Šéf Lotusu Eric Boullier se v rozhovoru na oficiálních stránkách týmu rozpovídal o motivaci, složité práci na třech vozech zároveň, cílech pro letoší rok i Romainu Grosjeanovi.
Jak to v týmu vypadá před závěrečnou fází sezony?
EB: Myslím, že když se objektivně podíváme na poslední dva nebo tři závody, tak to pro nás bylo složité, ale zároveň jsme také viděli jasný krok vpřed co se výkonu týče díky novým výfukům v Koreji. Vývojáři udělali kus práce s tak významnou novinkou do závodu a fungovalo to napoprvé. A z tohoto konceptu můžeme získat víc, až budeme mít čas na něm ještě zapracovat. Myslím, že teď musíme mířit k tomu, abychom měli oba vozy v první pětce po kvalifikaci, což nám dá lepší šanci dovést domů body pro boj o třetí místo v poháru konstruktérů.
Zbývají už jen čtyři závody a výrazně se zmenšuje počet možných dostupných bodů. Jak obtížný bude cíl získat to třetí místo?
EB: Nemůžu popřít, že to bude těžké. Ale zároveň zbývají ještě čtyři závody, což znamená čtyři příležitosti získat body. Klíčem bude spolehlivost E20 a našich pilotů, musíme se ujistit, že oba vozy dojedou každý víkend se solidním ziskem bodů.
V Koreji byla na Romaina zaměřena pozornost. Jste po jeho výkonu ten víkend spokojeni a můžete za jeho problémy v poslední době udělat čáru?
EB: Je rozhodně načase udělat za tím čáru a posunout se. Ale ještě důležitější je, že je čas, aby to Romain sám hodil za sebe. I přes velký tlak zajel v Koreji dobrý a čistý závod a já pevně věřím, že nyní chápe, co má udělat, aby se podobným věcem v budoucnu vyhnul. Romainův cíl do konce sezony je jasný: stavět na tom, co předvedl v posledním závodě a pomoci získat maximum bodů.
F1 minulý rok jela v Indii poprvé. Co si myslíte o té novince v kalendáři?
EB: Indie je obrovská země s ekonomikou, která posiluje, takže je to důležitý a zajímavý trh pro sport. Je to také příjemná příležitost poznat kulturu a tradice národa, který je celkem odlišný od všech ostatních, které navštěvujeme.
Tým je v současné chvíli v neobvyklé pozici - pracuje na třech vozech zároveň. Co je v této souvislosti hlavní výzvou?
EB: Pochopitelně naše zdroje nejsou nevyčerpatelné a proto je nejdůležitější výzvou jejich správné rozdělení. Každý extra krok, který uděláte v jednom projektu znamená oslabení těch ostatních. Cílem tedy je ujistit se, že nezničíme naše šance v posledních čtyřech závodech, ale zároveň být silný v příštím roce i v roce 2014. Tohle bude v následujících týdnech a měsících hodně probíráno, protože věci se mohou hodně rychle změnit. Zatím však management odvedl dobrou práci a udržel věci pod kontrolou.
Konec této dlouhé sezony se blíží. Jak obtížné je udržet zaměstnance motivované?
EB: Tohle je napínavý čas sezony pro každého, a se šesti závody v devíti týdnech, tým musí dokončit a naplnit auta veškerým zařízním mezi závody, což vyžaduje hodně práce. Naštěstí mohu upřímně říct, že motivace našeho týmu nebyla nikdy problém. Lidi, které máme v Enstone jsou naprostí profesionálové a jsou také silně oddaní tomu, co všichni děláme s láskou - a to je závodění!
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.