Jarno Trulli v rozhovoru pro Autosport popisuje své hořké pocity, které zažívá v důsledku odchodu z Formule 1.
Pokud je to pro tebe konec v F1, není to zklamání neopustit ji řádně?Jarno Trulli: Existuje mnoho způsobů, jak z F1 odejít. V těchto dnech však vládnou peníze a sponzoři. Raději bych to zakončil jinak, ale někdy o své budoucnosti nemůžete rozhodovat.
Jsi hrdý na to, co jsi v F1 dosáhl?JT: Ano. Pro Itala to je velký úspěch. Ničeho nelituji a jsem hrdý na to, že jsem měl v paddocku vždy dobré vztahy a respekt - od mechaniků přes šéfy týmů po média. Bylo by hezké mít šanci bojovat o šampionát s lepším autem, ale nikdy jsem nebyl na správném místě ve správnou dobu.
Před dvěma týdny jsi jezdil s novým Caterhamem. Pokud bys letos závodil, myslíš, že bys předvedl svou nejlepší formu?JT: Chtěl jsem se vrátit zpět po minulých dvou letech, která byla ta nejhorší v mém životě. Vím proč, takže jsem opravdu chtěl předvést svůj potenciál.
Věděl jsi, že by tě o místo mohl připravit finančně zajištěný pilot, ale přesto: nebyl jsi překvapen, když k tomu nakonec těsně před začátkem sezóny nakonec došlo?JT: Ano. Byl jsem na to připraven, takže jsem nebyl zklamaný, protože vůči týmu nemám žádné těžké pocity. Než to oznámili, tak mi zavolali a vysvětlili situaci.
Jarno Trulli v Jerezu 2012 - poslední předsezónní test(foto: Caterham F1 Team)
Jsi spokojený s tím, jak to tým vyřešil?JT: V určitém smyslu ano, v určitém smyslu ne - jen kvůli načasování. Uvítal bych, kdybychom to vyřešili dříve, ale očividně nebyli připraveni. Je jasné, co se dělo.
Věříš si, že budeš někde letos závodit?JT: Mám už nějaké nabídky, ale nechci se k ničemu uvázat, dokud si tím nebudu jistý.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.