Krátký rozhovor s Brunem Sennou nastínil současné rozpoložení brazilského závodníka. Sezóna mu velmi rychle utíká, pořád se trápí v kvalifikaci a od nadcházejících závodů očekává zlepšení výsledků, neboť tratě velmi dobře zná.
Jsme v polovině sezóny, jak rychle ti uplynula?Rychleji než bych chtěl. Někdy se podívám zpět a říkám si, kéž by nás čekal teprve pátý závod. Ale tak to chodí, sport utíká velmi rychle. Těším se na dalších devět závodů.
Jak hodnotíš své dosavadní výkony?Bodoval jsem v šesti z jedenácti závodů. Mohl jsem jich získat ještě víc, ale musím se soustředit na to, co je třeba zlepšit a pracovat na tom. Vždy se máte co učit.
Je kvalifikace hlavní oblastí, ve které se chceš zlepšit?Ano, o tom to je. V kvalifikacích se trápíme, ovšem někdy na ni máme smůlu. V minulosti se mi v kvalifikacích dařilo a v závodech to bylo horší. Letos je to naopak, mám silné závody, ale ztrácím se na kvalifikacích.
Pracuješ v kvalifikaci s pneumatikami jinak než obvykle?Pneumatiky jsou velmi specifickém v ohledu, kolik energie do ní můžete vložit. Někdy tvrdě tlačíte, ale potom na to doplatíte – nemůžete jet rychleji a zničíte je. Zkušenosti z loňského roku vám velmi pomohou.
Těšíš se na druhou polovinu roku? Pojedou se podniky, na kterých si již s Renaultem závodil.Ano, budu mít lepší rozhled, budu vědět co dělat a co ne. V Belgii budu vědět kde tlačit a kde ne. To stejné na Monze i v Singapuru.
Někteří jezdci tvrdí, že s takovými pneumatikami se musíš snažit jet co nejkratší stopu – činíš tak?Ano, musíte mít v zatáčce co nejkratší stopu. Minimální rychlost s Brigestone a Pirelli je v pomalých a středně pomalých zatáčkách stejná. Ale Pirelli jsou pomalejší než Bridgestone, pokud zkombinuji zatáčení s trakcí nebo zatáčení s brzdění.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.