Šéf Lotusu Eric Boullier hodnotí dosavadní průběh testování v Barceloně, včerejší simulaci závodu, degradaci pneumatik a spolehlivost vozu E21.
Romain odjel první plnou simulaci závodu s vozem E21 odpoledne - jak vypadala z boxové zídky?Eric Boullier: Celkově jsme s dnešním pokrokem byli spokojeni. Během prvních dvou stintů se naše časy zdály být celkem podobné s ostatními špičkovými týmy a v posledním stintu jsme vypadali o něco rychleji.
Samozřejmě nevíme přesně, jaké s jakými strategiemi jezdí ostatní a nakonec jde jen o testování, ale prvotní známky jsou pozitivní. Příští týden toho napoví více, jak týmy začnou nasazovat svá vylepšení pro Melbourne. Bude to o něco více odpovídat tomu, co uvidíme v prvním závodu.
Zmínil jsi vylepšení. Připravujete jich pro příští týden hodně?EB: Ano.
V paddocku se znovu hovoří o pneumatikách. Jak hodnotíš ty letošní gumy na základě dosavadních zjištěných fakt?EB: Úrovně degradace byly tento týden docela vysoké, ale minulý rok jsme viděli, že když byly nízké teploty - podobně jako zde - může docházet k velkému drolení, když se pneumatiky nenacházejí ve svém optimálním provozním rámci. Práce, kterou jsme na nich zatím odvedli, byla užitečná, lepší pochopení toho, jak fungují, získáme až při vyšších teplotách.
Technické potíže během prvních dvou dnů zde v Barceloně nebyly vítané, dělá vám to starosti?EB: Nemáme o to velké obavy. Rozhodli jsme se vyzkoušet několik nových věcí, které žel nefungovaly tak, jak jsme doufali, ale stále ještě zbývá dostatek času pro to, abychom na nich zapracovali. Po návratu k předchozí specifikaci Romain ujel hodně kol, podobně jako ostatní dnes, takže víme, že mám v každém případně solidní záložní plán.
Lotus je v počtu ujetých kilometrů v Barceloně až desátý, s novým vozem je však spokojený(foto: Lotus F1 Team)
Z toho, co jsme dosud viděli, jak vidíš vaše šance před následující sezónou?EB: Stále je na to velmi brzy, ale zpětná vazba, kterou máme od pilotů, je zatím pozitivní. Přesto, že jsme nebyli schopni ujet tolik kol, kolik bychom rádi, byl Kimi s výkonností vozu spokojený a Romain měl dnes podobné pocity.
Nemůžeme zde stát a tvrdit, že rozhodně budeme od začátku vyhrávat závody - jak bych si samozřejmě přál, myslím si však, že máme dobrý balík. Jezdci jsou hladoví po vítězstvích a nebylo by překvapením, kdybychom bojovali na čele.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.