Šéf Lotusu Eric Boullier hodnotí dosavadní průběh testování v Barceloně, včerejší simulaci závodu, degradaci pneumatik a spolehlivost vozu E21.
Romain odjel první plnou simulaci závodu s vozem E21 odpoledne - jak vypadala z boxové zídky?Eric Boullier: Celkově jsme s dnešním pokrokem byli spokojeni. Během prvních dvou stintů se naše časy zdály být celkem podobné s ostatními špičkovými týmy a v posledním stintu jsme vypadali o něco rychleji.
Samozřejmě nevíme přesně, jaké s jakými strategiemi jezdí ostatní a nakonec jde jen o testování, ale prvotní známky jsou pozitivní. Příští týden toho napoví více, jak týmy začnou nasazovat svá vylepšení pro Melbourne. Bude to o něco více odpovídat tomu, co uvidíme v prvním závodu.
Zmínil jsi vylepšení. Připravujete jich pro příští týden hodně?EB: Ano.
V paddocku se znovu hovoří o pneumatikách. Jak hodnotíš ty letošní gumy na základě dosavadních zjištěných fakt?EB: Úrovně degradace byly tento týden docela vysoké, ale minulý rok jsme viděli, že když byly nízké teploty - podobně jako zde - může docházet k velkému drolení, když se pneumatiky nenacházejí ve svém optimálním provozním rámci. Práce, kterou jsme na nich zatím odvedli, byla užitečná, lepší pochopení toho, jak fungují, získáme až při vyšších teplotách.
Technické potíže během prvních dvou dnů zde v Barceloně nebyly vítané, dělá vám to starosti?EB: Nemáme o to velké obavy. Rozhodli jsme se vyzkoušet několik nových věcí, které žel nefungovaly tak, jak jsme doufali, ale stále ještě zbývá dostatek času pro to, abychom na nich zapracovali. Po návratu k předchozí specifikaci Romain ujel hodně kol, podobně jako ostatní dnes, takže víme, že mám v každém případně solidní záložní plán.
Lotus je v počtu ujetých kilometrů v Barceloně až desátý, s novým vozem je však spokojený(foto: Lotus F1 Team)
Z toho, co jsme dosud viděli, jak vidíš vaše šance před následující sezónou?EB: Stále je na to velmi brzy, ale zpětná vazba, kterou máme od pilotů, je zatím pozitivní. Přesto, že jsme nebyli schopni ujet tolik kol, kolik bychom rádi, byl Kimi s výkonností vozu spokojený a Romain měl dnes podobné pocity.
Nemůžeme zde stát a tvrdit, že rozhodně budeme od začátku vyhrávat závody - jak bych si samozřejmě přál, myslím si však, že máme dobrý balík. Jezdci jsou hladoví po vítězstvích a nebylo by překvapením, kdybychom bojovali na čele.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.