Mercedes na svých webových stránkách přišel se zajímavým rozhovorem s Huguesem Bretonnierem, který je strojním návrhářem Mercedesu, přečte si jej.
Předtím, než jsem začal pracovat v F1, tak jsem studoval...Hugues Bretonnier: Strojírenství ve Francii (Ecole Centrale de Lyon) a v Anglii (Cranfield University) - vždy jsem byl fascinován pohybem a to jak malými mechanismy tak i velkými - jako jsou auta nebo letadla.
Před nástupem k Mercedesu jsem pracoval pro...HB: Měl jsem hodně štěstí a k týmu jsem se připojil hned po škole, takže křivka učení byla poměrně prudká hned od začátku.
Mojí každodenní prací je...HB: Jako součást skupiny strojního designu se hlavně zaměřuji na systémy zavěšení. Asi je těžké si v televizi uvědomit rozdíly mezi auty v této oblasti, ale je toho zde hodně! Musíte brát v potaz nezbytné spojení mezi pneumatikami, které poskytují přilnavost, a šasi, které se musí poprat s aerodynamickými silami a silami setrvačnosti.
Architektura systému zavěšení se skrývá uvnitř šasi a je klíčovou oblastí vývoje, na kterém pracuji. Moje role vedoucího designéra předního zavěšení obnáší vytyčení geometrie zavěšení a sledování detailů všech komponentů. Výsledkem je, že úzce spolupracuji s mnoha odděleními, abychom dosáhli těch nejlepších výsledků a našich výkonnostních cílů. U dalších částí se během vývoje a testování musí zkontrolovat jejich chování a pevnost.
Hugues Bretonnier (foto: Mercedes AMG F1 Team)
To, co mám na práci ve Formuli 1 rád, je...HB: Je to velmi specifický průmysl, kde se vše děje hodně rychle. Přetvoření nápadu v set dílů vezme několik týdnů, zatímco v normálních byznysech by to trvalo měsíce nebo dokonce roky. Pro inženýra je to určitě atraktivní. Je hezké být součástí úspěšného projektu, ve kterém víte, že jste přispěl ke zrychlení auta. Je ještě lepší, když je usílí odměněno vítězstvím v závodě, které spojí lidi a oni tak mohou sdílet hezké momenty.
Nejlepší na práci pro Mercedes je...HB: Když jste součástí rodiny Mercedes-Benz, je zde přirozeně velká dynamika na to, být konkurenceschopným a tento soubor vzrušujících ambicí směřuje k vítězstvím v závodech a nakonec i šampionátech. Kvalita lidí a jejich vysoké standardy také přispívají k tomu, že toto místo je pro práci atraktivní a je pro vás výzvou.
Největší výzvou na mé práci je...HB: V kostce je to tlačení na zlepšení hranic celého balíku, snížení váhy nebo zvýšení výkonu a současné zajištění, že vše bude sedět a už napoprvé dobře fungovat.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.