Krátký rozhovor s Brunem Sennou nastínil současné rozpoložení brazilského závodníka. Sezóna mu velmi rychle utíká, pořád se trápí v kvalifikaci a od nadcházejících závodů očekává zlepšení výsledků, neboť tratě velmi dobře zná.
Jsme v polovině sezóny, jak rychle ti uplynula?Rychleji než bych chtěl. Někdy se podívám zpět a říkám si, kéž by nás čekal teprve pátý závod. Ale tak to chodí, sport utíká velmi rychle. Těším se na dalších devět závodů.
Jak hodnotíš své dosavadní výkony?Bodoval jsem v šesti z jedenácti závodů. Mohl jsem jich získat ještě víc, ale musím se soustředit na to, co je třeba zlepšit a pracovat na tom. Vždy se máte co učit.
Je kvalifikace hlavní oblastí, ve které se chceš zlepšit?Ano, o tom to je. V kvalifikacích se trápíme, ovšem někdy na ni máme smůlu. V minulosti se mi v kvalifikacích dařilo a v závodech to bylo horší. Letos je to naopak, mám silné závody, ale ztrácím se na kvalifikacích.
Pracuješ v kvalifikaci s pneumatikami jinak než obvykle?Pneumatiky jsou velmi specifickém v ohledu, kolik energie do ní můžete vložit. Někdy tvrdě tlačíte, ale potom na to doplatíte – nemůžete jet rychleji a zničíte je. Zkušenosti z loňského roku vám velmi pomohou.
Těšíš se na druhou polovinu roku? Pojedou se podniky, na kterých si již s Renaultem závodil.Ano, budu mít lepší rozhled, budu vědět co dělat a co ne. V Belgii budu vědět kde tlačit a kde ne. To stejné na Monze i v Singapuru.
Někteří jezdci tvrdí, že s takovými pneumatikami se musíš snažit jet co nejkratší stopu – činíš tak?Ano, musíte mít v zatáčce co nejkratší stopu. Minimální rychlost s Brigestone a Pirelli je v pomalých a středně pomalých zatáčkách stejná. Ale Pirelli jsou pomalejší než Bridgestone, pokud zkombinuji zatáčení s trakcí nebo zatáčení s brzdění.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.