Lotus na svých oficiálních webových stránkách poskytl rozhovor s Ericem Boullierem o penalizaci Romaina Grosjeana, výkonu Kimiho Räikkönena, šanci Jéromeho D´Ambrosia, následujícím víkendu v Monze i zbývajících závodech.
Q: Eriku, jak se cítíte po tak těžkém víkendu v Belgii?EB: Je to skoro jako kocovina. Prostě se vzbudíte s bolestí hlavy a snažíte si vzpomenout, co se stalo předchozí den a pomalu si uvědomujete, že to nebyla noční můra. Romain byl opravdu vyloučen z následujícího závodu, čemuž se těžko věří. Nemůžeme s tím ale nic udělat.
Akceptovali jsme rozhodnutí komisařů, neodvolali jsme se a Romain se všem pilotům zapleteným do toho incidentu omluvil. Teď se musíme posunout vpřed. A taky - tahle penalizace nějak zastínila Kimiho šesté pódium v sezoně. Je teď jen bod za třetím jezdcem v tabulce šampionátu a to v roce, kdy jsme svědky jeho návratu. Je to působivé.
Q: Zúčastní se Romain velké ceny i když nebude závodit?EB: Samozřejmě, je to člen týmu.
Q: Po boku Kimiho bude startovat Jérome D´Ambrosio. Byla to jasná volba?EB: Ano. Je to náš třetí pilot a je schopný ihned se zapojit. Proto jsme si ho minulou zimu vybrali. Abych řekl pravdu, Jérome měl za normálních okolností jet v několika prvních pátečních trénincích. Přesto, když jsme vzali v úvahu naše výkony od Melbourne a technický vývoj, dávalo větší smysl nechat to v rukou našich závodních pilotů po celý víkend. Nemůžu říct, že bych byl z Romainovi penalizace šťastný, ale Jérome si tuto příležitost zaslouží. Je to jeho šance se ukázat.
Q: Proč jste to neoznámili už v neděli?EB: Chtěl jsem to nejprve říct všem v týmu v Enstone, v pondělí ráno.
Q: Jaká byla Jéromeho reakce, když se tu zprávu dověděl?EB: Je to závodník. Závodění je jeho vášní, takže na jednu stranu byl za tuto možnost rád. Na druhou stranu je zde hodně očekávání - auto, které bude řídit, je schopné bojovat o pódium a on nestráví na trati moc času, aby se mohl připravit. Je to výzva, ale jsem si jistý, že pan D´Ambrosio pár lidí překvapí. Jedna věc je jistá, je to napůl Ital a myslím, že vím, koho budou diváci podporovat, kromě Fernanda!
Q: Jakou mu dáte radu?EB: Řeknu mu, aby to během víkendu vzal postupně. Nejhorší věc by byla, aby se snažil vyrovnat Kimimu už od prvních tréninků. Jérome bude dělat své úkoly od pátku do soboty s inženýry, které zná a podle připraveného programu. Nebojím se. Zná naše postupy, filosofii při nastavování vozu a také zná Monzu jako své boty. Nebude to pro nás snadný víkend, ale moc se nebojím.
Q: E20 nevypadal ve Spa tak konkurenceschopně jako tomu bylo v Budapešti. Neobáváte se toho do zbytku sezony?EB: Nemyslím si. Spa je velmi specifický okruh a žádná ze zbylých tratí nemá stejnou charakteristiku. Také jsme měli jen hodinu na nastavení vozu, a i když ta situace byla stejná pro všechny, kdybychom na trati strávili více času, mohli jsme být rychlejší. A konečně - máme stále připraveno pár zajímavých novinek. Touhle dobou se už většinou tým zaměřuje jen na vývoj nového vozu. Letos tomu tak není, protože vyvíjíme E20 až do posledního závodu. A to neovlivní design E21.
Q: Zpátky ke Kimimu. Jaké jsou jeho šance bojovat o titul? EB: Víme, že nemáme nejrychlejší auto, ale zřejmě jedno z nejkonzistentnějších. Máme už devět pódií. Kimi je 33 bodů za současným vedoucím a víme, že sezona je stále plně otevřena. Zbývá osm závodů a my se budeme snažit co nejvíc, dokud budeme mít šanci. Kimi v té situaci už byl a všichni víme, že to umí zvládnout, pokud mu dáte správné auto. Ten tlak je tedy na nás.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.