James Allison je s rychlostí vozu E21 při dlouhých jízdách velmi spokojený. Do Sepangu vezou novou konfiguraci výfuků, karosérie a nové přední křídlo. Tým by rád s oběma vozy navázal na nedělní vítězství Kimiho Räikkönena.
Musíš být potěšený tak silnou výkonností vozu E21 v Melbourne.James Allison: Byla to nádherná věc, kterou jsme zažili v Albert Parku. Takové dny vás naplňují naprostým uspokojením, kdy všechno kolem této práce stojí za to, což platí pro všechny v týmu.
Byli jsme trochu zkroušení po kvalifikaci, protože jsme věděli, že naše auto má lepší rychlost, než naznačovaly naše pozice, všechny prvky závodní výkonnosti - od Kimiho jízdy po strategii a zastávky v boxech - se však sešly a vytvořily fantastický týmový výsledek.
Byl jsi překvapený tím, jak dobře se pneumatiky držely?JA: Věřili jsme si po dlouhých jízdách, které jsme viděli v pátek, že by nám mohl a dvouzastávková strategie fungovat, ale i tak to bylo obrovské zadostiučinění pozorovat, jak časy na kolo metronomicky odsypávají bez nějakého reálného strachu, že pneumatiky tu vzdálenost nevydrží.
Přestože se blížil závěr dlouhého stintu, v posledních okamžicích jsme viděli, jak Kimi ještě vytáhl nejrychlejší kolo závodu. Nevypadalo to, že mu pneumatiky odcházejí. Netrápil se ani se ke konci nepředváděl, jezdil jen rychlostí, která pohodlně vyhovovala autu, což je obrovským povzbuzením.
Oslavy Lotusu po vítězství v Austrálii (foto: Lotus F1 Team)
Několik potíží v testech ve spojení s nepředvídatelností letošního pole ztížili odhad toho, jak na tom před Austrálii jste. Považuješ teď E21 za prověřený vůz, který se bude pohybovat vpředu?JA: Myslím, že mechanicky máme silné auto. Jak opakuji od počátku sezóny, obtíže, které jsme zažívali v garáži, byly jen obtížemi - spíše než starostmi. Jasně jsme to ukázali, když jsme s oběma vozy bez problémů dojeli do cíle.
Kimi byl plný chvály pro své auto v neděli večer a oba jezdci předvedli slušnou rychlost během různých částí víkendu, ale myslím si, že když se podíváte na komentáře Romaina po závodě, tak je z toho vidět, jak tyto věci mohou být na hraně. Není jednoduché zvolit přesně nastavení a zajistit, aby pilot a vůz harmonicky spolupracovali. Neexistuje tedy vůbec žádný prostor pro samolibou spokojenost.
Nakolik je malajská výzva odlišnou?JA: Albert Park není průměrnou F1 tratí. Má toho hodně podobného: středně-rychlé zatáčky, ale ne moc těch z rychlého a pomalého spektra. Závod také probíhal za chladnějších podmínek, než se čekalo. Když je chladno, opotřebení pneumatik je diktováno drolením.
Dokázali jsme auto přimět za těchto podmínek k fungování, ale teprve se uvidím, jestli dokážeme to stejné, když se mechanismus opotřebení posune k tradiční vysokoteplotní degradaci. Je jisté, že v Malajsii bude vysoká.
Zatím jsme neviděli ze strany E21 nic jiného než dobrou rychlost při dlouhých jízdách, ale mnohem lepší obrázek o tom, jak se věci mají, budeme mít po druhém tréninku v pátek. Jsme optimisty, ale je stále velmi brzy a přihodit se může cokoliv.
Romainovi Grosjeanovi víkend v Melbourne nevyšel podle představ (foto: Lotus F1 Team)
Dočkáme se ve druhém podniku nějakých změn na voze?JA: Máme experimentální kombinaci výfuků a karosérie, a k vyzkoušení nové přední křídlo. Ale musíme být opatrní a nenechat se rozptýlit novými díly na úkor nalezení dobrého nastavení a správného využívání pneumatik vzhledem k tomu, že jejich výkonnost bude o víkendu zřejmě hrát klíčovou roli.
Budeme mít za cíl udržet si rychlost a doufat, že o víkendu budeme moci s oběma vozy opět zopakovat Kimiho fantastickou výkonnost.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.