Šéf týmu Lotus pro oficiální web F1 vypráví o dosavadním průběhu sezony, jezdcích, atmosféře v týmu i situaci v zákulisí.
Q: Máme za sebou jedenáct závodů, před námi je dalších devět a ve startovním poli rychlá auta, se kterými soupeříte. Vypadá to pro Lotus F1 Team dobře?EB: Myslím, že všichni můžeme být spokojení s tím, čeho jsme v první polovině sezony dosáhli a to obzvlášť po složitém roce 2011. Postavení skvělého auta, které se zdá být v průběhu sezony lepší a lepší je potvrzením schopností a odhodlání všech v Enstone.
Doufáme, že to tak bude i pokračovat. Přesto nemůžu nezmínit body, které jsme ztratili mnoha různými způsoby. A do zbytku sezony se budeme snažit o zlepšení.
Q: Štve tým fakt, že i přes nasbírání tolika bodů stále ještě nevyhrál závod?EB: Výhra by byla krásná, o tom není třeba pochybovat. Být ale někde tam [pódium, pozn.red.] na tolika různých okruzích je velmi dobré pro boj v šampionátech a rozhodně lepší než jedno jediné vítězství.
Pochopitelně budeme pokračovat ve snaze zrychlit auto. V Budapešti jsme byli v dobré pozici, a dojeli jsme druzí a třetí, a pokud by to byl okruh s lepšími možnostmi k předjíždění, stupeň nejvyšší by byl možný.
Q: Myslíte, že se dostatečně zlepšil váš výkon v kvalifikaci?EB: Ve Formuli 1 není nikdy dost zlepšování, ale je fér říct, že jsme udělali kroky správným směrem. Obě auta byla v Budapešti v první pětce. Pokud se zvládneme zlepšit ještě o malinko po celý zbytek sezony, budeme bojovat o vítězství.
Eric Boullier s princem Harrym (foto: Lotus F1 Team)
Q: A jak to vypadá v zákulisí týmu?EB: Vypadá to slibně. Využili jsme letní přestávku k úplné údržbě a modernizaci programu v továrně. To obsahovalo výměnu několika výrobních strojů a nebyla to malá investice.
Zainvestovali jsme také do našeho aerodynamického tunelu a stavíme nové zařízení na výrobu převodovky. To jsou všechno značné pokroky ke zlepšení našich potenciálních výkonů a udržení pozice mezi nejlepšími týmy v tomto vysoce konkurenčním sportu.
Q: Změnila se nějak očekávání týmu?EB: Náš cíl je stále stejný, být lepší než loni. Přesto, pokud budeme ukazovat dobrou rychlost v každém závodě, možná naše ambice přehodnotíme!
Q: Zdá se, že oba jezdci upoutávají pozornost dalších týmů...EB: Chápu, proč by ostatní týmy měly zájem! Oba - Kimi i Romain - podávají velmi dobré výkony. Kimi vypadá, jako by ani nikdy nebyl pryč. Romain má přirozený talent, a velmi rychle se zlepšuje. Je skvělé vidět zájem ostatních týmů, ale popravdě, zřejmě jen ztrácejí čas. Není důvod, proč by Kimi nebo Romain odcházeli a myslím, že si oba užijí velmi úspěšnou budoucnost v našem týmu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.