Norbert Haug v rozhovoru pro F1 Racing vzpomíná na dobu, kdy se snažili s McLarenem získat Michaela Schumachera, hodnotí jeho výkony ve srovnání s Nicem Rosbergem, chválí Paula di Restu a přiznává, že má stále radost, když vyhraje McLaren.
Co si myslíš o Paulovi di Restovi?NH: Paula hodnotím velmi vysoce, znám jej už dlouho, rozhodně už od jeho prvopočátků ve Formuli 3, kde byl součástí našeho juniorského programu. Je velmi dobrým kamarádem, úchvatným závodním pilotem a myslím, že i hodně vyspěl.
V Bahrajnu při dvouzastávkové strategii předvedl dobrou výkonnost. V Nicovi Hülkenbergovi má velmi silného týmového kolegu. Získat převahu jeden nad druhým pro ně není jednoduché, protože jsou si výkonnostně tak blízko.
Vím ale, že Paul odvádí dobrou práci, pozoruhodný byl již v DTM. Závodil v rok starém autě, přesto ve svém prvním závodě bojoval o vítězství. Je hodně dobrý.
Pokud by se Michael Schumacher po sezóně rozhodl odejít, byl by Paul di Resta vzhledem ke svým kontaktům a současné formě nejžhavějším kandidátem na jeho volné místo?NH: To nemůžu komentovat. Máme s Paulem dobrý vztah, ale to hle všechno je spekulace a já je teď nechci podporovat.
Kdo byl nejoblíbenějším pilotem, s nímž jsi spolupracoval?NH: Během 20 let či více, co pracuji v motosportu, si myslím, že jsem měl velmi dobré vztahy s mnoha piloty - řekl bych, že 99 % z nich bylo při spolupráci absolutně v pohodě. To zbylé procento nebudu zmiňovat. Zároveň bych nechtěl vyzdvihovat jednoho favorita - myslím, že by to bylo také nefér.
Norberg Haug (vlevo dole) na tiskové konferenci (foto: Williams F1 Team)
Jak blízko jste s McLarenem byli v 90. letech k podpisu smlouvy s Michaelem Schumacherem?NH: Velmi blízko, ale ne dostatečně...
Jaké auto osobně vlastníš a které je tvým vůbec nejoblíbenějším?NH: Mám firemní auto, ale nejsem žádný sběratel. Míval jsem Porsche Speedster, byl jsem velkým fanouškem. Ale auto, které mám raději než kterékoliv jiné je Mercedes 300SL s křídlovými dveřmi - vím, že by ho ráda měla spousta pilotů. Je to fantastické auto z padesátých let. Kdybych si mohl vybrat pouze jedno, určitě bych zvolil ho.
Nico zatím předčí Michaela Schumachera. Je to proto, že je Michaelovi přes 40 a dokazuje, že Formule 1 patří v moderní době mladým?NH: Myslím, že se to trochu liší v kvalifikační a závodní rychlosti. Bylo by fér se podívat na časy na kolo během závodů - Michael se mu často vyrovnává nebo je dokonce rychlejší. Pochází však z jiného období Formule 1, kdy bylo povoleno testování. Celé prostředí tehdy bylo jiné a já si myslím, že je úžasné, jak se přizpůsobil.
V posledních dvou sezónách jsme neměli auto, které mohlo bojovat o vítězství, mělo na to pouze v Číně. Vlastně si myslím, že je v dobré formě. Nico je velmi rychlý a Michael zajíždí srovnatelné časy, takže si opravdu nemyslím, že by se v tomto ohledu bylo oč obávat.
Nico Rosberg a Michael Schumacher při včerejší návštěvě továrny Mercedesu(foto: Daimler AG)
Máš radost, když McLaren vyhraje velkou cenu?NH: Když McLaren-Mercedes vyhraje velkou cenu, měla znít otázka... ale ano, stále tam mám skvělé přátele. Máme spolu pracovní vztah trvající 15 let, a když nevyhráváme my, pak je mým oblíbeným týmem McLaren-Mercedes.
S Ronem Dennisem mám dobrý vztah, občas se vídáváme, prošli jsme spolu těžkými i lehčími chvílemi a přáteli zůstaneme do konce našich životů. Totéž platí o Martinovi Whitmarshovi, který tam odvádí brilantní práci. Jsou to skvělí kluci, hodně je respektuji. Rozhodnutí o rozchodu nebylo v našich rukou.
Můžeš nám něco říci o vztahu Alonsa s Hamiltonem v roce 2007?NH: Jsem si jistý, že by to pro čtenáře nebylo moc zajímavé. Zajímavé podle mě však je to, že se v těchto dnech společně jako kamarádi procházejí paddockem. Když Lewis poprvé přišel a byl od počátku rychlý, dokáži si představit, že to pro Fernanda bylo těžké uvěřit, že je tak rychlý.
Piloti Mercedesu s historickými závodními vozy německé automobilky(foto: Daimler AG)
Kdo je rychlejší - ty nebo Ross Brawn?NH: Hmm.. nejsem si jistý. Možná bychom mohli uspořádat něco na Severní smyčce Nürburgringu. Mohli bychom si to rozdat ve dvou vozech C63 AMG - zorganizujeme to a vy se můžete přijít podívat!
Je to pravda, že miluješ rock-n-roll?NH: Ano, je. Absolutně. Stále sním o tom - a jednoho dne to možná naplním, že bych vlastnil rock-n-rollovou kapelu. I když by to možná bylo turné bez lístků a bez diváků. Hrával jsem na bubny a trochu na kytaru, ale nejsem expert. Také jsem docela špatný zpěvák.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.