Lotus na svých oficiálních webových stránkách poskytl rozhovor s Ericem Boullierem o penalizaci Romaina Grosjeana, výkonu Kimiho Räikkönena, šanci Jéromeho D´Ambrosia, následujícím víkendu v Monze i zbývajících závodech.
Q: Eriku, jak se cítíte po tak těžkém víkendu v Belgii?EB: Je to skoro jako kocovina. Prostě se vzbudíte s bolestí hlavy a snažíte si vzpomenout, co se stalo předchozí den a pomalu si uvědomujete, že to nebyla noční můra. Romain byl opravdu vyloučen z následujícího závodu, čemuž se těžko věří. Nemůžeme s tím ale nic udělat.
Akceptovali jsme rozhodnutí komisařů, neodvolali jsme se a Romain se všem pilotům zapleteným do toho incidentu omluvil. Teď se musíme posunout vpřed. A taky - tahle penalizace nějak zastínila Kimiho šesté pódium v sezoně. Je teď jen bod za třetím jezdcem v tabulce šampionátu a to v roce, kdy jsme svědky jeho návratu. Je to působivé.
Q: Zúčastní se Romain velké ceny i když nebude závodit?EB: Samozřejmě, je to člen týmu.
Q: Po boku Kimiho bude startovat Jérome D´Ambrosio. Byla to jasná volba?EB: Ano. Je to náš třetí pilot a je schopný ihned se zapojit. Proto jsme si ho minulou zimu vybrali. Abych řekl pravdu, Jérome měl za normálních okolností jet v několika prvních pátečních trénincích. Přesto, když jsme vzali v úvahu naše výkony od Melbourne a technický vývoj, dávalo větší smysl nechat to v rukou našich závodních pilotů po celý víkend. Nemůžu říct, že bych byl z Romainovi penalizace šťastný, ale Jérome si tuto příležitost zaslouží. Je to jeho šance se ukázat.
Q: Proč jste to neoznámili už v neděli?EB: Chtěl jsem to nejprve říct všem v týmu v Enstone, v pondělí ráno.
Q: Jaká byla Jéromeho reakce, když se tu zprávu dověděl?EB: Je to závodník. Závodění je jeho vášní, takže na jednu stranu byl za tuto možnost rád. Na druhou stranu je zde hodně očekávání - auto, které bude řídit, je schopné bojovat o pódium a on nestráví na trati moc času, aby se mohl připravit. Je to výzva, ale jsem si jistý, že pan D´Ambrosio pár lidí překvapí. Jedna věc je jistá, je to napůl Ital a myslím, že vím, koho budou diváci podporovat, kromě Fernanda!
Q: Jakou mu dáte radu?EB: Řeknu mu, aby to během víkendu vzal postupně. Nejhorší věc by byla, aby se snažil vyrovnat Kimimu už od prvních tréninků. Jérome bude dělat své úkoly od pátku do soboty s inženýry, které zná a podle připraveného programu. Nebojím se. Zná naše postupy, filosofii při nastavování vozu a také zná Monzu jako své boty. Nebude to pro nás snadný víkend, ale moc se nebojím.
Q: E20 nevypadal ve Spa tak konkurenceschopně jako tomu bylo v Budapešti. Neobáváte se toho do zbytku sezony?EB: Nemyslím si. Spa je velmi specifický okruh a žádná ze zbylých tratí nemá stejnou charakteristiku. Také jsme měli jen hodinu na nastavení vozu, a i když ta situace byla stejná pro všechny, kdybychom na trati strávili více času, mohli jsme být rychlejší. A konečně - máme stále připraveno pár zajímavých novinek. Touhle dobou se už většinou tým zaměřuje jen na vývoj nového vozu. Letos tomu tak není, protože vyvíjíme E20 až do posledního závodu. A to neovlivní design E21.
Q: Zpátky ke Kimimu. Jaké jsou jeho šance bojovat o titul? EB: Víme, že nemáme nejrychlejší auto, ale zřejmě jedno z nejkonzistentnějších. Máme už devět pódií. Kimi je 33 bodů za současným vedoucím a víme, že sezona je stále plně otevřena. Zbývá osm závodů a my se budeme snažit co nejvíc, dokud budeme mít šanci. Kimi v té situaci už byl a všichni víme, že to umí zvládnout, pokud mu dáte správné auto. Ten tlak je tedy na nás.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.