Lotus na svých oficiálních webových stránkách poskytl rozhovor s Ericem Boullierem o penalizaci Romaina Grosjeana, výkonu Kimiho Räikkönena, šanci Jéromeho D´Ambrosia, následujícím víkendu v Monze i zbývajících závodech.
Q: Eriku, jak se cítíte po tak těžkém víkendu v Belgii?EB: Je to skoro jako kocovina. Prostě se vzbudíte s bolestí hlavy a snažíte si vzpomenout, co se stalo předchozí den a pomalu si uvědomujete, že to nebyla noční můra. Romain byl opravdu vyloučen z následujícího závodu, čemuž se těžko věří. Nemůžeme s tím ale nic udělat.
Akceptovali jsme rozhodnutí komisařů, neodvolali jsme se a Romain se všem pilotům zapleteným do toho incidentu omluvil. Teď se musíme posunout vpřed. A taky - tahle penalizace nějak zastínila Kimiho šesté pódium v sezoně. Je teď jen bod za třetím jezdcem v tabulce šampionátu a to v roce, kdy jsme svědky jeho návratu. Je to působivé.
Q: Zúčastní se Romain velké ceny i když nebude závodit?EB: Samozřejmě, je to člen týmu.
Q: Po boku Kimiho bude startovat Jérome D´Ambrosio. Byla to jasná volba?EB: Ano. Je to náš třetí pilot a je schopný ihned se zapojit. Proto jsme si ho minulou zimu vybrali. Abych řekl pravdu, Jérome měl za normálních okolností jet v několika prvních pátečních trénincích. Přesto, když jsme vzali v úvahu naše výkony od Melbourne a technický vývoj, dávalo větší smysl nechat to v rukou našich závodních pilotů po celý víkend. Nemůžu říct, že bych byl z Romainovi penalizace šťastný, ale Jérome si tuto příležitost zaslouží. Je to jeho šance se ukázat.
Q: Proč jste to neoznámili už v neděli?EB: Chtěl jsem to nejprve říct všem v týmu v Enstone, v pondělí ráno.
Q: Jaká byla Jéromeho reakce, když se tu zprávu dověděl?EB: Je to závodník. Závodění je jeho vášní, takže na jednu stranu byl za tuto možnost rád. Na druhou stranu je zde hodně očekávání - auto, které bude řídit, je schopné bojovat o pódium a on nestráví na trati moc času, aby se mohl připravit. Je to výzva, ale jsem si jistý, že pan D´Ambrosio pár lidí překvapí. Jedna věc je jistá, je to napůl Ital a myslím, že vím, koho budou diváci podporovat, kromě Fernanda!
Q: Jakou mu dáte radu?EB: Řeknu mu, aby to během víkendu vzal postupně. Nejhorší věc by byla, aby se snažil vyrovnat Kimimu už od prvních tréninků. Jérome bude dělat své úkoly od pátku do soboty s inženýry, které zná a podle připraveného programu. Nebojím se. Zná naše postupy, filosofii při nastavování vozu a také zná Monzu jako své boty. Nebude to pro nás snadný víkend, ale moc se nebojím.
Q: E20 nevypadal ve Spa tak konkurenceschopně jako tomu bylo v Budapešti. Neobáváte se toho do zbytku sezony?EB: Nemyslím si. Spa je velmi specifický okruh a žádná ze zbylých tratí nemá stejnou charakteristiku. Také jsme měli jen hodinu na nastavení vozu, a i když ta situace byla stejná pro všechny, kdybychom na trati strávili více času, mohli jsme být rychlejší. A konečně - máme stále připraveno pár zajímavých novinek. Touhle dobou se už většinou tým zaměřuje jen na vývoj nového vozu. Letos tomu tak není, protože vyvíjíme E20 až do posledního závodu. A to neovlivní design E21.
Q: Zpátky ke Kimimu. Jaké jsou jeho šance bojovat o titul? EB: Víme, že nemáme nejrychlejší auto, ale zřejmě jedno z nejkonzistentnějších. Máme už devět pódií. Kimi je 33 bodů za současným vedoucím a víme, že sezona je stále plně otevřena. Zbývá osm závodů a my se budeme snažit co nejvíc, dokud budeme mít šanci. Kimi v té situaci už byl a všichni víme, že to umí zvládnout, pokud mu dáte správné auto. Ten tlak je tedy na nás.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.