Technický ředitel Lotusu James Allison hovoří o jejich slušné formě, kterou prokazovali v Montrealu - na dráze, která jim teoreticky neměla moc vyhovovat, a o vyhlídkách před Valencií. Ta by měla vozu E20 sedět, proto věří, že Lotus bude mít opět na pódium.
Jak hodnotíte výkonnost týmu ve Velké ceně Kanady?James Allison: Byl jsem opravdu potěšen Romainovým výsledkem závodu a měl jsem radost i z Kimiho, že získal nějaké užitečné body. Byl to ze strany celého týmu velmi dobře zvládnutý závod, včetně dvojice zastávek v boxech a excelentního posouzení toho, co můžeme dosáhnout na každé sadě pneumatik, což bylo založeno na pečlivě sestaveném programu pro pátek.
To vše bylo o to více potěšující vzhledem k tomu, že jsme program museli absolvovat v lehce neobvyklém pořadí kvůli hrozbě deště. Náš pocit z obou tréninků byl ten, že auto má dobrou rychlost, a bylo příjemné vidět výsledky v neděli, obzvlášť poté, co naše rychlost v kvalifikaci nebyla taková, jakou jsme čekali.
V Montrealu se hovořilo hlavně o managementu pneumatik. Romain odváděl viditelně lepší práci než většina ostatních. Jak moc na to podle vás mohl tlačit s tou druhou sadou?JA: Ve skutečnosti bychom s ní zajeli mnohem dále. Stále na sobě měla na konci závodu dostatek gumy. Opravdu to byl ze strany Romaina excelentní výkon a vůz se na měkké směsi pneumatik zdál být velmi konkurenceschopný.
Pokud se podíváte na vozy, které stavěly dvakrát, jejich prostřední stinty byly přibližně stejně rychlé jako Romainův. On tak dokázal pokračovat až do konce. Poté, co podruhé zastavil Lewis [Hamilton], ujížděl Romainovi o 0,4 sec/kolo na pneumatikách, které byly o 37 kol čerstvější.
Kimi Räikkönen v Montrealu na super-měkké směsi pneumatik(foto: Lotus F1 Team)
Přestože měl očividně v závodě velmi dobrou rychlost, vůz E20 neprokazuje plně svůj potenciál v kvalifikacích. Je to oblast, na kterou se tým obzvlášť zaměří?JA: Na tvrdší směsi pneumatik jsme byli často drtivě rychlí, ale na měkčí nám trochu scházelo - je to problém, na kterém momentálně pracujeme. Na roštu můžete ukázat na vozy, které jsou v kvalifikacích velmi rychlé, ale v závodě už tak konkurenceschopné nejsou, a naopak.
Zdá se, že máme auto, které v kvalifikacích momentálně nepatří mezi nejrychlejší, ale v závodech má velmi dobrou rychlost. Není to špatná kombinace, raději jsme v této než v opačné situaci. Pokud ale chceme vítězit v závodech, budeme muset naši kvalifikační výkonnost zlepšit. Neschází moc, potřebujeme jen ten drobný kousek navíc, máme li bojovat o ještě vyšší příčky.
Jaké jsou hlavní výzvy okruhu ve Valencii ve srovnání s tím minulým v Montrealu?JA: Valencie není zrovna slavná náročnými zatáčkami, ale má jich rozhodně více než Kanada. Asfalt je v ulicích Valencie o něco drsnější a v tomto ročním období i rozpálenější, což jsou faktory, které nám vyhovují.
Montreal byl jeden z okruhů, kde jsme měli obavy, zda bude nahrávat silným stránkám vozu E20, ale jezdilo nám to tam celkem dobře. Valencie snad přinese další dobrý výsledek, když by nám měla o něco lépe sedět.
Kryt motoru Lotusu s teplotním stíněním v oblasti výfuků(foto: Ch. Malbranque)
Vzrušují vás vyhlídky ve Valencii vzhledem k historii vysokých teplot na tomto okruhu?JA: My se na léto obecně těšíme, ale přesto to není tak, že potřebovali spalující horko. Teplota dráhy o 40 °C - jak ve Valencii očekáváme - není žádný velký žár. Může být i podstatně vyšší.
Zmínil jste se o tom, že Valencie by teoreticky měla týmu vyhovovat více než Montreal - ale ne o moc. S jakým výsledkem byste byl vzhledem k tomu v neděli spokojený?JA: Těžko o tom hovořit, upřímně si však nemyslím, že bychom letos v nějakém závodě neměli na pódium. Doufejme, že to bude platit i ve Valencii.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.