Technický ředitel Lotusu James Allison hovoří o novinkách, které vezou do Číny, i o specifických požadavcích Kimiho Räikkönena na posilovač řízení, s nímž zatím stále není úplně spokojený.
Co si po dvou závodech myslíš o rozložení sil?James Allison: Díky výkonnosti vozu jsme o něco veselejší. Ačkoliv jsme naši skutečnou rychlost předvedli pouze v kvalifikaci a v závěru závodu v Sepangu, tak si myslím, že můžeme v pohodě usuzovat, že máme dobrou rychlost jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Naše opotřebení pneumatik se zdá být dobré, když zvládneme nastavení, a kvalifikační rychlost dokážeme přenést i do závodu.
Co se na voze v Číně změní?JA: Vezeme nové díly, které by nám měly přinést 0,2 sec zrychlení v čase na kolo. Možná to nezní jako moc, ale vzhledem k tomu, jak je to letos vyrovnané, se jedná o velkou věc. Snad to bude o něco více, než přivezou ostatní.
Jsou na voze některé oblasti, na něž by se měl vývoj zaměřit především?JA: Musíme pokračovat ve zlepšování vozu v časech na kolo, a proto se zaměřujeme na všechny oblasti. Specifickou oblastí, kterou jsme vytipovali pro zlepšení, jsou časy zastávek v boxech. Tímto směrem soustředíme více úsilí inženýrů. Zkoumáme matice kol a pistole. Když se podíváme na naše soupeře, pak je jasné, že se v této oblasti dá čas získat.
Grosjean toho po slibných kvalifikacích v závodech zatím moc nepředvedl(foto: Lotus F1 Team)
Jaké výzvy skýtá pár zámořských závodů, které se jeden hned po sobě?JA: Jedná se zejména o logistické výzvy, plánování a výrobu, abyste byli dostatečně vybaveni pro dva závody, jelikož mezi nimi nemáte příležitost něco doplnit.
Zámořské závody jedoucí se hned po sobě jsou rovněž vyčerpávající pro závodní tým, který musí pracovat mezi dvěma podniky bez přestávky. Dny jsou velmi dlouhé, není čas na odpočinek. A to přicházejí po náročném období předsezónního testování.
Z pohledu vývoje známe program dlouho dopředu a tým se v Enstone snaží poskytovat díly v souladu s tímto harmonogramem. Znamená to, že neplánujeme velká vylepšení pro druhý z těch závodů následujících hned po sobě, protože k tomu v podstatě ani není příležitost.
Do jaké míry se Čína shoduje s Bahrajnem v požadavcích na monopost?JA: První dvě dráhy, které jsme navštívili - Albert Park a Sepang - kladou nadprůměrné požadavky na aerodynamickou efektivitu se slušným počtem rychlých a středně-rychlých zatáček. Šanghaj a Bahrajn kladou o trochu větší důraz na pomalejší zatáčky.
S naším vozem jsme včetně předsezónních testů jezdili na čtyřech okruzích, z nichž ne všechny vyžadovaly super aerodynamiku - a vůz E20 byl silný všude. Proto míříme do Číny a Bahrajnu s očekáváním dobré výkonnosti.
Tým má dva nové piloty, kteří se do F1 vracejí po přestávce. Myslíš, že od nich můžeme očekávat ještě lepší výkony?JA: Myslím, že od obou můžeme rozhodně očekávat zlepšení. S tím, jak se Kimi cítí v našem voze pohodlněji, bude schopen jezdit lépe.
Romain odvádí velmi dobrou práci v kvalifikaci, ale jeho skutečnou závodní výkonnost jsme ještě letos neviděli, jelikož byla v obou případech omezená. Vše ukazuje zatím na to, že bude schopný podávat dobré výkony, jakmile se závod rozjede, takže v tomto směru nemáme žádné obavy.
Kimi za deště v Sepangu (foto: Lotus F1 Team)
Jaké jsou poslední zprávy o nastavení řízení pro Kimiho - odpovídá už přesně jeho představám?JA: Žel se nejedná o tak jednoduchou úpravu jako o přehození tlačítek na volantu. Naše poslední nastavení poskytuje Kimimu dostatečnou pomoc ve vysokých rychlostech, v zatáčkách s vysokým zatížením, ale stále jsme mu nedali posilovač řízení, který nabízel takovou finesu, kterou by si přál.
V této oblasti dosahujeme pokroku, ale způsob Kimiho řízení spočívá v nalezení limitu na přední nápravě a pak tomu jemně přizpůsobuje vůz. To může udělat pouze tehdy, když mu řízení poskytuje výbornou zpětnou vazbu. Usilovně pracujeme na tom, abychom mu poskytli perfektní vybavení, díky němuž by mohl v kvalifikaci zrychlit o těch několik posledních desetinek.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.