Jarno Trulli v rozhovoru pro Autosport popisuje své hořké pocity, které zažívá v důsledku odchodu z Formule 1.
Pokud je to pro tebe konec v F1, není to zklamání neopustit ji řádně?Jarno Trulli: Existuje mnoho způsobů, jak z F1 odejít. V těchto dnech však vládnou peníze a sponzoři. Raději bych to zakončil jinak, ale někdy o své budoucnosti nemůžete rozhodovat.
Jsi hrdý na to, co jsi v F1 dosáhl?JT: Ano. Pro Itala to je velký úspěch. Ničeho nelituji a jsem hrdý na to, že jsem měl v paddocku vždy dobré vztahy a respekt - od mechaniků přes šéfy týmů po média. Bylo by hezké mít šanci bojovat o šampionát s lepším autem, ale nikdy jsem nebyl na správném místě ve správnou dobu.
Před dvěma týdny jsi jezdil s novým Caterhamem. Pokud bys letos závodil, myslíš, že bys předvedl svou nejlepší formu?JT: Chtěl jsem se vrátit zpět po minulých dvou letech, která byla ta nejhorší v mém životě. Vím proč, takže jsem opravdu chtěl předvést svůj potenciál.
Věděl jsi, že by tě o místo mohl připravit finančně zajištěný pilot, ale přesto: nebyl jsi překvapen, když k tomu nakonec těsně před začátkem sezóny nakonec došlo?JT: Ano. Byl jsem na to připraven, takže jsem nebyl zklamaný, protože vůči týmu nemám žádné těžké pocity. Než to oznámili, tak mi zavolali a vysvětlili situaci.
Jarno Trulli v Jerezu 2012 - poslední předsezónní test(foto: Caterham F1 Team)
Jsi spokojený s tím, jak to tým vyřešil?JT: V určitém smyslu ano, v určitém smyslu ne - jen kvůli načasování. Uvítal bych, kdybychom to vyřešili dříve, ale očividně nebyli připraveni. Je jasné, co se dělo.
Věříš si, že budeš někde letos závodit?JT: Mám už nějaké nabídky, ale nechci se k ničemu uvázat, dokud si tím nebudu jistý.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.