I jezdci F1 někdy zavzpomínají na staré dobré časy a usednou do motokár. Michael Schumacher není výjimkou. Pro F1 Racing řekl, proč ho motokáry stále lákají.
Michaeli, řídíš ty nejrychlejší auta na světě, proč tě stále lákají motokáry?Schumacher: Miluji nastavování motokár. Jezdit je jedna věc, ale pracovat na tom a udělat co nejrychlejší motokáru, to je výzva. Můžu to dělat sám, nebo se svým kamarádem. Stále se stýkám s přáteli z minulosti.
Je to zábavné, oni jsou teď motokároví závodníci na odpočinku, někteří vedou své vlastní motokárové stáje, a já závodím proti jejich synům. Ale nevadí mi to. Mám rád soutěžení. Je to skvělé, protože se na tom podílím víc než u F1. Kontroluji tlak v pneumatikách, motor, měním poměry...Je to pro mě přirozené. Ano, v F1 mluvíte s inženýry, ale na auto nesáhnete.
Porážejí tě některé z těch dětí?Schumacher: Jasně. Pro mě je složité je porazit. Jsem rád, že se jich můžu držet (smích). V loňském roce jsem závodil proti všem šampionům a skončil čtvrtý, to je velký úspěch.
Schumacher s "větší motokárou" - vozem X-Bow při Závodě šampionů(foto: raceofchampions.com)
Změnily se závody motokár hodně?Schumacher: Je více profesionální. Spousta jezdců je taková, že v neděli večer vyhraje závod, a hned se přemístí na další trať, kde celý týden trénují na další závod. A takhle celý rok.
Řídit vůz F1 je v mnoha ohledech velmi speciální. Jak tě stále může vzrušovat závodění s motokárami?Schumacher: Samozřejmě jsou pomalejší, ale když jedete na limitu, zdají se velmi rychlé! Odstupy jsou tu menší, závodí se víc kolo na kolo, je to intenzivnější. Sedíte tak nízko, že vám často zadek škrtá o zem. To máte v F1 taky, ale tam vás chrání monokok.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.