Oficiální stránky přinesly rozhovor s Nicem Hülkenbergem, který se v průběhu roku 2012 po roční pauze zlepšoval. Jeho forma vrcholila v Brazílii, kde proháněl McLareny a v závodě dokonce vedl. Jak na poslední velkou cenu a vůbec celou sezónu 2012 vzpomíná pilot, který přestupuje z Force Indie k Sauberu?
Nico, co je mezi tebou a závodním okruhem Interlagos? V roce 2010 jsi zde získal pole position a letos jsi vedl závod. Zdá se, že máš tento okruh opravdu rád.Nico Hülkenberg: Haha, ano, zdá se, že mezi mnou a Interlagosem je dobré spojení. Všechny závodní dráhy mají odlišný charakter - stejně jako lidé. Na některých to okamžitě klape, na jiných to bude celoživotní boj. S Interlagosem jsme si sedli (smích). Opravdu mám to místo rád. Má velmi zvláštní atmosféru a nachází se v Sao Paolu. Kvůli tomu se jedná o skutečně skvělé místo.
Když jsi v Brazílii vedl, věřil si, že bys mohl vyhrát?NH: No, věřte nebo ne, na přemýšlení o tom nebylo moc času, abych byl upřímný. Podmínky byly tak obtížné, že jste museli být super-soustředění na to, co se děje na trati, obzvlášť když jsme s Jensonem zůstali na hladkých pneumatikách, když trochu pršelo.
Bylo to velmi těžké zůstat na trati a udržovat rychlost, na snění nebyla moc příležitost. Samozřejmě jsem doufal, že vedení až do cíle udržíme, zároveň jsem však věděl, že před námi je ještě dlouhá cesta. Viděli jsme, že se toho ještě hodně přihodilo mezi koly, kdy jsem vedl, a cílovou vlajkou.
Můžeš nám přiblížit závod? Když ses dozvěděl, že jsi přišel o pódium, co se ti honilo hlavou?NH: Byl to závod velmi bohatý na různé události, takže si těžko vzpomínám na každý detail, ale to hlavní ze všeho bylo, že jsem má rychlost v ten den byla dobrá hned od startu. Když začalo pršet - což jsme všichni tak nějak věděli a očekávali, že bude pršet a poklesnou teploty - tak bylo udržování teploty v pneumatikách tou nejdůležitější a nejobtížnější věcí.
Nico Hülkenberg ve Velké ceně Brazílie 2012 dlouho vedl, krátké na něj byly McLareny, Ferrarii Red Bully (foto: Sahara Force India)
Že jsme přišli o pódium mi blesklo hlavou v několika posledních kolech po mé trestném projetí boxy. Samozřejmě jsem byl zklamaný, na druhé straně jsem byl hrdý na závod celkově a samozřejmě na můj tým - odvedli fantastickou práci.
Po roční pauze v sezóně 2011 se zdá, že ti chvíli trvalo, než se naplno rozjel, ale ke konci roku 2012 už jsi ukazoval svou skutečnou rychlost. Očekáváš, že si to tempo podržíš i v roce 2013?NH: Ano, to je cílem. Jak říkáte, již neexistuje zahřívací fáze, takže osobně doufám, že správnými výkony navážu na to, kde jsem skončil v roce 2012 - což bylo velmi slibné. Měním týmy, takže bude probíhat určité vzájemné poznávání, ale věřím, že to půjde hladce.
U Sauberu budeš tvořit dvojici s nováčkem. Jsi připravený na vedení týmu?NH: Ano, cítím se na to být připraven. Nesouvisí to s dodatečným tlakem. Je to něco, co mě pomáhá ještě více motivovat, ale abych byl upřímný, má role se moc neliší od té v letošním roce. Jednoduše se budu soustředit na svou práci dosahovat dobré výsledky.
Můžeš zhodnotit tuto sezónu s Force Indií? Řekni nám něco o tom dobrém i zlém.NH: Pro mě to byl s Force Indií skvělý rok. Odnesu si tolik dobrý vzpomínek na rok 2012. Jak jsem řekl dříve, zpočátku mi trochu trvalo, než jsem se do toho po roce 2011 bez závodění dostal, ale myslím si, že jsme - tým a já - během roku učinili skutečně dobrý pokrok: tým vylepšoval výkonnost vozu a já jsem se společně s tím také vyvíjel. Můžu tedy hovořit pouze o dobrém - o ničem špatném a ošklivém (smích)!
Se sezónou 2012 je Nico spokojený, na vůdčí roli u Sauberu se cítí být připravený(foto: Sahara Force India)
Co tě tato sezóna naučila o sobě?NH: Sezóna 2012 byla mou druhou v roli aktivního pilota, takže se bylo hodně co učit a myslím, že jsem během roku jakožto jezdec učinil pokrok, obzvlášť v kvalifikaci. Cítím, že to byla oblast, kde jsem se v průběhu roku zlepšoval.
F1 je stále velmi technickým a komplexním sportem, takže je pro mě získaná zkušenost velkým přínosem. Může to znít trochu jednoduše, ale vzdálenost - závodní vzdálenost je to, co dělá nakonec velké rozdíly.
Co budeš dělat v příštích dvou měsících, než začne v únoru zimní testování?NH: Pokusím se trochu odpočinout a začít znovu sociálně žít tím, že se sejdu a užiju si kamarády. Budu dělat normální věci, jako je návštěva kina - ještě jsem neviděl nového Jamese Bonda. Pak několikrát navštívím Hinwil, kde sídlí můj nový tým, a jakmile vstoupíme do nového roku, budu v lednu tvrdě pracovat na své fyzické kondici, než se první týden v únoru začne testovat.
A málem bych zapomněl na důležitou věc: není tohle období Santa Clause? Jak se zpívá, ví, jestli jste byli zlí nebo hodní. Já jsem hodný byl, takže tě Santo, žádám o to, abys mi přibalil konkurenceschopný vůz pro rok 2013 (smích).
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.