Po odjetých 4250 kilometrech s Mercedesem W03 v rámci zimních testů je Michael Schumacher mírně optimistický. V rozhovoru uveřejněném na svých internetových stránkách ale tvrdí, že neočekává vítězství svého týmu v Austrálii.
Michaeli, jak bys shrnul zimní testy?Auto je spolehlivé, což je dobré. První dojem byl pozitivní. Vyjeli jsme s autem z boxů a všechno šlo dobře, takže máme potenciál. Vstupujeme do nové sezóny mnohem lépe připraveni než v předchozích dvou letech a můžeme se naplno soustředit na vývoj našeho vozu.
Dobře, auto je spolehlivé, ale je i dostatečně rychlé?Rychlost je slibná. Doufám, že ji ukážeme v Melbourne. Během testů jsme byli schopni toho hodně odjezdit a proto jsme se toho mohli i hodně naučit. Určitě jsme udělali krok vpřed. Až po prvních závodech ale uvidíme, jak byl velký a jak jsme na tom ve srovnání s naší konkurencí.
Proč ta opatrnost? Protože jsme v minulém roce zažili, že se můžeme hodně zmýlit, když budeme spoléhat na data získaná při testech. A také proto, že startovní pole je v tomto roce podstatně vyrovnanější. Zatím ještě nemám jasnou představu. Můžeme říct jen to, že rozdíly mezi jednotlivými týmy se nezdají být tak výrazné jako v minulé sezóně.
Máte šanci vyhrát v Austrálii?Vítězství považuji za nepravděpodobné, vepředu vidím Red Bull. Za nimi to bude těsné a velmi rychle se tak můžete stát hrdinou nebo nulou. Hodně bude záležet na tom, jak dobře zvládnete nastavit auto na určitou trať.
Tvoje smlouva vyprší na konci roku. Kdy budeme vědět, zda ji prodloužíš?To momentálně nehraje naprosto žádnou roli, v tuto chvíli pro mě toto téma vůbec neexistuje. Nyní se musíme naplno soustředit na pochopení našeho auta, abychom mohli mít pozitivní sezónu. Teď o tom nebudu přemýšlet, ale jednou to přijde.
Poprvé v historii F1 je ve startovním poli šest mistrů světa, jak to vnímáš?Je to báječné. Chvíli jsem byl jediný mistr světa v poli. Prospěje to formuli 1, slibuje nám to skvělé závody a hodně napětí. O to víc se těším na tuto sezónu.
Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Lando Norris ujistil, že McLaren nebude muset upravovat svůj výkonný vůz, aby vyhověl novým pravidlům FIA týkajícím se flexibilních křídel, která vstoupí v platnost od tohoto víkendu na Velké ceně Číny.
Lewis Hamilton se ohradil proti tvrzením, že jeho první závod s novým závodním inženýrem ve Formuli 1 byl problematický. Podle sedminásobného mistra světa média celou situaci zveličují a dramatizují více, než odpovídá realitě.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.