Šéf týmu Lotus pro oficiální web F1 vypráví o dosavadním průběhu sezony, jezdcích, atmosféře v týmu i situaci v zákulisí.
Q: Máme za sebou jedenáct závodů, před námi je dalších devět a ve startovním poli rychlá auta, se kterými soupeříte. Vypadá to pro Lotus F1 Team dobře?EB: Myslím, že všichni můžeme být spokojení s tím, čeho jsme v první polovině sezony dosáhli a to obzvlášť po složitém roce 2011. Postavení skvělého auta, které se zdá být v průběhu sezony lepší a lepší je potvrzením schopností a odhodlání všech v Enstone.
Doufáme, že to tak bude i pokračovat. Přesto nemůžu nezmínit body, které jsme ztratili mnoha různými způsoby. A do zbytku sezony se budeme snažit o zlepšení.
Q: Štve tým fakt, že i přes nasbírání tolika bodů stále ještě nevyhrál závod?EB: Výhra by byla krásná, o tom není třeba pochybovat. Být ale někde tam [pódium, pozn.red.] na tolika různých okruzích je velmi dobré pro boj v šampionátech a rozhodně lepší než jedno jediné vítězství.
Pochopitelně budeme pokračovat ve snaze zrychlit auto. V Budapešti jsme byli v dobré pozici, a dojeli jsme druzí a třetí, a pokud by to byl okruh s lepšími možnostmi k předjíždění, stupeň nejvyšší by byl možný.
Q: Myslíte, že se dostatečně zlepšil váš výkon v kvalifikaci?EB: Ve Formuli 1 není nikdy dost zlepšování, ale je fér říct, že jsme udělali kroky správným směrem. Obě auta byla v Budapešti v první pětce. Pokud se zvládneme zlepšit ještě o malinko po celý zbytek sezony, budeme bojovat o vítězství.
Eric Boullier s princem Harrym (foto: Lotus F1 Team)
Q: A jak to vypadá v zákulisí týmu?EB: Vypadá to slibně. Využili jsme letní přestávku k úplné údržbě a modernizaci programu v továrně. To obsahovalo výměnu několika výrobních strojů a nebyla to malá investice.
Zainvestovali jsme také do našeho aerodynamického tunelu a stavíme nové zařízení na výrobu převodovky. To jsou všechno značné pokroky ke zlepšení našich potenciálních výkonů a udržení pozice mezi nejlepšími týmy v tomto vysoce konkurenčním sportu.
Q: Změnila se nějak očekávání týmu?EB: Náš cíl je stále stejný, být lepší než loni. Přesto, pokud budeme ukazovat dobrou rychlost v každém závodě, možná naše ambice přehodnotíme!
Q: Zdá se, že oba jezdci upoutávají pozornost dalších týmů...EB: Chápu, proč by ostatní týmy měly zájem! Oba - Kimi i Romain - podávají velmi dobré výkony. Kimi vypadá, jako by ani nikdy nebyl pryč. Romain má přirozený talent, a velmi rychle se zlepšuje. Je skvělé vidět zájem ostatních týmů, ale popravdě, zřejmě jen ztrácejí čas. Není důvod, proč by Kimi nebo Romain odcházeli a myslím, že si oba užijí velmi úspěšnou budoucnost v našem týmu.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.