Norbert Haug v rozhovoru pro F1 Racing vzpomíná na dobu, kdy se snažili s McLarenem získat Michaela Schumachera, hodnotí jeho výkony ve srovnání s Nicem Rosbergem, chválí Paula di Restu a přiznává, že má stále radost, když vyhraje McLaren.
Co si myslíš o Paulovi di Restovi?NH: Paula hodnotím velmi vysoce, znám jej už dlouho, rozhodně už od jeho prvopočátků ve Formuli 3, kde byl součástí našeho juniorského programu. Je velmi dobrým kamarádem, úchvatným závodním pilotem a myslím, že i hodně vyspěl.
V Bahrajnu při dvouzastávkové strategii předvedl dobrou výkonnost. V Nicovi Hülkenbergovi má velmi silného týmového kolegu. Získat převahu jeden nad druhým pro ně není jednoduché, protože jsou si výkonnostně tak blízko.
Vím ale, že Paul odvádí dobrou práci, pozoruhodný byl již v DTM. Závodil v rok starém autě, přesto ve svém prvním závodě bojoval o vítězství. Je hodně dobrý.
Pokud by se Michael Schumacher po sezóně rozhodl odejít, byl by Paul di Resta vzhledem ke svým kontaktům a současné formě nejžhavějším kandidátem na jeho volné místo?NH: To nemůžu komentovat. Máme s Paulem dobrý vztah, ale to hle všechno je spekulace a já je teď nechci podporovat.
Kdo byl nejoblíbenějším pilotem, s nímž jsi spolupracoval?NH: Během 20 let či více, co pracuji v motosportu, si myslím, že jsem měl velmi dobré vztahy s mnoha piloty - řekl bych, že 99 % z nich bylo při spolupráci absolutně v pohodě. To zbylé procento nebudu zmiňovat. Zároveň bych nechtěl vyzdvihovat jednoho favorita - myslím, že by to bylo také nefér.
Norberg Haug (vlevo dole) na tiskové konferenci (foto: Williams F1 Team)
Jak blízko jste s McLarenem byli v 90. letech k podpisu smlouvy s Michaelem Schumacherem?NH: Velmi blízko, ale ne dostatečně...
Jaké auto osobně vlastníš a které je tvým vůbec nejoblíbenějším?NH: Mám firemní auto, ale nejsem žádný sběratel. Míval jsem Porsche Speedster, byl jsem velkým fanouškem. Ale auto, které mám raději než kterékoliv jiné je Mercedes 300SL s křídlovými dveřmi - vím, že by ho ráda měla spousta pilotů. Je to fantastické auto z padesátých let. Kdybych si mohl vybrat pouze jedno, určitě bych zvolil ho.
Nico zatím předčí Michaela Schumachera. Je to proto, že je Michaelovi přes 40 a dokazuje, že Formule 1 patří v moderní době mladým?NH: Myslím, že se to trochu liší v kvalifikační a závodní rychlosti. Bylo by fér se podívat na časy na kolo během závodů - Michael se mu často vyrovnává nebo je dokonce rychlejší. Pochází však z jiného období Formule 1, kdy bylo povoleno testování. Celé prostředí tehdy bylo jiné a já si myslím, že je úžasné, jak se přizpůsobil.
V posledních dvou sezónách jsme neměli auto, které mohlo bojovat o vítězství, mělo na to pouze v Číně. Vlastně si myslím, že je v dobré formě. Nico je velmi rychlý a Michael zajíždí srovnatelné časy, takže si opravdu nemyslím, že by se v tomto ohledu bylo oč obávat.
Nico Rosberg a Michael Schumacher při včerejší návštěvě továrny Mercedesu(foto: Daimler AG)
Máš radost, když McLaren vyhraje velkou cenu?NH: Když McLaren-Mercedes vyhraje velkou cenu, měla znít otázka... ale ano, stále tam mám skvělé přátele. Máme spolu pracovní vztah trvající 15 let, a když nevyhráváme my, pak je mým oblíbeným týmem McLaren-Mercedes.
S Ronem Dennisem mám dobrý vztah, občas se vídáváme, prošli jsme spolu těžkými i lehčími chvílemi a přáteli zůstaneme do konce našich životů. Totéž platí o Martinovi Whitmarshovi, který tam odvádí brilantní práci. Jsou to skvělí kluci, hodně je respektuji. Rozhodnutí o rozchodu nebylo v našich rukou.
Můžeš nám něco říci o vztahu Alonsa s Hamiltonem v roce 2007?NH: Jsem si jistý, že by to pro čtenáře nebylo moc zajímavé. Zajímavé podle mě však je to, že se v těchto dnech společně jako kamarádi procházejí paddockem. Když Lewis poprvé přišel a byl od počátku rychlý, dokáži si představit, že to pro Fernanda bylo těžké uvěřit, že je tak rychlý.
Piloti Mercedesu s historickými závodními vozy německé automobilky(foto: Daimler AG)
Kdo je rychlejší - ty nebo Ross Brawn?NH: Hmm.. nejsem si jistý. Možná bychom mohli uspořádat něco na Severní smyčce Nürburgringu. Mohli bychom si to rozdat ve dvou vozech C63 AMG - zorganizujeme to a vy se můžete přijít podívat!
Je to pravda, že miluješ rock-n-roll?NH: Ano, je. Absolutně. Stále sním o tom - a jednoho dne to možná naplním, že bych vlastnil rock-n-rollovou kapelu. I když by to možná bylo turné bez lístků a bez diváků. Hrával jsem na bubny a trochu na kytaru, ale nejsem expert. Také jsem docela špatný zpěvák.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.