Po odjetých 4250 kilometrech s Mercedesem W03 v rámci zimních testů je Michael Schumacher mírně optimistický. V rozhovoru uveřejněném na svých internetových stránkách ale tvrdí, že neočekává vítězství svého týmu v Austrálii.
Michaeli, jak bys shrnul zimní testy?Auto je spolehlivé, což je dobré. První dojem byl pozitivní. Vyjeli jsme s autem z boxů a všechno šlo dobře, takže máme potenciál. Vstupujeme do nové sezóny mnohem lépe připraveni než v předchozích dvou letech a můžeme se naplno soustředit na vývoj našeho vozu.
Dobře, auto je spolehlivé, ale je i dostatečně rychlé?Rychlost je slibná. Doufám, že ji ukážeme v Melbourne. Během testů jsme byli schopni toho hodně odjezdit a proto jsme se toho mohli i hodně naučit. Určitě jsme udělali krok vpřed. Až po prvních závodech ale uvidíme, jak byl velký a jak jsme na tom ve srovnání s naší konkurencí.
Proč ta opatrnost? Protože jsme v minulém roce zažili, že se můžeme hodně zmýlit, když budeme spoléhat na data získaná při testech. A také proto, že startovní pole je v tomto roce podstatně vyrovnanější. Zatím ještě nemám jasnou představu. Můžeme říct jen to, že rozdíly mezi jednotlivými týmy se nezdají být tak výrazné jako v minulé sezóně.
Máte šanci vyhrát v Austrálii?Vítězství považuji za nepravděpodobné, vepředu vidím Red Bull. Za nimi to bude těsné a velmi rychle se tak můžete stát hrdinou nebo nulou. Hodně bude záležet na tom, jak dobře zvládnete nastavit auto na určitou trať.
Tvoje smlouva vyprší na konci roku. Kdy budeme vědět, zda ji prodloužíš?To momentálně nehraje naprosto žádnou roli, v tuto chvíli pro mě toto téma vůbec neexistuje. Nyní se musíme naplno soustředit na pochopení našeho auta, abychom mohli mít pozitivní sezónu. Teď o tom nebudu přemýšlet, ale jednou to přijde.
Poprvé v historii F1 je ve startovním poli šest mistrů světa, jak to vnímáš?Je to báječné. Chvíli jsem byl jediný mistr světa v poli. Prospěje to formuli 1, slibuje nám to skvělé závody a hodně napětí. O to víc se těším na tuto sezónu.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.