Norbert Haug v rozhovoru pro F1 Racing vzpomíná na dobu, kdy se snažili s McLarenem získat Michaela Schumachera, hodnotí jeho výkony ve srovnání s Nicem Rosbergem, chválí Paula di Restu a přiznává, že má stále radost, když vyhraje McLaren.
Co si myslíš o Paulovi di Restovi?NH: Paula hodnotím velmi vysoce, znám jej už dlouho, rozhodně už od jeho prvopočátků ve Formuli 3, kde byl součástí našeho juniorského programu. Je velmi dobrým kamarádem, úchvatným závodním pilotem a myslím, že i hodně vyspěl.
V Bahrajnu při dvouzastávkové strategii předvedl dobrou výkonnost. V Nicovi Hülkenbergovi má velmi silného týmového kolegu. Získat převahu jeden nad druhým pro ně není jednoduché, protože jsou si výkonnostně tak blízko.
Vím ale, že Paul odvádí dobrou práci, pozoruhodný byl již v DTM. Závodil v rok starém autě, přesto ve svém prvním závodě bojoval o vítězství. Je hodně dobrý.
Pokud by se Michael Schumacher po sezóně rozhodl odejít, byl by Paul di Resta vzhledem ke svým kontaktům a současné formě nejžhavějším kandidátem na jeho volné místo?NH: To nemůžu komentovat. Máme s Paulem dobrý vztah, ale to hle všechno je spekulace a já je teď nechci podporovat.
Kdo byl nejoblíbenějším pilotem, s nímž jsi spolupracoval?NH: Během 20 let či více, co pracuji v motosportu, si myslím, že jsem měl velmi dobré vztahy s mnoha piloty - řekl bych, že 99 % z nich bylo při spolupráci absolutně v pohodě. To zbylé procento nebudu zmiňovat. Zároveň bych nechtěl vyzdvihovat jednoho favorita - myslím, že by to bylo také nefér.
Norberg Haug (vlevo dole) na tiskové konferenci (foto: Williams F1 Team)
Jak blízko jste s McLarenem byli v 90. letech k podpisu smlouvy s Michaelem Schumacherem?NH: Velmi blízko, ale ne dostatečně...
Jaké auto osobně vlastníš a které je tvým vůbec nejoblíbenějším?NH: Mám firemní auto, ale nejsem žádný sběratel. Míval jsem Porsche Speedster, byl jsem velkým fanouškem. Ale auto, které mám raději než kterékoliv jiné je Mercedes 300SL s křídlovými dveřmi - vím, že by ho ráda měla spousta pilotů. Je to fantastické auto z padesátých let. Kdybych si mohl vybrat pouze jedno, určitě bych zvolil ho.
Nico zatím předčí Michaela Schumachera. Je to proto, že je Michaelovi přes 40 a dokazuje, že Formule 1 patří v moderní době mladým?NH: Myslím, že se to trochu liší v kvalifikační a závodní rychlosti. Bylo by fér se podívat na časy na kolo během závodů - Michael se mu často vyrovnává nebo je dokonce rychlejší. Pochází však z jiného období Formule 1, kdy bylo povoleno testování. Celé prostředí tehdy bylo jiné a já si myslím, že je úžasné, jak se přizpůsobil.
V posledních dvou sezónách jsme neměli auto, které mohlo bojovat o vítězství, mělo na to pouze v Číně. Vlastně si myslím, že je v dobré formě. Nico je velmi rychlý a Michael zajíždí srovnatelné časy, takže si opravdu nemyslím, že by se v tomto ohledu bylo oč obávat.
Nico Rosberg a Michael Schumacher při včerejší návštěvě továrny Mercedesu(foto: Daimler AG)
Máš radost, když McLaren vyhraje velkou cenu?NH: Když McLaren-Mercedes vyhraje velkou cenu, měla znít otázka... ale ano, stále tam mám skvělé přátele. Máme spolu pracovní vztah trvající 15 let, a když nevyhráváme my, pak je mým oblíbeným týmem McLaren-Mercedes.
S Ronem Dennisem mám dobrý vztah, občas se vídáváme, prošli jsme spolu těžkými i lehčími chvílemi a přáteli zůstaneme do konce našich životů. Totéž platí o Martinovi Whitmarshovi, který tam odvádí brilantní práci. Jsou to skvělí kluci, hodně je respektuji. Rozhodnutí o rozchodu nebylo v našich rukou.
Můžeš nám něco říci o vztahu Alonsa s Hamiltonem v roce 2007?NH: Jsem si jistý, že by to pro čtenáře nebylo moc zajímavé. Zajímavé podle mě však je to, že se v těchto dnech společně jako kamarádi procházejí paddockem. Když Lewis poprvé přišel a byl od počátku rychlý, dokáži si představit, že to pro Fernanda bylo těžké uvěřit, že je tak rychlý.
Piloti Mercedesu s historickými závodními vozy německé automobilky(foto: Daimler AG)
Kdo je rychlejší - ty nebo Ross Brawn?NH: Hmm.. nejsem si jistý. Možná bychom mohli uspořádat něco na Severní smyčce Nürburgringu. Mohli bychom si to rozdat ve dvou vozech C63 AMG - zorganizujeme to a vy se můžete přijít podívat!
Je to pravda, že miluješ rock-n-roll?NH: Ano, je. Absolutně. Stále sním o tom - a jednoho dne to možná naplním, že bych vlastnil rock-n-rollovou kapelu. I když by to možná bylo turné bez lístků a bez diváků. Hrával jsem na bubny a trochu na kytaru, ale nejsem expert. Také jsem docela špatný zpěvák.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.