Šéf Lotusu Eric Boullier se v rozhovoru na oficiálních stránkách týmu rozpovídal o motivaci, složité práci na třech vozech zároveň, cílech pro letoší rok i Romainu Grosjeanovi.
Jak to v týmu vypadá před závěrečnou fází sezony?
EB: Myslím, že když se objektivně podíváme na poslední dva nebo tři závody, tak to pro nás bylo složité, ale zároveň jsme také viděli jasný krok vpřed co se výkonu týče díky novým výfukům v Koreji. Vývojáři udělali kus práce s tak významnou novinkou do závodu a fungovalo to napoprvé. A z tohoto konceptu můžeme získat víc, až budeme mít čas na něm ještě zapracovat. Myslím, že teď musíme mířit k tomu, abychom měli oba vozy v první pětce po kvalifikaci, což nám dá lepší šanci dovést domů body pro boj o třetí místo v poháru konstruktérů.
Zbývají už jen čtyři závody a výrazně se zmenšuje počet možných dostupných bodů. Jak obtížný bude cíl získat to třetí místo?
EB: Nemůžu popřít, že to bude těžké. Ale zároveň zbývají ještě čtyři závody, což znamená čtyři příležitosti získat body. Klíčem bude spolehlivost E20 a našich pilotů, musíme se ujistit, že oba vozy dojedou každý víkend se solidním ziskem bodů.
V Koreji byla na Romaina zaměřena pozornost. Jste po jeho výkonu ten víkend spokojeni a můžete za jeho problémy v poslední době udělat čáru?
EB: Je rozhodně načase udělat za tím čáru a posunout se. Ale ještě důležitější je, že je čas, aby to Romain sám hodil za sebe. I přes velký tlak zajel v Koreji dobrý a čistý závod a já pevně věřím, že nyní chápe, co má udělat, aby se podobným věcem v budoucnu vyhnul. Romainův cíl do konce sezony je jasný: stavět na tom, co předvedl v posledním závodě a pomoci získat maximum bodů.
F1 minulý rok jela v Indii poprvé. Co si myslíte o té novince v kalendáři?
EB: Indie je obrovská země s ekonomikou, která posiluje, takže je to důležitý a zajímavý trh pro sport. Je to také příjemná příležitost poznat kulturu a tradice národa, který je celkem odlišný od všech ostatních, které navštěvujeme.
Tým je v současné chvíli v neobvyklé pozici - pracuje na třech vozech zároveň. Co je v této souvislosti hlavní výzvou?
EB: Pochopitelně naše zdroje nejsou nevyčerpatelné a proto je nejdůležitější výzvou jejich správné rozdělení. Každý extra krok, který uděláte v jednom projektu znamená oslabení těch ostatních. Cílem tedy je ujistit se, že nezničíme naše šance v posledních čtyřech závodech, ale zároveň být silný v příštím roce i v roce 2014. Tohle bude v následujících týdnech a měsících hodně probíráno, protože věci se mohou hodně rychle změnit. Zatím však management odvedl dobrou práci a udržel věci pod kontrolou.
Konec této dlouhé sezony se blíží. Jak obtížné je udržet zaměstnance motivované?
EB: Tohle je napínavý čas sezony pro každého, a se šesti závody v devíti týdnech, tým musí dokončit a naplnit auta veškerým zařízním mezi závody, což vyžaduje hodně práce. Naštěstí mohu upřímně říct, že motivace našeho týmu nebyla nikdy problém. Lidi, které máme v Enstone jsou naprostí profesionálové a jsou také silně oddaní tomu, co všichni děláme s láskou - a to je závodění!
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.