Norbert Haug v rozhovoru pro F1 Racing vzpomíná na dobu, kdy se snažili s McLarenem získat Michaela Schumachera, hodnotí jeho výkony ve srovnání s Nicem Rosbergem, chválí Paula di Restu a přiznává, že má stále radost, když vyhraje McLaren.
Co si myslíš o Paulovi di Restovi?NH: Paula hodnotím velmi vysoce, znám jej už dlouho, rozhodně už od jeho prvopočátků ve Formuli 3, kde byl součástí našeho juniorského programu. Je velmi dobrým kamarádem, úchvatným závodním pilotem a myslím, že i hodně vyspěl.
V Bahrajnu při dvouzastávkové strategii předvedl dobrou výkonnost. V Nicovi Hülkenbergovi má velmi silného týmového kolegu. Získat převahu jeden nad druhým pro ně není jednoduché, protože jsou si výkonnostně tak blízko.
Vím ale, že Paul odvádí dobrou práci, pozoruhodný byl již v DTM. Závodil v rok starém autě, přesto ve svém prvním závodě bojoval o vítězství. Je hodně dobrý.
Pokud by se Michael Schumacher po sezóně rozhodl odejít, byl by Paul di Resta vzhledem ke svým kontaktům a současné formě nejžhavějším kandidátem na jeho volné místo?NH: To nemůžu komentovat. Máme s Paulem dobrý vztah, ale to hle všechno je spekulace a já je teď nechci podporovat.
Kdo byl nejoblíbenějším pilotem, s nímž jsi spolupracoval?NH: Během 20 let či více, co pracuji v motosportu, si myslím, že jsem měl velmi dobré vztahy s mnoha piloty - řekl bych, že 99 % z nich bylo při spolupráci absolutně v pohodě. To zbylé procento nebudu zmiňovat. Zároveň bych nechtěl vyzdvihovat jednoho favorita - myslím, že by to bylo také nefér.
Norberg Haug (vlevo dole) na tiskové konferenci (foto: Williams F1 Team)
Jak blízko jste s McLarenem byli v 90. letech k podpisu smlouvy s Michaelem Schumacherem?NH: Velmi blízko, ale ne dostatečně...
Jaké auto osobně vlastníš a které je tvým vůbec nejoblíbenějším?NH: Mám firemní auto, ale nejsem žádný sběratel. Míval jsem Porsche Speedster, byl jsem velkým fanouškem. Ale auto, které mám raději než kterékoliv jiné je Mercedes 300SL s křídlovými dveřmi - vím, že by ho ráda měla spousta pilotů. Je to fantastické auto z padesátých let. Kdybych si mohl vybrat pouze jedno, určitě bych zvolil ho.
Nico zatím předčí Michaela Schumachera. Je to proto, že je Michaelovi přes 40 a dokazuje, že Formule 1 patří v moderní době mladým?NH: Myslím, že se to trochu liší v kvalifikační a závodní rychlosti. Bylo by fér se podívat na časy na kolo během závodů - Michael se mu často vyrovnává nebo je dokonce rychlejší. Pochází však z jiného období Formule 1, kdy bylo povoleno testování. Celé prostředí tehdy bylo jiné a já si myslím, že je úžasné, jak se přizpůsobil.
V posledních dvou sezónách jsme neměli auto, které mohlo bojovat o vítězství, mělo na to pouze v Číně. Vlastně si myslím, že je v dobré formě. Nico je velmi rychlý a Michael zajíždí srovnatelné časy, takže si opravdu nemyslím, že by se v tomto ohledu bylo oč obávat.
Nico Rosberg a Michael Schumacher při včerejší návštěvě továrny Mercedesu(foto: Daimler AG)
Máš radost, když McLaren vyhraje velkou cenu?NH: Když McLaren-Mercedes vyhraje velkou cenu, měla znít otázka... ale ano, stále tam mám skvělé přátele. Máme spolu pracovní vztah trvající 15 let, a když nevyhráváme my, pak je mým oblíbeným týmem McLaren-Mercedes.
S Ronem Dennisem mám dobrý vztah, občas se vídáváme, prošli jsme spolu těžkými i lehčími chvílemi a přáteli zůstaneme do konce našich životů. Totéž platí o Martinovi Whitmarshovi, který tam odvádí brilantní práci. Jsou to skvělí kluci, hodně je respektuji. Rozhodnutí o rozchodu nebylo v našich rukou.
Můžeš nám něco říci o vztahu Alonsa s Hamiltonem v roce 2007?NH: Jsem si jistý, že by to pro čtenáře nebylo moc zajímavé. Zajímavé podle mě však je to, že se v těchto dnech společně jako kamarádi procházejí paddockem. Když Lewis poprvé přišel a byl od počátku rychlý, dokáži si představit, že to pro Fernanda bylo těžké uvěřit, že je tak rychlý.
Piloti Mercedesu s historickými závodními vozy německé automobilky(foto: Daimler AG)
Kdo je rychlejší - ty nebo Ross Brawn?NH: Hmm.. nejsem si jistý. Možná bychom mohli uspořádat něco na Severní smyčce Nürburgringu. Mohli bychom si to rozdat ve dvou vozech C63 AMG - zorganizujeme to a vy se můžete přijít podívat!
Je to pravda, že miluješ rock-n-roll?NH: Ano, je. Absolutně. Stále sním o tom - a jednoho dne to možná naplním, že bych vlastnil rock-n-rollovou kapelu. I když by to možná bylo turné bez lístků a bez diváků. Hrával jsem na bubny a trochu na kytaru, ale nejsem expert. Také jsem docela špatný zpěvák.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.