Po odjetých 4250 kilometrech s Mercedesem W03 v rámci zimních testů je Michael Schumacher mírně optimistický. V rozhovoru uveřejněném na svých internetových stránkách ale tvrdí, že neočekává vítězství svého týmu v Austrálii.
Michaeli, jak bys shrnul zimní testy?Auto je spolehlivé, což je dobré. První dojem byl pozitivní. Vyjeli jsme s autem z boxů a všechno šlo dobře, takže máme potenciál. Vstupujeme do nové sezóny mnohem lépe připraveni než v předchozích dvou letech a můžeme se naplno soustředit na vývoj našeho vozu.
Dobře, auto je spolehlivé, ale je i dostatečně rychlé?Rychlost je slibná. Doufám, že ji ukážeme v Melbourne. Během testů jsme byli schopni toho hodně odjezdit a proto jsme se toho mohli i hodně naučit. Určitě jsme udělali krok vpřed. Až po prvních závodech ale uvidíme, jak byl velký a jak jsme na tom ve srovnání s naší konkurencí.
Proč ta opatrnost? Protože jsme v minulém roce zažili, že se můžeme hodně zmýlit, když budeme spoléhat na data získaná při testech. A také proto, že startovní pole je v tomto roce podstatně vyrovnanější. Zatím ještě nemám jasnou představu. Můžeme říct jen to, že rozdíly mezi jednotlivými týmy se nezdají být tak výrazné jako v minulé sezóně.
Máte šanci vyhrát v Austrálii?Vítězství považuji za nepravděpodobné, vepředu vidím Red Bull. Za nimi to bude těsné a velmi rychle se tak můžete stát hrdinou nebo nulou. Hodně bude záležet na tom, jak dobře zvládnete nastavit auto na určitou trať.
Tvoje smlouva vyprší na konci roku. Kdy budeme vědět, zda ji prodloužíš?To momentálně nehraje naprosto žádnou roli, v tuto chvíli pro mě toto téma vůbec neexistuje. Nyní se musíme naplno soustředit na pochopení našeho auta, abychom mohli mít pozitivní sezónu. Teď o tom nebudu přemýšlet, ale jednou to přijde.
Poprvé v historii F1 je ve startovním poli šest mistrů světa, jak to vnímáš?Je to báječné. Chvíli jsem byl jediný mistr světa v poli. Prospěje to formuli 1, slibuje nám to skvělé závody a hodně napětí. O to víc se těším na tuto sezónu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.