Šéf Lotusu Eric Boullier hodnotí dosavadní průběh testování v Barceloně, včerejší simulaci závodu, degradaci pneumatik a spolehlivost vozu E21.
Romain odjel první plnou simulaci závodu s vozem E21 odpoledne - jak vypadala z boxové zídky?Eric Boullier: Celkově jsme s dnešním pokrokem byli spokojeni. Během prvních dvou stintů se naše časy zdály být celkem podobné s ostatními špičkovými týmy a v posledním stintu jsme vypadali o něco rychleji.
Samozřejmě nevíme přesně, jaké s jakými strategiemi jezdí ostatní a nakonec jde jen o testování, ale prvotní známky jsou pozitivní. Příští týden toho napoví více, jak týmy začnou nasazovat svá vylepšení pro Melbourne. Bude to o něco více odpovídat tomu, co uvidíme v prvním závodu.
Zmínil jsi vylepšení. Připravujete jich pro příští týden hodně?EB: Ano.
V paddocku se znovu hovoří o pneumatikách. Jak hodnotíš ty letošní gumy na základě dosavadních zjištěných fakt?EB: Úrovně degradace byly tento týden docela vysoké, ale minulý rok jsme viděli, že když byly nízké teploty - podobně jako zde - může docházet k velkému drolení, když se pneumatiky nenacházejí ve svém optimálním provozním rámci. Práce, kterou jsme na nich zatím odvedli, byla užitečná, lepší pochopení toho, jak fungují, získáme až při vyšších teplotách.
Technické potíže během prvních dvou dnů zde v Barceloně nebyly vítané, dělá vám to starosti?EB: Nemáme o to velké obavy. Rozhodli jsme se vyzkoušet několik nových věcí, které žel nefungovaly tak, jak jsme doufali, ale stále ještě zbývá dostatek času pro to, abychom na nich zapracovali. Po návratu k předchozí specifikaci Romain ujel hodně kol, podobně jako ostatní dnes, takže víme, že mám v každém případně solidní záložní plán.
Lotus je v počtu ujetých kilometrů v Barceloně až desátý, s novým vozem je však spokojený(foto: Lotus F1 Team)
Z toho, co jsme dosud viděli, jak vidíš vaše šance před následující sezónou?EB: Stále je na to velmi brzy, ale zpětná vazba, kterou máme od pilotů, je zatím pozitivní. Přesto, že jsme nebyli schopni ujet tolik kol, kolik bychom rádi, byl Kimi s výkonností vozu spokojený a Romain měl dnes podobné pocity.
Nemůžeme zde stát a tvrdit, že rozhodně budeme od začátku vyhrávat závody - jak bych si samozřejmě přál, myslím si však, že máme dobrý balík. Jezdci jsou hladoví po vítězstvích a nebylo by překvapením, kdybychom bojovali na čele.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.