výsledkem je, že úzce spolupracuji s mnoha odděleními, abychom dosáhli těch nejlepších výsledků a našich výkonnostních cílů. U dalších částí se během vývoje a testování musí zkontrolovat jejich chování a pevnost.
Hugues Bretonnier (foto: Mercedes AMG F1 Team)
To, co mám na práci ve Formuli 1 rád, je...HB: Je to velmi specifický průmysl, kde se vše děje hodně rychle. Přetvoření nápadu v set dílů vezme několik týdnů, zatímco v normálních byznysech by to trvalo měsíce nebo dokonce roky. Pro inženýra je to určitě atraktivní. Je hezké být součástí úspěšného projektu, ve kterém víte, že jste přispěl ke zrychlení auta. Je ještě lepší, když je usílí odměněno vítězstvím v závodě, které spojí lidi a oni tak mohou sdílet hezké momenty.
Nejlepší na práci pro Mercedes je...HB: Když jste součástí rodiny Mercedes-Benz, je zde přirozeně velká dynamika na to, být konkurenceschopným a tento soubor vzrušujících ambicí směřuje k vítězstvím v závodech a nakonec i šampionátech. Kvalita lidí a jejich vysoké standardy také přispívají k tomu, že toto místo je pro práci atraktivní a je pro vás výzvou.
Největší výzvou na mé práci je...HB: V kostce je to tlačení na zlepšení hranic celého balíku, snížení váhy nebo zvýšení výkonu a současné zajištění, že vše bude sedět a už napoprvé dobře fungovat.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.