Krátký rozhovor s Brunem Sennou nastínil současné rozpoložení brazilského závodníka. Sezóna mu velmi rychle utíká, pořád se trápí v kvalifikaci a od nadcházejících závodů očekává zlepšení výsledků, neboť tratě velmi dobře zná.
Jsme v polovině sezóny, jak rychle ti uplynula?Rychleji než bych chtěl. Někdy se podívám zpět a říkám si, kéž by nás čekal teprve pátý závod. Ale tak to chodí, sport utíká velmi rychle. Těším se na dalších devět závodů.
Jak hodnotíš své dosavadní výkony?Bodoval jsem v šesti z jedenácti závodů. Mohl jsem jich získat ještě víc, ale musím se soustředit na to, co je třeba zlepšit a pracovat na tom. Vždy se máte co učit.
Je kvalifikace hlavní oblastí, ve které se chceš zlepšit?Ano, o tom to je. V kvalifikacích se trápíme, ovšem někdy na ni máme smůlu. V minulosti se mi v kvalifikacích dařilo a v závodech to bylo horší. Letos je to naopak, mám silné závody, ale ztrácím se na kvalifikacích.
Pracuješ v kvalifikaci s pneumatikami jinak než obvykle?Pneumatiky jsou velmi specifickém v ohledu, kolik energie do ní můžete vložit. Někdy tvrdě tlačíte, ale potom na to doplatíte – nemůžete jet rychleji a zničíte je. Zkušenosti z loňského roku vám velmi pomohou.
Těšíš se na druhou polovinu roku? Pojedou se podniky, na kterých si již s Renaultem závodil.Ano, budu mít lepší rozhled, budu vědět co dělat a co ne. V Belgii budu vědět kde tlačit a kde ne. To stejné na Monze i v Singapuru.
Někteří jezdci tvrdí, že s takovými pneumatikami se musíš snažit jet co nejkratší stopu – činíš tak?Ano, musíte mít v zatáčce co nejkratší stopu. Minimální rychlost s Brigestone a Pirelli je v pomalých a středně pomalých zatáčkách stejná. Ale Pirelli jsou pomalejší než Bridgestone, pokud zkombinuji zatáčení s trakcí nebo zatáčení s brzdění.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.